Dirk en Dekamarkt zien voordeel big data 'Analytics-as-a-service' en investeren daar in
- Food-en-retail
- 1 apr 2016 @ 11:54
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingautomationBig dataWinkelen
- 1 apr 2016 @ 11:54
- Redactie Food en Retail
Detailresult Groep, bekend van ondermeer retailmerken Dirk en Dekamarkt, tekent voor uitbreiding van de Cloud BI Services die zij sinds 2010 afneemt bij het in Woerden gevestigde Inergy Analytical Solutions. Samen met big data analytics specialist Veneficus uit Rotterdam levert Inergy alle analytische toepassingen, kennis en het platform om binnen Detailresult Groep data & analytics vorm te geven.
Logische uitbreiding
Bart Oprel, CFO van Detailresult Groep, licht de keuze toe: ‘Het is een logische uitbreiding van de diensten die wij al bij Inergy afnemen. Met de Analytics-as-a-Service suite van Inergy/Veneficus wordt het mogelijk om een gedetailleerd inzicht te krijgen in onze klanten en hun koopgedrag beter te begrijpen. Deze inzichten gaan we gebruiken voor een verdere optimalisatie van het assortiment bij Dirk en bij DekaMarkt. De samenstelling van het assortiment wordt zo meer op feiten gebaseerd en beter afgestemd op behoeften van klanten. Ook kunnen we op basis van data analyseren waar we nieuwe winkels het beste kunnen vestigen en of dat een Dirk of een DekaMarkt moet zijn.’
Afstemmen op klant behoeften
JanKees Lampe, CMO van Inergy Analytical Solutions ziet veel Retailers de eerste stappen zetten op het pad van het beantwoorden van business vraagstukken met behulp van big data. ‘Retailers verzamelen enorme hoeveelheden data, maar halen daar nog relatief weinig inzicht uit. Hier liggen geweldige kansen. Als specialist met veel klanten in Retail zien wij het als onze taak om data, technologie en analisten bij elkaar te brengen.’ Joost van der Zon, partner Veneficus: ‘Investeren in analytics heeft een enorme ROI, maar alleen wanneer inzichten daadwerkelijk worden omgezet in praktische verbeteringen in de dagelijkse operatie. Dat is onze gezamenlijke missie: het stap voor stap naar een hoger niveau begeleiden van Retailers’.
Over Detailresult
Detailresult Groep NV omvat 189 succesvolle winkels in Nederland. Deze winkels zijn vestigingen van de supermarktondernemingen DekaMarkt en Dirk van den Broek. Deze bedrijven worden ondersteund door Detailresult Logistiek, door de productiebedrijven (slagerij en bakkerijen), door Detailresult Services (ICT, administraties, HR en bouwbureau) en commercie. Meer dan 19.000 medewerkers dragen elke dag bij aan het succes en de uitbreiding van onze ondernemingen. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.
Over Inergy Analytical Solutions
Succes is geen toeval. Inergy ondersteunt mensen én organisaties datagedreven te werken. Dat leidt tot meer omzet, meer efficiëntie en lagere kosten. Inergy levert onder meer advies, implementatie, managed services en XaaS op het gebied van business intelligence, big data en analytics. Klanten van Inergy zijn grote en middelgrote organisaties in retail, financiële dienstverlening en logistiek. Foto boven: detail logo Inergy. Kijk voor meer informatie op www.inergy.nl.
Over Veneficus
Veneficus maakt factual decision making mogelijk door analytics op interne en externe data. Het team van data scientists vertelt u het verhaal achter de data en gezamenlijk behalen we meerwaarde door pragmatische proces verbeteringen op basis van continue analytics. Veneficus implementeert deze toepassingen bij klanten in de retail, verzekeringen en overheid.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Cloud BI Services
- platform
- CFO van Detailresult Groep
- analytics
- Bart Oprel
- Inergy Analytical Solutions
- retailmerken
- kennis
- Dirk
- specialist
- data & analytics
- Detailresult Groep
- big data
- analytische toepassingen
- Dekamarkt
- Woerden
- Veneficus
- Rotterdam
- it
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing