[innovatie] Plus Koot Abcoude pioniert met nieuwe routing
- Food-en-retail
- 16 nov 2016 @ 11:38
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 16 nov 2016 @ 11:38
- Redactie Food en Retail
Retailketen Plus stopt met de vernieuwde 'Briljant 2.0-formule' de huidige indeling in zijn supermarkten die de eetmomenten van de consument volgt. Vandaag opent Plus-ondernemer Sander Koot in Abcoude een nieuw gebouwde winkel. In deze vernieuwde Briljant 2.0-formule is de winkelindeling compleet veranderd. Voortaan is bijvoorbeeld, net als bij marktleider Albert Heijn, de groenteafdeling direct na de entree te vinden. Waarmee de P van Plaats uit de marketingmix op de winkelvoer anders wordt ingevuld.
Op de nieuwe route wordt direct achter de groenteafdeling de zogenamde 'Makerij' aangetroffen. Hier worden verse pizza’s gemaakt, vis gebakken en sushi bereid. Deze afdeling wordt volgens Distrifood modulair: 'Afhankelijk van het marktgebied kan een ondernemer voor een module kiezen of niet. Na de zogenoemde Makerij zouden de klanten voortaan de slagerij vinden met daarachter in de schil de broodafdeling.'
230 vestigingen 'Briljant'
De vernieuwing heeft plaats terwijl nog niet alle winkels naar de in 2010 geïntroduceerde Briljant-formule 1.0 zijn omgebouwd. Eind dit jaar moeten 230 van de 259 vestigingen zijn omgebouwd, liet Plus in september aan Distrifood weten. Woordvoerder Jennita den Boer bevestigde toen dat Plus bezig was met een vernieuwing van de formule. Ze zei ook dat de formule continu is doorontwikkeld. ‘En daar gaan we mee door. Dit jaar ontwikkelen en testen we verschillende bouwstenen waamee we de omzetgroei van Plus Briljant van nieuwe impulsen voorzien.’
Oude en nieuwe winkelruimte
De Boer meldde toen dat de omzet van Briljant 1.0-supermarkten, met een winkelindeling die als volgorde ontbijt, lunchmoment (o.a. vleeswaren) en het diner (agf en vlees) had, met gemiddeld 10 procent steeg. Over de nieuwe vestiging van Plus Koot Abcoude werd toen nog niets verteld. De Abcouse vestiging laat een grote lege winkelruimte in het dorpshart achter, waarover nu druk wordt gebrainstormd. Een andere supermarkt zal er waarschijnlijk niet komen, omdat het enorme pand eigendom is van de familie Koot. Ook de naastgelegen lokale Gall&Gall verhuisde mee naar het nieuwe pand, waardoor een extra winkelruimte beschikbaar komt.
(PvWK, eigen observatie + bronnen: Distrifood, Plus)
Artist impression van de nieuwe 'Plus Koot'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- JWT
- Plus
- retail
- winkels
- sushi
- geïntroduceerd
- pizza
- duurzaam
- Gall&Gall
- Briljant
- modulair
- vers
- Briljant 2.0
- vernieuwing
- Makerij
- Koot
- Briljant- formule
- dorpshart
- Abcoude
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




