[BC Event] Oelers: De essentie van branded content is het vertellen van interessante verhalen
- Content
- 2 mei 2022 @ 11:06
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Branded Content Event
- 2 mei 2022 @ 11:06
- Ryan Baij
MarketingTribune organiseert ook dit jaar weer het het Branded Content Event. Op 10 mei verzorgt Jasper Oelers, Group Lead Digital Native bij Ad Alliance één van de sessies in DeFabrique te Utrecht. Een korte introductie.
Jasper Oelers werkt tien jaar in de media met een nadrukkelijke focus op digital advertising, influencer- en content marketing en digitale innovatie. Binnen Ad Alliance is het zijn ambitie om ‘digital native’ (branded content) stevig op de kaart te zetten, met de overtuiging dat consumenten – en dus merken – steeds meer digitaliseren.
‘We staan aan het begin van de digitale roaring 20’s’, zo vertelt Jasper. ‘Voor marketeers gaat de wereld de komende jaren écht veranderen. Merken zullen gedwongen worden om een actieve houding aan te nemen in hun content marketing strategie en nieuwe opkomende mediatypes en innovaties onderdeel te laten worden van hun mediaplannen. Tenminste, als ze relevant willen blijven bij Millennials en Generatie Z. In deze sessie praat ik je bij over drie trends die een impact gaan hebben op onze content marketing strategieën: Podcasting, de Creator Economy en de disruptie door Voice Commerce & Media.’
Branded content maakt een grote ontwikkeling door. Hoe zou jij de status ervan momenteel omschrijven?
De essentie van branded content is het vertellen van interessante verhalen. Dat zal nooit veranderen. Wel zijn we als marketing- en reclamewereld beter geworden in twee aspecten: we zijn kritischer geworden over welke verhalen we willen vertellen, en we zijn distributie ervan serieuzer gaan nemen. Voor lange tijd lag de focus op indrukwekkende creatie, maar door gebrek aan distributie was de kans groot om het best bewaarde geheim van het internet te worden. Ook denken we meer vanuit waar de doelgroep interesse in heeft, in plaats van wat het merk wilt vertellen. Daarin hebben we echt stappen gezet.
Is BC geaccepteerd door het publiek of zijn er nog valkuilen/uitdagingen?
Grotendeels wel, maar we blijven soms dezelfde fouten maken. Denken puur wat jij als marketeer wilt communiceren, in plaats wat jouw doelgroep wilt horen, is in mijn ogen een doodzonde voor content marketing. Ook merk ik dat qua toon de plank compleet wordt misgeslagen. Je zoekt verbinding met mensen. Een leus vol met marketing lingo, direct gekopieerd vanuit de folder, brengt je niet dichterbij.
Wat is in het kort jouw verhaal op BCE en waarom moet iedereen komen luisteren?
Er gebeurt momenteel ontzettend veel tegelijkertijd binnen de digitale content marketing sferen. En die veranderingen komen veel sneller dan wij ons kunnen voorstellen. Het is mijn ambitie om marketeers hier tijdig enthousiast over te krijgen, zodat zij de kansen kunnen benutten, én wij samen onze denkkracht bundelen om deze trends ook concreet te benutten in content marketing campagnes.
Wilt u nog kaartjes kopen voor het Branded Content Event. Klik hier.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING-campagne moet schulden jongeren... 10-09-2024
- Stayokay en WPK ontwikkelen nieuw... 28-08-2024
- Toyota wil sporten voor mensen met... 28-08-2024
- 25 september deadline inzenden Grand... 27-08-2024
- Duurzaam nieuws op meer dan 600... 15-08-2024
- Eredivisie: "Goedkoopste doelpunt... 15-08-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing