Ronald McDonald Kinderfonds benadrukt belang van samenzijn bij ziekte

- Bureaus
- 13 mrt 2025 @ 09:27
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 mrt 2025 @ 09:27
- Tamara de Vos
Het Ronald McDonald Kinderfonds viert zijn 40-jarig bestaan met de lancering van een animatiefilm. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met TBWA\Neboko, Ambassadors en Sony Music, brengt de impact van samenzijn bij ziekte in beeld. De film wordt uitgezonden op televisie, in de bioscoop en online.
De animatiefilm volgt een jong meisje dat haar familie ziet worstelen met verdriet. In een poging om hen dichter bij elkaar te brengen, begint ze ’s nachts aan een reis naar de stad. Het verhaal symboliseert de rol van het Kinderfonds bij het ondersteunen van gezinnen met een ziek of zorgintensief kind.
‘Deze film verbeeldt precies wat het Ronald McDonald Kinderfonds al veertig jaar doet,’ zegt Miranda Noorlander, adjunct-directeur van het Kinderfonds. ‘We zorgen ervoor dat families met een ziek kind een plek hebben dicht bij het ziekenhuis, omdat samenzijn het verschil maakt in moeilijke tijden.’
Creatieve samenwerking en visuele stijl
TBWA\Neboko ontwikkelde het concept van de film met als doel het belang van samenzijn op een toegankelijke manier te verbeelden. ‘We wilden het universele gevoel van “dicht bij elkaar willen zijn” niet alleen tonen, maar echt laten voelen,’ zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\Neboko. Ambassadors verzorgde de animatie en gebruikte een visuele stijl die de overgang van kou naar warmte symboliseert. De muziek is gecomponeerd door Darre van Dijk en ingezongen door de Belgisch-Nederlandse singer-songwriter Judith, die is aangesloten bij Sony Music Benelux.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
- animatiefilm
- Sony Music
- samenzijn
- TBWA\Neboko
- 40-jarig bestaan
- campagne
- Ronald McDonald Kinderfonds
- Ambassadors
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- Zeeman verkozen tot meest duurzame kledingmerk
- Youfone gaat voor magic
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
- Provalliance Nederland kiest Happy Horizon als digitale...
- Belastingdienst lanceert 'Aangifte doen op jouw manier'
Laatste Nieuws
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners 21-03-2025
- Ontmoet Bobbie en haar familie21-03-2025
- De impact van laaggeletterdheid:... 20-03-2025
- Eerste AI-inhaakbillboard met... 20-03-2025
- NPO kiest team5pm als strategische... 20-03-2025
- Nieuw bureau Nami combineert... 18-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center