Vermaat Groep neemt Stach Food over en wil naar buitenland

Vermaat Groep neemt Stach Food over en wil naar buitenland
  • Food-en-retail
  • 11 sep 2019 @ 08:59
  • 12161 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Foodconcern Vermaat Groep heeft een meerderheid van de aandelen in Stach Food verkregen. De overname betekent de eerste stap voor Stach om naar Duitsland te gaan en meer expansie. Ed Stibbe reageert.

Stach heeft negentien vestigingen in Nederland, waarvan het merendeel in Amsterdam, altijd in hoekpanden. Het foodconcept zet in op gezond eten maar ook op ambachtelijke 'grap and go' lekkernijen, die je naar binnen trekken. Door de acquisitie staan nieuwe locaties gepland in het Duitse Noordrijn-Westfalen, zo maakt de combi bekend. Ook in Amsterdam wordt het aantal Stach-zaken uitgebreid, onder meer bij ABN Amro op de Zuidas en in het WTC op Schiphol. Rick Zeelen, ceo van de Vermaat Groep, noemt Stach op RetailTrends een ‘sterk merk’ en stelt dat er met de overname niets aan de formule veranderd gaat worden. 'Wij kunnen als organisatie leren van Stach en ons klantportfolio inzetten als de accelerator voor de groei.'

Groot door klein denken
'In no time bouwde Stach Schaberg een keten van hippe verwenwinkeltjes in een aantal grote steden. De charmante en bewust rommelige ingerichte kleine buurtwinkeltjes zijn op veel zichtbare hoekpandjes in de hoofdstad te vinden. De merkidentiteit ademt authenticiteit en liefde voor versgemaakt gemaksvoedsel uit.  Je mag er van alles proeven en dat kietelt niet alleen de "honger en koop knop",  maar voelt ook heel gastvrij. Daarmee onderscheidt Stach van de vele Nutella-winkels en fastfood formules die Amsterdam en vele andere grote steden rijk zijn', reageert marcomveteraan Ed Stibbe optimistisch op Linkedin op de overname. 'Dat in realiteit de winkel vooral vol ligt met zelfgemaakte macarones, stroopwafels, muffins en andere moeilijke te weerstane -zeg maar niet te weerstane- lekkernijen mag de pret niet drukken. En maakt van het slimme inzicht om met kleine buurtshops vol hipster food in te spelen op de grootschalige snoep- en snackzucht een zekere winnaar. Daarmee gaat Stach ook in het buitenland de voorkeur van vele liefhebbers van lekkers verdienen.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken