Future foods Jimmy Joy in Albert Heijn-schap
- Food-en-retail
- 29 nov 2017 @ 15:05
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 29 nov 2017 @ 15:05
- Redactie Food en Retail
De Nederlandse startup Jimmy Joy - dat zich richt op gemaksvoeding - verkoopt vanaf 4 december zijn producten, naast de eigen webshop, ook via ruim 600 Albert Heijn-supermarkten in heel Nederland. Het assortiment van Jimmy Joy bestaat uit maaltijdrepen en drinkmaaltijden in smaken zoals vanille en chocolade. De repen en shakes worden gebruikt als ontbijt, lunch of avondeten en bevatten per product minimaal 20% van de dagelijks benodigde vitamines en mineralen, vezels, koolhydraten, eiwitten en vetten.
Jimmy Joy is in 2014 opgericht, in 86 landen actief en heeft sindsdien 7.500.000 maaltijden verkocht. In 2016 had het bedrijf een omzet van 4 miljoen euro.
Volgens Jimmy Joy-ceo Sam Rohn spreken de producten op dit moment vooral young professionals en studenten aan. 'Veelal mannen en hoogopgeleid. Ze hebben geen tijd om te koken of zelfs maar te eten, maar willen wel gezond leven. Onze komst naar de Albert Heijn gaat naar verwachting de klandizie verbreden. Ook omdat wij daar shakes verkopen die 100% geschikt zijn voor mensen met een veganistisch dieet. We worden helaas nog te vaak verward met dieetproducten waar een baal suiker in zit. Maar onze repen en shakes zijn juist gezond, goedkoop, milieuvriendelijk en eten kost op deze manier weinig tijd. En koken hoeft al helemaal niet meer.'
(PvWK)
Jimmy Joy @Albert Heijn: achtergrond informatie
' . De producten van Jimmy Joy bestaan uit natuurlijke ingrediënten en zijn
vervaardigd volgens de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) richtlijnen van
de European Food Safety Authority.
. De Twenny Bar-maaltijdrepen zijn verkrijgbaar in de smaken chocolade en vanille.
Een reep bevat minimaal 20% van de dagelijkse behoefte aan alle essentiële
vitaminen en mineralen. Een reep vervangt één maaltijd. Verkoopprijs: 2,49 euro
per stuk.
. De Plenny Shake-maaltijdpoeders zijn verkrijgbaar in de smaken chocolade en
vanille. Ook is er een chocolade en vanille variant die geschikt is voor veganisten.
De shakes bestaan uit poeder dat wordt gemengd met water. Een zak is goed voor
het bereiden van drie grote maaltijden. Verkoopprijs: 6,49 euro per zak.
. De Twenny Bars en Plenny Shakes zijn vanaf 4 december 2017 te koop bij ruim
600 filialen van de Albert Heijn in heel Nederland.
. De producten van Jimmy Joy zijn ook te koop via de eigen webshop waar meer
smaken beschikbaar zijn zoals aardbei, cappuccino, banaan, mango én limited
edition-smaken zoals pumpkin spice en hazelnoot.
Meer informatie staat hier.' (bron: Jimmy Joy)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- chocolade
- food
- supermarkt
- Albert Heijn
- vanille
- Nederland
- startup
- drinkmaaltijden
- avondeten
- shakes
- lunch
- gemaksvoeding
- repen
- webshop
- smaken
- producten
- Jimmy Joy
- ontbijt
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management