Vermaat Groep neemt Stach Food over en wil naar buitenland
- Food-en-retail
- 11 sep 2019 @ 08:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 11 sep 2019 @ 08:59
- Peter van Woensel Kooy
Foodconcern Vermaat Groep heeft een meerderheid van de aandelen in Stach Food verkregen. De overname betekent de eerste stap voor Stach om naar Duitsland te gaan en meer expansie. Ed Stibbe reageert.
Stach heeft negentien vestigingen in Nederland, waarvan het merendeel in Amsterdam, altijd in hoekpanden. Het foodconcept zet in op gezond eten maar ook op ambachtelijke 'grap and go' lekkernijen, die je naar binnen trekken. Door de acquisitie staan nieuwe locaties gepland in het Duitse Noordrijn-Westfalen, zo maakt de combi bekend. Ook in Amsterdam wordt het aantal Stach-zaken uitgebreid, onder meer bij ABN Amro op de Zuidas en in het WTC op Schiphol. Rick Zeelen, ceo van de Vermaat Groep, noemt Stach op RetailTrends een ‘sterk merk’ en stelt dat er met de overname niets aan de formule veranderd gaat worden. 'Wij kunnen als organisatie leren van Stach en ons klantportfolio inzetten als de accelerator voor de groei.'
Groot door klein denken
'In no time bouwde Stach Schaberg een keten van hippe verwenwinkeltjes in een aantal grote steden. De charmante en bewust rommelige ingerichte kleine buurtwinkeltjes zijn op veel zichtbare hoekpandjes in de hoofdstad te vinden. De merkidentiteit ademt authenticiteit en liefde voor versgemaakt gemaksvoedsel uit. Je mag er van alles proeven en dat kietelt niet alleen de "honger en koop knop", maar voelt ook heel gastvrij. Daarmee onderscheidt Stach van de vele Nutella-winkels en fastfood formules die Amsterdam en vele andere grote steden rijk zijn', reageert marcomveteraan Ed Stibbe optimistisch op Linkedin op de overname. 'Dat in realiteit de winkel vooral vol ligt met zelfgemaakte macarones, stroopwafels, muffins en andere moeilijke te weerstane -zeg maar niet te weerstane- lekkernijen mag de pret niet drukken. En maakt van het slimme inzicht om met kleine buurtshops vol hipster food in te spelen op de grootschalige snoep- en snackzucht een zekere winnaar. Daarmee gaat Stach ook in het buitenland de voorkeur van vele liefhebbers van lekkers verdienen.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nederland
- Stach
- expansie
- marketing
- retail
- aandelen
- overname
- verwenwinkel
- food
- hipster
- foodconcern
- hoekpand
- Stach Food
- Vermaat Groep
- Stach Schaberg
- meerderheid
- Nutella
- Duitsland
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




