Tijdelijk echte koeien op packaging Milka

Tijdelijk echte koeien op packaging Milka
  • Design
  • 23 dec 2019 @ 11:04
  • 20180 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designMaatschappij

De paarse koe Lila van de Milka-verpakkingen heeft Kerstvakantie en wordt tijdelijk vervangen door Gerda, Katja, Lola, Marisa en Moocha. Milka wil uit hun naam alle koeien eren voor hun aandeel in de Milka-chocolade. In Duitsland wordt de campagne niet goed ontvangen, meldt wuv.de.

Gerda, Moocha, Marisa, Lola en Katja spelen de hoofdrol in de huidige marketingcampagne. De binnenkant van de verpakkingen toont informatie van het desbetreffende koeienras. De koeien worden minder goed ontvangen dan gehoopt. Duitse consumenten laten zich op Instagram nogal negatief uit over de campagne en noemen het bedrog: ‘Cynisch en smaakloos. Alsof de Milka-koeien lieve namen hebben en op romantische boerderijen wonen.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken