'3D-kleding printen is nabij'
- Food-en-retail
- 5 mrt 2014 @ 12:17
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieCustomer JourneyWinkelen
- 5 mrt 2014 @ 12:17
- Redactie Food en Retail
In de toekomst hebben steeds meer mensen een kledingkast vol met kleding afkomstig uit 3D-printers. Dat zegt Aaron Rowley, oprichter van Electroloom, een startup die zich richt op kleding die gemaakt wordt met behulp van 3D-printers. De rol van kledingwinkels kan daardoor slinken.
Om zijn uitspraak kracht bij te zetten gaat Electroloom samenwerken met Alternative Apparel, een Amerikaanse kledingretailer die bekend staat om zijn kleding van verantwoord organisch katoen. Alternative Apparel gaat Electroloom helpen bij de ontwikkeling van stoffen en kledingontwerpen die geschikt zijn om te printen middels een 3D-printer.
Geen winkel meer nodig
Rowley wil in de toekomst een website aanbieden die consumenten in staat stelt om kleding te printen met de eigen 3D-printer. De designs die aangeboden worden hierbij aangeleverd middels crowdsourcing. Ontwerpers kunnen kledingdesigns aanleveren die vervolgens tegen een vergoeding te downloaden zijn. Electroloom hoopt eind dit jaar de eerste kledingstukken te kunnen printen. Hoe lang het duurt voordat consumenten zelf kleding kunnen printen is nog onbekend.
(bronnen: PSFK.com, Fashion Retail, RetailTech)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- innovatie
- 3D-printer
- retail
- Electroloom
- 3d
- online
- kledingwinkel
- Aaron Rowley
- Alternative Apparel
- startup
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




