Nieuw logo gemeente Haarlemmermeer door TBWA/Neboko
- Design
- 26 mrt 2018 @ 17:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 26 mrt 2018 @ 17:00
- Redactie Design
De nieuwe gemeente Haarlemmermeer wordt vanaf de samenvoeging van de gemeenten Haarlemmermeer en Haarlemmerliede en Spaarnwoude in 2019 herkenbaar aan een kleurrijke H die voortdurend van gedaante verandert.
Dat is de keuze van vijfduizend inwoners en van de gemeentebesturen van beide gemeenten, aldus de burgemeesters Pieter Heiliegers en Onno Hoes. ‘Wij zijn blij met dit ontwerp. Iedereen die woont en werkt in de beide gemeenten heeft zijn voorkeur kunnen uitspreken en dat was een belangrijke wens van de gemeenteraad van Haarlemmerliede en Spaarnwoude’, aldus burgemeester Pieter Heiliegers. Burgemeester Onno Hoes: ‘De gekozen huisstijl is herkenbaar en laat de diversiteit van de gemeente zien. Bovendien leent de huisstijl zich goed voor digitale toepassingen.’
TBWA/Neboko heeft het logo en de concepthuisstijl ontworpen. Rik Ledder van TBWA\Neboko: ‘Het verhaal van de gemeente Haarlemmermeer is vooral het verhaal van de energie van 31 kernen, samengebundeld in een logo. Het logo moet die energie niet alleen verbeelden, maar ook communiceren. Een logo dat in kleur en vorm zegt: dit zijn wij, met al onze verschillen en al onze dromen. Samen zijn wij de levendigste, kleurrijkste, spannendste gemeente van Nederland. Om de dynamiek van de gemeente te vangen in het beeldmerk, kiezen we voor een logo dat altijd hetzelfde blijft, maar toch verandert. Dat doen we door te spelen met de bouwstenen. De H blijft staan, maar de symbolen zijn elke keer anders. Die staan voor alles wat de gemeente bijzonder maakt. Van het gemaal van Cruquius tot de graanvelden, de Ringvaart en Schiphol. Zo kan het logo in het gemeentehuis bestaan uit andere bouwstenen dan het logo in een nieuwsbrief. En kunnen de symbolen in het logo in Nieuw-Vennep subtiel anders zijn dan in Spaarnwoude. Op die manier is het logo net zo levend en dynamisch als de gemeente zelf. Het uitgangspunt van dit logo is dat het op heel veel verschillende manieren is op te bouwen en toe te passen. Het leent zich bijvoorbeeld goed om een groot object van te maken dat door de gemeente kan reizen bij bijvoorbeeld evenementen. Ook kunnen grijze speelplaatsen en stoepjes opgevrolijkt worden door het plaatsen van tegels met het kleurrijke logo. In digitale media, zoals websites of e-mails, kan het logo ook animeren.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management