Thuisbezorgd.nl neemt verdere maatregelen ter ondersteuning restaurantsector

Thuisbezorgd.nl neemt verdere maatregelen ter ondersteuning restaurantsector
  • Food-en-retail
  • 24 mrt 2020 @ 16:13
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Thuisbezorgd.nl realiseert zich dat een aantal restaurants economisch ernstig lijden onder deze crisis. Het gaat dan met name om restaurants die slechts een deel van hun omzet halen uit bezorging.

Te denken valt volgens het merk aan restaurants in het hogere segment, snackbars, Chinese (afhaal)restaurants en restaurants die momenteel in zijn geheel niet bezorgen.

'Bij Thuisbezorgd.nl hebben zich in de afgelopen week ongeveer 2,000 nieuwe restaurants aangemeld. Het bedrijf werkt met man en macht om deze restaurants online te plaatsen en zal daarnaast extra personeel aantrekken om aanmeldingen versneld te kunnen verwerken', meldt men.

Thuisbezorgd.nl heeft daarnaast besloten de eigen bezorgdienst Scoober, bekend van de fietsers op oranje e-bikes, versneld uit te rollen naar extra steden. 'Scoober stelt vanwege de crisis gesloten restaurants in staat onmiddellijk te starten met bezorging, zonder daarvoor eigen bezorgers in dienst te hoeven nemen. Almere en Enschede zijn vanaf deze week geopend en Haarlem volgt binnenkort. Via Scoober is het mogelijk bijvoorbeeld salades te bestellen, maar ook merken als Burger King, KFC en McDonald’s worden aangeboden. Het fors uitgebreide aanbod in Almere, Enschede en Haarlem kan gewoon via Thuisbezorgd.nl worden besteld. Na deze verdere uitbreiding is Scoober beschikbaar in 14 Nederlandse steden.'

Een andere maatregel is dat vanaf vandaag ook afhaalrestaurants zich bij Thuisbezorgd.nl kunnen aanmelden. 'Dit levert voor restaurants zonder bezorgdienst het voordeel op dat men direct weer voor afhaal kan openen. De klant bestelt in de app of via de website, betaalt online en de bestelling kan vervolgens afgehaald worden bij het restaurant, zonder in de rij te hoeven staan. Op verzoek van de vakvereniging ProFri, de Vereniging Chinese-Aziatische Horeca Ondernemers en het Ambachtelijk IJscentrum zal Thuisbezorgd.nl per direct tot nader order haar afhaalcommissie verlagen tot 0%.'

Hoewel niet elk restaurant even zwaar door deze crisis geraakt wordt, is er volgens Thuisbezorgd.nl, zoals hierboven aangegeven, een bepaalde groep restaurants die het buitengewoon moeilijk heeft. Het gaat hier met name om restaurants die maar voor een klein deel van hun omzet afhankelijk zijn van bezorging. 'Deze restaurants kunnen uitstel van betaling aanvragen bij Thuisbezorgd.nl. Bedrijven dienen dan wel aannemelijk te maken dat zij buitensporig zijn geraakt door de crisis. Het bedrijf schat in dat ongeveer 20 procent van de aangesloten restaurants hiervan gebruik zal kunnen maken.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken