Princes lanceert 'Verruim je blik'-campagne
- Food-en-retail
- 15 okt 2019 @ 15:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 15 okt 2019 @ 15:05
- Peter van Woensel Kooy
Princes start deze week een nieuwe campagne met als doel het merk te herpositioneren en een nieuwe verpakkingslijn te introduceren. Onder de noemer ‘Verruim je blik’ wil Princes met haar herpositionering een statement binnen de categorie maken en het beeld rondom vis in blik verbeteren.
Princes wil samen met haar retailpartners de categorie visconserven gezond verder laten groeien, zowel in gebruik als penetratie. Deze filosofie leidde tot de uitrol van de nieuwe strategie. Hanneke van den Bosch, Senior (Trade) Marketing Manager Princes Nederland: 'Het was tijd om het merk te verfrissen en van een eigentijdse identiteit te voorzien. We zijn een bekend en geliefd merk, maar onze klanten hadden onvoldoende een beeld waar wij voor staan. Met een nieuwe, frisse verpakkingslijn, TV-campagne, nieuwe social mediakanalen en website richten we ons veel meer op onze klanten.'
Princes werkte de laatste jaren ook gestaag door aan het verbeteren van een verantwoorde visvangst. Eerder dit jaar toonde het jaarlijkse ‘Stand in het Schap’ onderzoek van de Marine Stewardship Council (MSC) al dat Princes in Nederland het breedste assortiment vis in blik met het MSC-keurmerk levert, meldt het foodmerk trots. 'Princes is al jaren actief op gebied van transparante en verantwoorde visvangst. Het aanbod MSC-gecertificeerde vis in blik dat wij leveren groeit dan ook gestaag. "Verruim je blik"is daarmee niet alleen in het leven geroepen om de doelgroep aan te sporen om vrijer te denken als het gaat om eten van vis uit blik, maar het zegt ook iets over Princes', aldus Van den Bosch.
Edelman Amsterdam werd gevraagd een geïntegreerde merkcampagne te ontwikkelen waarin de nieuwe positionering en verpakking stevig werden neergezet. Het bureau kreeg de ruimte om groots te denken en maakt graag een statement. 'De campagne "Verruim je blik" is echt hét product geweest van onze geïntegreerde werkwijze, waarbij verschillende bekwaamheden zoals: onderzoek, strategie, creative, digital en productie bij elkaar zijn gekomen. Ik ben trots op het feit dat we van eerste ruwe concept tot post-productie alle campagnematerialen, inclusief TVC, advertenties, POS, zelf hebben ontwikkeld. Dat is echt iets waar we als bureau trots op mogen zijn, allemaal dankzij een klant die ons vertrouwt', aldus Seema Sharma, creatief directeur bij Edelman.
'We werken al jaren met Princes en hebben inmiddels een relatie opgebouwd die zorgt dat we de groei die we intern meemaken, direct kunnen toepassen op kansrijke projecten als deze. Het is daarnaast extra interessant dat we niet alleen aan de voorkant van het merk hebben gewerkt, maar ook aan de achterkant zorgen voor een krachtige reputatie – dit soort campagnes, waarbij vertrouwen ontzettend belangrijk is, past gewoon bij ons DNA.'
De campagne gaat officieel deze week live. 'Verwacht een moderne verpakking, relevante innovaties en een mediacampagne die speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkeld is. Princes is overtuigd met de nieuwe positionering meer vis in blik fans te generen', aldus Princes .
Over Princes
'Met een wereldwijd leveringsnetwerk en een portfolio van producten onder eigen merk is Princes een van de grootste levensmiddelen- en drankengroepen in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf is gespecialiseerd in het aankopen en produceren van kwaliteitsproducten en als een toonaangevende internationale leverancier van levensmiddelen kopen miljoenen consumenten in heel Europa dagelijks onze merken en producten. Het hoofdkantoor van Princes is gevestigd in Liverpool (VK). De groeiende aanwezigheid op het Europese vasteland wordt aangestuurd vanuit Nederland. In Polen, Frankrijk en Italië zitten verkoopkantoren. In Mauritius heeft Princes een tonijnverwerkingsfaciliteit.'
(bron: Edelman, beeld boven: de nieuwe campagne)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- zee
- Marine Stewardship Council
- nieuw
- herpositionering
- noemer
- vis in blik
- vis
- conserven
- verbeteren
- campagne
- merk
- Seema Sharma
- Princes
- tonijn
- MSC
- doel
- blik
- Verruim je blik
- Edelman
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers