Ronald McDonald Kinderfonds benadrukt belang van samenzijn bij ziekte

- Bureaus
- 13 mrt 2025 @ 09:27
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 mrt 2025 @ 09:27
- Tamara de Vos
Het Ronald McDonald Kinderfonds viert zijn 40-jarig bestaan met de lancering van een animatiefilm. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met TBWA\Neboko, Ambassadors en Sony Music, brengt de impact van samenzijn bij ziekte in beeld. De film wordt uitgezonden op televisie, in de bioscoop en online.
De animatiefilm volgt een jong meisje dat haar familie ziet worstelen met verdriet. In een poging om hen dichter bij elkaar te brengen, begint ze ’s nachts aan een reis naar de stad. Het verhaal symboliseert de rol van het Kinderfonds bij het ondersteunen van gezinnen met een ziek of zorgintensief kind.
‘Deze film verbeeldt precies wat het Ronald McDonald Kinderfonds al veertig jaar doet,’ zegt Miranda Noorlander, adjunct-directeur van het Kinderfonds. ‘We zorgen ervoor dat families met een ziek kind een plek hebben dicht bij het ziekenhuis, omdat samenzijn het verschil maakt in moeilijke tijden.’
Creatieve samenwerking en visuele stijl
TBWA\Neboko ontwikkelde het concept van de film met als doel het belang van samenzijn op een toegankelijke manier te verbeelden. ‘We wilden het universele gevoel van “dicht bij elkaar willen zijn” niet alleen tonen, maar echt laten voelen,’ zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\Neboko. Ambassadors verzorgde de animatie en gebruikte een visuele stijl die de overgang van kou naar warmte symboliseert. De muziek is gecomponeerd door Darre van Dijk en ingezongen door de Belgisch-Nederlandse singer-songwriter Judith, die is aangesloten bij Sony Music Benelux.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
- Ambassadors
- Ronald McDonald Kinderfonds
- samenzijn
- campagne
- animatiefilm
- Sony Music
- 40-jarig bestaan
- TBWA\Neboko
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management