Dirk en Dekamarkt zien voordeel big data 'Analytics-as-a-service' en investeren daar in
- Food-en-retail
- 1 apr 2016 @ 11:54
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingautomationBig dataWinkelen
- 1 apr 2016 @ 11:54
- Redactie Food en Retail
Detailresult Groep, bekend van ondermeer retailmerken Dirk en Dekamarkt, tekent voor uitbreiding van de Cloud BI Services die zij sinds 2010 afneemt bij het in Woerden gevestigde Inergy Analytical Solutions. Samen met big data analytics specialist Veneficus uit Rotterdam levert Inergy alle analytische toepassingen, kennis en het platform om binnen Detailresult Groep data & analytics vorm te geven.
Logische uitbreiding
Bart Oprel, CFO van Detailresult Groep, licht de keuze toe: ‘Het is een logische uitbreiding van de diensten die wij al bij Inergy afnemen. Met de Analytics-as-a-Service suite van Inergy/Veneficus wordt het mogelijk om een gedetailleerd inzicht te krijgen in onze klanten en hun koopgedrag beter te begrijpen. Deze inzichten gaan we gebruiken voor een verdere optimalisatie van het assortiment bij Dirk en bij DekaMarkt. De samenstelling van het assortiment wordt zo meer op feiten gebaseerd en beter afgestemd op behoeften van klanten. Ook kunnen we op basis van data analyseren waar we nieuwe winkels het beste kunnen vestigen en of dat een Dirk of een DekaMarkt moet zijn.’
Afstemmen op klant behoeften
JanKees Lampe, CMO van Inergy Analytical Solutions ziet veel Retailers de eerste stappen zetten op het pad van het beantwoorden van business vraagstukken met behulp van big data. ‘Retailers verzamelen enorme hoeveelheden data, maar halen daar nog relatief weinig inzicht uit. Hier liggen geweldige kansen. Als specialist met veel klanten in Retail zien wij het als onze taak om data, technologie en analisten bij elkaar te brengen.’ Joost van der Zon, partner Veneficus: ‘Investeren in analytics heeft een enorme ROI, maar alleen wanneer inzichten daadwerkelijk worden omgezet in praktische verbeteringen in de dagelijkse operatie. Dat is onze gezamenlijke missie: het stap voor stap naar een hoger niveau begeleiden van Retailers’.
Over Detailresult
Detailresult Groep NV omvat 189 succesvolle winkels in Nederland. Deze winkels zijn vestigingen van de supermarktondernemingen DekaMarkt en Dirk van den Broek. Deze bedrijven worden ondersteund door Detailresult Logistiek, door de productiebedrijven (slagerij en bakkerijen), door Detailresult Services (ICT, administraties, HR en bouwbureau) en commercie. Meer dan 19.000 medewerkers dragen elke dag bij aan het succes en de uitbreiding van onze ondernemingen. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.
Over Inergy Analytical Solutions
Succes is geen toeval. Inergy ondersteunt mensen én organisaties datagedreven te werken. Dat leidt tot meer omzet, meer efficiëntie en lagere kosten. Inergy levert onder meer advies, implementatie, managed services en XaaS op het gebied van business intelligence, big data en analytics. Klanten van Inergy zijn grote en middelgrote organisaties in retail, financiële dienstverlening en logistiek. Foto boven: detail logo Inergy. Kijk voor meer informatie op www.inergy.nl.
Over Veneficus
Veneficus maakt factual decision making mogelijk door analytics op interne en externe data. Het team van data scientists vertelt u het verhaal achter de data en gezamenlijk behalen we meerwaarde door pragmatische proces verbeteringen op basis van continue analytics. Veneficus implementeert deze toepassingen bij klanten in de retail, verzekeringen en overheid.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- retailmerken
- analytics
- it
- CFO van Detailresult Groep
- analytische toepassingen
- Inergy Analytical Solutions
- big data
- Dekamarkt
- kennis
- specialist
- platform
- data & analytics
- Detailresult Groep
- Bart Oprel
- Rotterdam
- Woerden
- Veneficus
- Cloud BI Services
- Dirk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers