Doe mee aan het grote contentmarketing onderzoek

Doe mee aan het grote contentmarketing onderzoek
  • Content
  • 1 jun 2017 @ 15:03
  • 9512 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekContent

Platform Content heeft het afgelopen jaar een flinke doorstart gemaakt; 25 leden en vier partners geven samen inhoud aan het nieuwe platform. 'Een van de belangrijke dingen die we hebben gedaan', licht directeur Bert Groothand toe, 'is het initiëren van een grootscheeps onderzoek naar contentmarketing in Nederland en België.'

'Wie doet aan contentmarketing, wat kost het en wat levert het op? We doen dat in samenwerking met Irma Machielsen en Mascha Gerretsen van de Hogeschool Rotterdam. Irma en Mascha zijn op dit moment bezig met een studieboek contentmarketing voor het HBO en dit onderzoek past daar uitstekend in. Daan Goote van LVB Networks coördineert alle activiteiten rondom het onderzoek.' 

Inmiddels is contentmarketing volwassen, maar er zijn nog steeds niet veel cijfers over dit vakgebied vanuit Nederland en België. Groothand: 'Zoals het CMI dat doet vanuit de VS willen wij dat op onze manier voor de Benelux gaan doen. Ed Peelen, hoogleraar van de Leerstoel contentmarketing aan de UvA, kijkt hierbij mee. Ik wil hierbij iedereen die werkt in het vakgebied oproepen om mee te doen. Of om het onderzoek door te zetten naar opdrachtgevers. Hoe groter het aantal respondenten, hoe betrouwbaarder het resultaat wordt. We hebben al de nodige respons, maar het kan natuurlijk altijd beter. En uiteraard krijg je een leuke incentive áls je het onderzoek invult.'

Bekijk het onderzoek hier.
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken