Duizenden AH-medewerkers opgeleid tot 'Master in vers'
- Food-en-retail
- 6 jun 2019 @ 15:38
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 6 jun 2019 @ 15:38
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn zegt vol in te zetten op het beste versaanbod in Nederland. Daartoe worden drie winkels per week omgebouwd naar het nieuwste winkelconcept met meer ruimte voor vers eten en kookinspiratie. 'Medewerkers krijgen bovendien extra opleiding en begeleiding, onder andere in een nieuw trainingscentrum in het Gelderse Enspijk.'
Hier worden duizenden winkelmedewerkers getraind in alles wat met vers te maken heeft. De focus op vers past in de filosofie van CEO Marit van Egmond dat Albert Heijn dé plek is waar consumenten de beste keuzes kunnen maken om lekker, gezond en verantwoord te eten.
Dagelijks vult Albert Heijn meer dan vijf miljoen borden. Volgens Marit van Egmond geeft dit Albert Heijn ook een grote verantwoordelijkheid: 'niet voor niets stellen wij ons versaanbod centraal in onze strategie. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat lekker, gezond en verantwoord eten bijdraagt aan een beter leven voor iedereen. Verse producten zijn daarbij een onmisbaar onderdeel.'
Nieuw winkelconcept
Op dit moment bouwt Albert Heijn in hoog tempo, met drie winkels per week, haar winkels om naar een nieuw winkelconcept met veel meer ruimte voor vers eten, kookinspiratie en gemak voor klanten. Recent verbouwde Albert Heijn de vijftigste winkel in Rotterdam. Eind 2019 staat de teller op 150 verbouwingen en ook in 2020 gaan de verbouwingen volop door.
Deze verbouwingen gaan gepaard met een uitgebreide training van alle versmedewerkers. Dat begint met een inspirerend bezoek van de nieuwe Albert Heijn verstruck, enkele weken voor de verbouwing van een winkel, gevolgd door intensieve masterclasses in vers in het nieuwe trainingscentrum. Vervolgens begint een uitgebreid opleidingstraject waarin winkelmedewerkers door middel van e-learning en coaching worden opgeleid tot ’Master in vers’. Dit gebeurt allemaal vanuit de overtuiging dat medewerkers een cruciale rol spelen bij vers. Van de beste verzorging van groente en fruit in de winkels tot het geven van bewaartips of advies over de lekkerste borrelplank.
Van land tot klant
Het allerbeste vers thuis op het bord vraagt om zo kort mogelijke versketens. Daarom werkt Albert Heijn intensief samen met een vaste kern van boeren, telers en andere leveranciers in Nederland en het buitenland. Van Egmond: 'We vinden het belangrijk om regie te hebben op de hele versketen, van land tot klant. Dat helpt ons om de beste producten op de best mogelijke manier in onze winkels te krijgen. We kunnen onze klanten precies vertellen waar onze producten vandaan komen, wie er in de hele keten bij betrokken zijn, wat in de producten zit en natuurlijk wat voor lekkere gerechten je ermee kunt maken. Onze inkopers werken al jaren in de branche en kennen onze telers door en door. Zo kunnen we elke dag kwaliteit en versheid garanderen.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- medewerkers
- focus
- winkelmedewerkers
- Master in vers
- gezond
- Albert Heijn
- strategie
- getraind
- beste keuze
- consumenten
- vers
- Marit van Egmond
- verantwoord
- opleiding
- filosofie
- lekker
- CEO
- dé plek
- AH
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




