[video interview] Peter Fedchenkov van INS: 'Grote merken omzeilen straks retailer met houdbare producten'
- Food-en-retail
- 8 nov 2017 @ 09:16
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingWinkelenInnovatie
- 8 nov 2017 @ 09:16
- Redactie Food en Retail
Een aantal grote levensmiddelenproducenten, waaronder Mars, Unilever en Reckitt Benckiser, sluit zich aan bij het nieuwe Engelse digitale platform INS. Dat stelt hen volgens vakblog Foodlog in staat om rechtstreeks aan consumenten te gaan leveren. INS wordt in 2018 getest. Volgens INS zullen de merkartikelen tot circa 30% goedkoper kunnen zijn omdat de marge en bonussen voor de supermarkten wegvallen uit de opbouw van de consumentenprijs. Een ontwikkeling die overslaat naar Nederland?
Producenten krijgen via INS de volledige vrijheid om de prijzen van hun producten te bepalen. Met supermarkten moeten ze steeds voor een langere periode onderhandelen om prijzen vast te stellen. Het platform zal samenwerken met distributiecentra en koeriers. Consumenten zullen bestelkosten moeten betalen om de opslag en het vervoer van de producten te betalen. Amazon maakte afgelopen week in de VS duidelijk dat het zijn verkooppplatform opent voor levensmiddelenproducten om hen in staat te stellen de supermarkt tegen een lagere vergoeding te passeren. (bronen: Foodlog, ICO)
In onderstaande video legt Peter Fedchenkov van INS uit hoe zijn platform werkt.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- supermarkten
- fmcg
- marge
- merkartikelen
- Mars
- Engeland
- consumenten
- bonussen
- opbouw
- levensmiddelenproducenten
- INS
- Unilever
- vakblog
- rechtstreeks
- Foodlog
- leveren
- Reckitt Benckiser
- digitale platform
- nieuw
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management