Ieder kind met kanker verdient een boodschap uit het hart

- Bureaus
- 28 feb 2025 @ 15:39
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 feb 2025 @ 15:39
- Kel Koenen
Op 15 februari - Wereld Kinderkankerdag - lanceerde het Prinses Máxima Centrum een bijzondere campagne om kinderen met kanker wereldwijd een hart onder de riem te steken. Via de website hartonderderiem-prinsesmaximacentrum.nl konden mensen een persoonlijke boodschap insturen, die op magische wijze tot leven kwam dankzij augmented reality (AR).
Jaarlijks krijgen ongeveer 600 kinderen in Nederland de diagnose kanker. Wereldwijd loopt dit aantal op tot ruim 400.000. Om hen een moment van steun en bemoediging te geven, ontvingen patiënten in het Máxima en partnerziekenhuizen wereldwijd een speciale kaart met een QR-code. Na het scannen verscheen een betoverende AR-ervaring: een kamer gevuld met oranje hartjes, elk met een persoonlijke boodschap van kracht en liefde. Amanda de Ruwe, Directeur Communicatie & Marketing bij het Prinses Máxima Centrum, benadrukt de impact van deze kleine gebaren. ‘Zo laten we de kinderen weten dat ze er niet alleen voor staan.’
Voor het eerst zijn ook internationale partnerziekenhuizen betrokken bij deze actie. Kim Nieuwenhuijs-Griffioen, een moeder van een patiënt, deelt haar persoonlijke ervaring. ‘Ik heb gemerkt dat een lieve boodschap mijn dochter extra kracht gaf tijdens haar behandeling van lymfeklierkanker. Hier is het concept op gebaseerd.’
Naast het ontvangen van steun, gaven kinderen in het Prinses Máxima Centrum ook zelf liefde door: in de week voor Wereld Kinderkankerdag maakten zij eigen kaarten voor lotgenootjes in ziekenhuizen wereldwijd. De campagne is te zien geweest op de eigen social en online kanalen, zonder push of mediabudget. Er is ruimte beschikbaar gesteld door Ocean Outdoor en Het Parool. Binnen een week zijn er meer dan 6.200 magische AR-ervaringen gecreëerd. Monogrid geeft met hun AR-experience een extra dimensie aan het sturen van een kaartje. Duizenden berichten zijn tot leven gebracht, waardoor kinderen die in behandeling zijn het gevoel krijgen dat ze er niet alleen voor staan.
De campagne is een samenwerking van het Prinses Máxima Centrum, Dobuntu (creativity for change), code d’azur en Monogrid.
Credits
Prinses Máxima Centrum
- Marlies von Mansfeldt
- Lotte Bloemendal
- Femke Goos
Concept
- Kim Nieuwenhuijs-Griffioen
- Edward van der Veen
- Roy Frencken
- Chester de Vries
- Eline Deutekom
Platform
code d’azur:
- Rick Ootes
AR-experience
Monogrid:
- David Hartono,
- Sunniva Ottestad,
- Chiara Fabretti,
- Colin Noel,
- Cinzia Vilardi,
- Marco Trevisani,
- Danielle Pelagatti
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers