Kerstcampagne Coca-Cola wil verbinden

Kerstcampagne Coca-Cola wil verbinden
  • Food-en-retail
  • 6 dec 2019 @ 11:13
  • 6185 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

‘What we share is stronger’ is de boodschap van de kerstcampagne van Coca-Cola. Coca-Cola zet deze boodschap kracht bij door wederom het Rode Kruis te steunen. Consumenten kunnen dit jaar in de kersttruck kerstsokken of cadeaupapier meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis.

Coca-Cola en Het Rode Kruis zijn al meer dan 100 jaar met elkaar verbonden. Dit jaar kunnen bezoekers bij de kersttruck inpakpapier of kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. De opbrengsten gaan rechtstreeks naar hulpactiviteiten van het Rode Kruis om mensen in nood te helpen. Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap van over de hele wereld. Daarvoor heeft Coca-Cola de samenwerking opgezocht met Welcome App, een app die nieuwkomers zich sneller thuis laten voelen in Nederland. Dit doen ze door hen te verbinden met locals en lokale organisaties en antwoorden te bieden op alledaagse vraagstukken.

Coca-Cola’s mysterieuze (kerst)man

Bij de campagne hoort ook een nieuwe tv-commercial. In 1931 bedacht Coca-Cola een van de beroemdste kerstpersonages: de Kerstman in de iconische kleuren rood en wit. Coca-Cola: 'Deze kerstperiode zien we het leven door de ogen van de Kerstman. Een geliefde man, maar ook een beetje mysterieus. Anders dan anders. Hij woont op de Noordpool en komt één keer per jaar naar ons toe, klimt op onze daken en breekt als het ware bij ons in om cadeaus te geven. En wat doen wij? We verwelkomen hem, want het maakt niet uit hoe anders iemand is, als je simpelweg het goede in een ander ziet.'

Hoe ziet de Coca-Cola-campagne eruit?

De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:

•       productverpakkingen

Alle Coca-Cola varianten (original taste, zero sugar en light) worden voorzien van een thematische kerstuitstraling.

•       tv-commercial

De nieuwe tv-commercial is vanaf 6 december te zien op de Nederlandse televisie en in de bioscopen.

•       Kersttruck-tour

Vanaf 6 december rijdt de Coca-Cola kersttruck weer door het land. In de kersttruck kun je inpakpapier of kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap in samenwerking met de Welcome App. En natuurlijk is de Kerstman met zijn elfjes aanwezig!

•       winkelvloer-activatie

Binnen het retailkanaal wordt de campagne geactiveerd met twee kersttruckdisplays, gemaakt van karton met het FSC-keurmerk. Een XL-versie zal zichtbaar zijn in grote supermarkten en een kleinere versie in overige supermarkten. Naast de kersttruckdisplay, kan er gekozen worden voor een aanvullende activatie waarbij de consument bij aankoop van een Coca-Cola 4-pack 1,5 L een rol cadeaupapier ontvangt.

 

Credits Coca-Cola-campagne

De Nederlandse kerstcampagne is een doorvertaling van de internationale kerstcampagne van Coca-Cola. In Nederland is UM verantwoordelijk voor het mediaplan, Chase voor de trucktour en Coopr voor PR.



Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken