'3D-kleding printen is nabij'
- Food-en-retail
- 5 mrt 2014 @ 12:17
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieCustomer JourneyWinkelen
- 5 mrt 2014 @ 12:17
- Redactie Food en Retail
In de toekomst hebben steeds meer mensen een kledingkast vol met kleding afkomstig uit 3D-printers. Dat zegt Aaron Rowley, oprichter van Electroloom, een startup die zich richt op kleding die gemaakt wordt met behulp van 3D-printers. De rol van kledingwinkels kan daardoor slinken.
Om zijn uitspraak kracht bij te zetten gaat Electroloom samenwerken met Alternative Apparel, een Amerikaanse kledingretailer die bekend staat om zijn kleding van verantwoord organisch katoen. Alternative Apparel gaat Electroloom helpen bij de ontwikkeling van stoffen en kledingontwerpen die geschikt zijn om te printen middels een 3D-printer.
Geen winkel meer nodig
Rowley wil in de toekomst een website aanbieden die consumenten in staat stelt om kleding te printen met de eigen 3D-printer. De designs die aangeboden worden hierbij aangeleverd middels crowdsourcing. Ontwerpers kunnen kledingdesigns aanleveren die vervolgens tegen een vergoeding te downloaden zijn. Electroloom hoopt eind dit jaar de eerste kledingstukken te kunnen printen. Hoe lang het duurt voordat consumenten zelf kleding kunnen printen is nog onbekend.
(bronnen: PSFK.com, Fashion Retail, RetailTech)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- online
- 3D-printer
- Electroloom
- retail
- Alternative Apparel
- kledingwinkel
- Aaron Rowley
- startup
- innovatie
- 3d
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit door - 'grensshoppen' zet...
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij): 'Sterke merken durven keuzes...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




