Jumbo zet tanden in verbeteren ontbijtproducten
- Food-en-retail
- 4 sep 2019 @ 08:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 4 sep 2019 @ 08:53
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo heeft haar assortiment ontbijtproducten verbeterd en breidt dit ook steeds verder uit. Zo is het ontbijtgranen assortiment sterk in suiker teruggebracht en bevat de lijn op jaarbasis 100.000 kilogram minder suiker, scheelt de reductie in de Jumbo Extra Jam 60.000 kilo suiker per jaar én is het assortiment brood verbeterd, wordt trots gemeld.
Nu veel Nederlanders na de vakantie weer met school zijn begonnen of aan het werk gaan, wil Jumbo haar klanten helpen om de dag te beginnen met een lekker en goed ontbijt en biedt met deze stappen een makkelijke en uitgebreide keuze.
In het ontbijtgranen assortiment zijn de enorme suikerreducties doorgevoerd met behoud van smaak. Zo bevatten diverse varianten Jumbo Special Flakes tot wel 90% minder suiker en is de hoeveelheid suiker in Jumbo Vier Noten Crunchy Muesli meer dan gehalveerd. Ook de vernieuwde ontbijtgranen voor kinderen, zoals Honing Rings, Choco Chips en Choco Rings, bevatten nu een derde minder suiker. Het assortiment wordt verder uitgebreid met tien nieuwe producten waaronder chia- en lijnzaad, cacoa-nibs, notenmixen en kokossnippers.
Meer vezels, smakelijk beleg
Naast suikerreductie in ontbijtgranen, heeft Jumbo ook het assortiment brood verbeterd door meer aandacht te geven aan vezels. Zo zijn alle donkere broden van Jumbo nu gemaakt van 100% volkorenmeel en zijn ook alle broodverpakkingen aangepast. Klanten zien in één oogopslag of het voorverpakte brood wit, bruin, volkoren of gevuld is en met de vezelmeter is het meteen duidelijk hoeveel vezels het brood bevat. En bij lekker brood hoort ook smakelijk beleg, zoals Jumbo 100% Pindakaas en Jumbo Extra Jam. De pure pindakaas bevat alleen maar pinda’s, geen andere toevoegingen en past binnen de Schijf van Vijf. De 100% Pindakaas lijn bestaat uit 3 soorten, glad, met stukjes en met grove stukjes, en een variant 100% noten & pindakaas.
Helpen bij gezonde keuze
Olaf de Boer, directeur Commercie van Jumbo, vertelt: 'We zien dat klanten steeds vaker een gezonde, bewuste keuze willen maken, maar dit niet altijd makkelijk vinden. Ook voor hun ontbijt. Daarom helpen wij onze klanten op meerdere manieren. Door zowel ons huismerk steeds gezonder te maken en producten toe te voegen die binnen de Schijf van Vijf passen. Lekker en gezond eten hoeft immers niet ingewikkeld of duur te zijn.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ontbijtproducten
- schijf van 5
- brood
- kinderen
- Choco Rings
- suiker
- retail
- marketing
- Jumbo
- assortiment
- 100.000 kilogram
- Choco Chips
- ontbijt
- assortiment
- Jumbo Vier Noten Crunchy Muesli
- jaarbasis
- Honing Rings
- trots
- verbeterd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes