Kerstcampagne Coca-Cola wil verbinden
- Food-en-retail
- 6 dec 2019 @ 11:13
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 6 dec 2019 @ 11:13
- Nanny Kuilboer
‘What we share is stronger’ is de boodschap van de kerstcampagne van Coca-Cola. Coca-Cola zet deze boodschap kracht bij door wederom het Rode Kruis te steunen. Consumenten kunnen dit jaar in de kersttruck kerstsokken of cadeaupapier meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis.
Coca-Cola en Het Rode Kruis zijn al meer dan 100 jaar met elkaar verbonden. Dit jaar kunnen bezoekers bij de kersttruck inpakpapier of kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. De opbrengsten gaan rechtstreeks naar hulpactiviteiten van het Rode Kruis om mensen in nood te helpen. Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap van over de hele wereld. Daarvoor heeft Coca-Cola de samenwerking opgezocht met Welcome App, een app die nieuwkomers zich sneller thuis laten voelen in Nederland. Dit doen ze door hen te verbinden met locals en lokale organisaties en antwoorden te bieden op alledaagse vraagstukken.
Coca-Cola’s mysterieuze (kerst)man
Bij de campagne hoort ook een nieuwe tv-commercial. In 1931 bedacht Coca-Cola een van de beroemdste kerstpersonages: de Kerstman in de iconische kleuren rood en wit. Coca-Cola: 'Deze kerstperiode zien we het leven door de ogen van de Kerstman. Een geliefde man, maar ook een beetje mysterieus. Anders dan anders. Hij woont op de Noordpool en komt één keer per jaar naar ons toe, klimt op onze daken en breekt als het ware bij ons in om cadeaus te geven. En wat doen wij? We verwelkomen hem, want het maakt niet uit hoe anders iemand is, als je simpelweg het goede in een ander ziet.'
Hoe ziet de Coca-Cola-campagne eruit?
De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:
• productverpakkingen
Alle Coca-Cola varianten (original taste, zero sugar en light) worden voorzien van een thematische kerstuitstraling.
• tv-commercial
De nieuwe tv-commercial is vanaf 6 december te zien op de Nederlandse televisie en in de bioscopen.
• Kersttruck-tour
Vanaf 6 december rijdt de Coca-Cola kersttruck weer door het land. In de kersttruck kun je inpakpapier of kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap in samenwerking met de Welcome App. En natuurlijk is de Kerstman met zijn elfjes aanwezig!
• winkelvloer-activatie
Binnen het retailkanaal wordt de campagne geactiveerd met twee kersttruckdisplays, gemaakt van karton met het FSC-keurmerk. Een XL-versie zal zichtbaar zijn in grote supermarkten en een kleinere versie in overige supermarkten. Naast de kersttruckdisplay, kan er gekozen worden voor een aanvullende activatie waarbij de consument bij aankoop van een Coca-Cola 4-pack 1,5 L een rol cadeaupapier ontvangt.
Credits Coca-Cola-campagne
De Nederlandse kerstcampagne is een doorvertaling van de internationale kerstcampagne van Coca-Cola. In Nederland is UM verantwoordelijk voor het mediaplan, Chase voor de trucktour en Coopr voor PR.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management