Mixologists aan de slag met Coca-Cola siroop

Mixologists aan de slag met Coca-Cola siroop
  • Food-en-retail
  • 15 mei 2019 @ 09:08
  • 9934 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodInteractie

Coca-Cola heeft de hulp ingeroepen van vijf van de meest invloedrijke mixologists ter wereld om een range Coca-Cola Signature Mixers te creëren, speciaal bedoeld om te mixen met premium dark spirits.

De Coca-Cola Signature Mixers zijn gebaseerd op de authentieke originele Coca-Cola-formule en het vakmanschap waar Coca-Cola om bekend staat sinds de uitvinding van Coca-Cola in 1886 door Dr. Pemberton.

Mixen op een top secret locatie
In maart 2018 ontving de absolute top van mixologists wereldwijd een exclusieve uitnodiging van Coca-Cola voor een workshop op een top secret locatie in Londen. Tijdens deze workshop kregen zij de beschikking over de Coca-Cola-siroop (zonder koolzuur) en ruim tweehonderd traditionele, moderne ingrediënten. Na een dag hard werken aan de receptuur, werden in de avond consumenten uitgenodigd om het eindresultaat te beoordelen. De vier populairste mixers vormen nu de allereerste Coca-Cola Signature Mixers:

1. Smoky Notes ontwikkeld door mixologist Max Venning werkzaam voor Three Sheets Londen, nummer 29 op de lijst van beste bars ter wereld.
2. Spicy Notes ontwikkeld door mixologists Adriana Chía en Pippa Guy. Pippa Guy is werkzaam voor the Savoy Londen, nummer 2 op de lijst van beste bars ter wereld en Adriana is werkzaam voor Antigua Compañia de las Indias Barcelona.
3. Herbal Notes ontwikkeld door Antonio Naranjo werkzaam voor Dr Stravinsky Barcelona, nummer 19 op de lijst van beste bars ter wereld.
4. Woody Notes ontwikkeld door Alex Lawrence, voormalig hoofd bartender van de Dandelyan Bar Londen, nummer 1 op de lijst van beste bars ter wereld.

Daan Berendsen, Marketing Manager Core Brands Coca-Cola Nederland: 'Coca-Cola wordt al sinds het ontstaan van de iconische Cuba Libre eind 1900 en de bekende rum-cola begin 20ste eeuw gecombineerd met dark spirits en gebruikt in klassieke cocktails. Cocktails en mixers zijn populair. In reactie op die trend heeft Coca-Cola een unieke range ontwikkeld die is gebaseerd op de originele Coca-Cola formule en specifiek bedoeld om te worden gemixt met dark spirits. In deze mix ontstaan de meest bijzondere smaakcombinaties en -ervaringen. Zo maken we de mysterieuze wereld van dark spirits toegankelijker voor een breder publiek. We willen voor elk moment van de dag een geschikt drankje bieden, de introductie van de Coca-Cola Signature Mixers sluit aan op de ambitie van Coca-Cola in Nederland om te evolueren naar een totale drankenproducent met een uitgebreid productportfolio.'

Exclusief verkrijgbaar in iconische contourfles
De Coca-Cola Signature Mixers worden verkocht in moderne glazen Hutchinson-flesjes, de voorganger van de iconische contourfles. Elke smaakvariant is voorzien van een handtekening van de mixologist. Berendsen: 'Wie nieuwsgierig is naar de Signature Mixers moet nog even geduld hebben. Ze zijn namelijk pas vanaf juni selectief verkrijgbaar bij 60 van de beste, high end horecazaken in Nederland.'
(PvWK)

 

SMAAKNOTITIES MIXOLOGISTS

SMOKY NOTES VAN MAX VENNING
'Intens aromatisch, eikachtig met subtiele noten van tabak. Deze mixer zorgt voor extra nuances als hij wordt gecombineerd met zeer kruidige, donkere rumsoorten of krachtige vanille bourbons. Topnoten zijn eeuwenoude ylang ylang en ambrettezaad, in balans gebracht door een verrukkelijke basis van elegante, warme bruine specerijen.'

SPICY NOTES VAN ADRIANA CHÍA EN PIPPA GUY
'Deze mixer met een warme opening en een vurige afdronk is een verfijnde en complexe mix van citrusachtige limoen, gember, pittige jalapeño, geurige rozemarijn en aromatische jasmijn. Het resultaat is een zesty, aardachtige, mossige mixer die heerlijk smaakt met Schotse whisky of tequila gold.'

HERBAL NOTES VAN ANTONIO NARANJO
'Een frisse, kruidachtige mixer voor de kritische drinker. Deze mixer is heerlijk bloemig, fris en zuur met een perfecte balans tussen de verfrissende noten van dilleblad, citrus en citroengras en de aardachtige noten van dillezaad en afrikaantje. Het resultaat is een verrukkelijke, frisse mixer die goed combineert met de moutachtige en fruitige noten van Schotse whisky's en fruitige cognacs voor een verfrissend drankje.'

WOODY NOTES VAN ALEX LAWRENCE
'Een subtiele mix van aardachtige patchoeli, citrusachtige yuzu en aromatische basilicum. Deze mixer is licht, citrusachtig en verfrissend met een vleugje peper. Dit drankje versterkt de smaak van warm hout en zoete tropische vruchten in gouden en kruidige rumsoorten, haalt de geroosterde vanillenoten naar voren en versterkt de complexiteit van de houtachtige noten van bourbons om de warme kruidige smaak te benadrukken.'


Over Coca-Cola in Nederland
‘Coca-Cola bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Glaceau Smartwater, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Appletiser, Fïnley, Honest en Fuze Tea. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: www.cocacolanederland.nl.'

(bron: Coca-Cola NL)


(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken