[boek] Paars is uit den boze, tenzij je Prince of Paus bent
- Design
- 4 mei 2018 @ 09:43
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Concept
- 4 mei 2018 @ 09:43
- Nanny Kuilboer
Think Like A Designer, Don’t Act Like One is geschreven door Jeroen van Erp, professor Concept Design aan de TU Delft en één van de oprichters van strategisch ontwerpbureau Fabrique, waar hij innovatiestrateeg is.
Volgens Van Erp gaat design vooral over het creëren van relevante en betekenisvolle oplossingen voor gebruikers. 'Alles om ons heen is ontworpen. Van gebouwen, interieurs, producten en kleding tot games en digitale diensten. Ontwerpen gaat veel verder dan alleen de buitenkant - één van de meest hardnekkige misverstanden over design.'
Met het boek wil de auteur een inkijkje geven in de kennis en methodes van ontwerpers om tot mooie en spraakmakende oplossingen te komen. Aan de hand van 75 hoofdstukken die variëren van The Beatles tot Mad Men en van Prince tot de Paus geeft hij de lezer inspirerende, informatieve en soms hilarische kijkjes in de geest van ontwerpers.
Hij benoemt, naast zijn eigen ervaringen, ook wat beroemde designers en architecten te zeggen hebben over het designberoep. 'Het is een boek over de mentaliteit van mensen die producten creëren die grote invloed hebben op ons dagelijks leven. Maar vergeet niet: ook een designer is slechts een mens…'
Van Erp ziet de verborgen schoonheid van de Fiat Multipla, onthult het geheim van het logo van Fedex, beschrijft het Japanse fenomeen Wabi Sabi op zo’n manier dat je handen jeuken je serviesgoed aan diggelen te slaan en hij breekt een lans voor Comic Sans. Een cadeautje voor een heel jaar aan verjaardagen.
De designwereld over het boek
‘Design is het buzzword van het afgelopen decennium. Van Erp fileert dat genadeloos. Heerlijk om te lezen!’ - Richard van der Laken | Director What Design Can Do / De Designpolitie
‘Gevarieerd, grappig, informatief, intuïtief. Het boek dat je pakt voor een inspiratie-boost’ - Demetrios Fakinos | Director European Design Awards
‘Blikverruimende ontwerpprincipes uitgelegd met kennis en humor’ - Margriet Schavemaker | Curator en manager educatie Stedelijk Museum Amsterdam
‘Dit boek illustreert op briljante wijze hoe design de wereld vormt om ons ten dienste te zijn’ - Professor José Teunissen | Dean, School of Design & Technology, London
‘Licht en complex tegelijkertijd, en daarom uitermate inspirerend’ - Lowie Vermeersch | Director Granstudio, Turijn
Think Like a Designer, Don’t Act Like One is deel vier in de serie ‘Think Like a..’. Eerder verschenen al Lawyer, Manager en Artist.Het boek wordt uitgegeven door BisPublishers en is te koop voor €12,90.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing