Kerstcampagne Coca-Cola wil verbinden
- Food-en-retail
- 6 dec 2019 @ 11:13
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 6 dec 2019 @ 11:13
- Nanny Kuilboer
‘What we share is stronger’ is de boodschap van de kerstcampagne van Coca-Cola. Coca-Cola zet deze boodschap kracht bij door wederom het Rode Kruis te steunen. Consumenten kunnen dit jaar in de kersttruck kerstsokken of cadeaupapier meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis.
Coca-Cola en Het Rode Kruis zijn al meer dan 100 jaar met elkaar verbonden. Dit jaar kunnen bezoekers bij de kersttruck inpakpapier of kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. De opbrengsten gaan rechtstreeks naar hulpactiviteiten van het Rode Kruis om mensen in nood te helpen. Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap van over de hele wereld. Daarvoor heeft Coca-Cola de samenwerking opgezocht met Welcome App, een app die nieuwkomers zich sneller thuis laten voelen in Nederland. Dit doen ze door hen te verbinden met locals en lokale organisaties en antwoorden te bieden op alledaagse vraagstukken.
Coca-Cola’s mysterieuze (kerst)man
Bij de campagne hoort ook een nieuwe tv-commercial. In 1931 bedacht Coca-Cola een van de beroemdste kerstpersonages: de Kerstman in de iconische kleuren rood en wit. Coca-Cola: 'Deze kerstperiode zien we het leven door de ogen van de Kerstman. Een geliefde man, maar ook een beetje mysterieus. Anders dan anders. Hij woont op de Noordpool en komt één keer per jaar naar ons toe, klimt op onze daken en breekt als het ware bij ons in om cadeaus te geven. En wat doen wij? We verwelkomen hem, want het maakt niet uit hoe anders iemand is, als je simpelweg het goede in een ander ziet.'
Hoe ziet de Coca-Cola-campagne eruit?
De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:
• productverpakkingen
Alle Coca-Cola varianten (original taste, zero sugar en light) worden voorzien van een thematische kerstuitstraling.
• tv-commercial
De nieuwe tv-commercial is vanaf 6 december te zien op de Nederlandse televisie en in de bioscopen.
• Kersttruck-tour
Vanaf 6 december rijdt de Coca-Cola kersttruck weer door het land. In de kersttruck kun je inpakpapier of kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap in samenwerking met de Welcome App. En natuurlijk is de Kerstman met zijn elfjes aanwezig!
• winkelvloer-activatie
Binnen het retailkanaal wordt de campagne geactiveerd met twee kersttruckdisplays, gemaakt van karton met het FSC-keurmerk. Een XL-versie zal zichtbaar zijn in grote supermarkten en een kleinere versie in overige supermarkten. Naast de kersttruckdisplay, kan er gekozen worden voor een aanvullende activatie waarbij de consument bij aankoop van een Coca-Cola 4-pack 1,5 L een rol cadeaupapier ontvangt.
Credits Coca-Cola-campagne
De Nederlandse kerstcampagne is een doorvertaling van de internationale kerstcampagne van Coca-Cola. In Nederland is UM verantwoordelijk voor het mediaplan, Chase voor de trucktour en Coopr voor PR.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




