Glamour goes green
- Content
- 26 jan 2016 @ 12:20
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune
- 26 jan 2016 @ 12:20
- Redactie Contentmarketing
Tijdens het green lifestyle event Mint op de Modefabriek werd bekendgemaakt dat Glamour als eerste modemagazine van Nederland voortaan minstens 10 procent van de inhoud van het magazine duurzaam maakt.
Dit streven naar duurzaamheid geldt voor de mode-, shopping-, en beautypagina’s, reportages en interviews. De merken die tijdens Mint zijn gepresenteerd zijn een deel van de inspiratie voor deze code of conduct. Mint-organisator en expert op het gebied van duurzame fashion en lifestyle Marieke Eyskoot voorziet Glamour van advies. Voor zover bekend zijn er wereldwijd geen tijdschriften die een quotum voor sustainable fashion en lifestyle hebben afgesproken.
Sustainable code
De sustainable code of conduct houdt in dat Glamour geen bont gebruikt in modeshoots en dat er naast de reguliere kleding, items en cosmetica ook duurzame producten een podium in Glamour krijgen. Daarnaast besteedt Glamour aandacht aan merken die zich inzetten om hun kleding met respect voor mens, dier en omgeving te produceren, in goede arbeidsomstandig- heden en met materialen die niet of minder schadelijk zijn.
De nieuwe standaard
Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Glamour: 'Onze doelgroep vindt het steeds belangrijker om te weten door wie en waar hun kleding wordt gemaakt. Wij willen inspireren en het goede voorbeeld geven door een begin te maken met het standaard maken van het gebruik van duurzame fashion en beautyproducten in ons magazine. Dat déden we eigenlijk al - maar nu zeggen we het ook hardop.'
Groot modepubliek
Mint is onderdeel van de gevestigde beurs Modefabriek. Het combineert beurs en evenement, mode en lifestyle en heeft een droom en visie voor de toekomst: geweldige stijl, gemaakt met respect voor mensen en onze omgeving. Mint wil als inspirator fungeren voor een mode-industrie die zowel happening als harmless is en heeft er expliciet voor gekozen om onderdeel te worden van Modefabriek, zodat ze een groot modepubliek kunnen bereiken.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Coca-Cola krijgt weer... 07-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

