Britse retailer John Lewis geeft personeel acteerlessen
- Food-en-retail
- 9 nov 2017 @ 11:46
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 9 nov 2017 @ 11:46
- Redactie Food en Retail
Retailer John Lewis uit Engeland laat de 322 medewerkers in de nieuwe Oxford-vestigingen deelnemen aan acteerlessen. Volgens John Lewis stelt hen dat in staat om nog beter te presteren als het gaat om het verlenen van service. De medewerkers wordt geleerd hoe ze hun stem optimaal kunnen gebruiken.
Ook lessen lichaamstaal staan op het programma, meldt SMU. En dat moet dan leiden tot een optimale dienstverlening, terwijl dat niet ten koste hoeft gaan van de individuele authenticiteit van medewerkers. In een interview met het dagblad The Guardian zegt Simon Tavener van de theaterschool dat het creëren van een ‘character’ winkelmedewerkers kan helpen bij het inspelen op klantwensen. 'Wie wil slagen als verkoper, moet een soort van script in zijn hoofd hebben', meent Tavener. 'Niet eentje om klakkeloos op te dreunen, maar een script dat helpt om je stem aan te passen…een vorm van improvisatie dus eigenlijk.'
Topklasse
Dat juist de medewerkers in Oxford hiervoor in aanmerking komen, is niet zo verwonderlijk. Deze nieuwe vestiging van John Lewis moet het neusje van de zalm worden. De vestiging met 11.000 vierkante meter moet één en al retail-entertainment bieden. Klanten kunnen er afspraken maken voor hulp van een personal shopper, terwijl er ook tal van workshops worden gegeven. Zo staan er make up-masterclasses en smoothie making-workshops op het programma. Ook in zijn marketingcommunicatie toont John Lewis zich vaak vernieuwend, zoals met onderstaande beroemde kerstfilm. (bron: SMU)
Met dank aan redactie van Shopper Marketing Update
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Engeland
- dienstverlening
- experience
- Brexit
- John Lewis
- medewerkers
- interview
- programma
- belevenis
- shoppen
- M+S
- authenticiteit
- The Guardian
- retail
- dagblad
- kerstmis
- lichaamstaal
- marketing
- acteren
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




