Britse retailer John Lewis geeft personeel acteerlessen
- Food-en-retail
- 9 nov 2017 @ 11:46
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 9 nov 2017 @ 11:46
- Redactie Food en Retail
Retailer John Lewis uit Engeland laat de 322 medewerkers in de nieuwe Oxford-vestigingen deelnemen aan acteerlessen. Volgens John Lewis stelt hen dat in staat om nog beter te presteren als het gaat om het verlenen van service. De medewerkers wordt geleerd hoe ze hun stem optimaal kunnen gebruiken.
Ook lessen lichaamstaal staan op het programma, meldt SMU. En dat moet dan leiden tot een optimale dienstverlening, terwijl dat niet ten koste hoeft gaan van de individuele authenticiteit van medewerkers. In een interview met het dagblad The Guardian zegt Simon Tavener van de theaterschool dat het creëren van een ‘character’ winkelmedewerkers kan helpen bij het inspelen op klantwensen. 'Wie wil slagen als verkoper, moet een soort van script in zijn hoofd hebben', meent Tavener. 'Niet eentje om klakkeloos op te dreunen, maar een script dat helpt om je stem aan te passen…een vorm van improvisatie dus eigenlijk.'
Topklasse
Dat juist de medewerkers in Oxford hiervoor in aanmerking komen, is niet zo verwonderlijk. Deze nieuwe vestiging van John Lewis moet het neusje van de zalm worden. De vestiging met 11.000 vierkante meter moet één en al retail-entertainment bieden. Klanten kunnen er afspraken maken voor hulp van een personal shopper, terwijl er ook tal van workshops worden gegeven. Zo staan er make up-masterclasses en smoothie making-workshops op het programma. Ook in zijn marketingcommunicatie toont John Lewis zich vaak vernieuwend, zoals met onderstaande beroemde kerstfilm. (bron: SMU)
Met dank aan redactie van Shopper Marketing Update
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- authenticiteit
- shoppen
- Engeland
- acteren
- The Guardian
- dagblad
- Brexit
- M+S
- dienstverlening
- kerstmis
- belevenis
- retail
- marketing
- interview
- medewerkers
- John Lewis
- lichaamstaal
- experience
- programma
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers