Zwitsal succesvol met raam- in plaats van kraamvisites

Zwitsal succesvol met raam- in plaats van kraamvisites
  • Food-en-retail
  • 20 apr 2020 @ 08:16
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieMarketing

Kraamvisite zit er even niet in. Om tóch de trotse ouders te kunnen feliciteren, kun je nu een gratis Zwitsal-kaartje versturen via Hallmark. En, zo bedachten de marketeers: op ‘raamvisite’ gaan.

'Kraamvisite is nu helaas niet mogelijk, wat ontzettend jammer is en vaak heel moeilijk', constateerden de Unilever-marketeers die over het merk Zwitsal gaan. Ze bedachten iets nieuws. 'We begrijpen hoe het voelt en daarom stelt Zwitsal raamvisite voor! Om dit leuke initiatief te ondersteunen geven Zwitsal en Hallmark 10.000 kaartjes weg. Hoe doe je mee? Registreer via deze link.'

Pasgeborene
Via het initiatief dat nu een aantal weken loopt en onderstaand wordt op tv, online en via digitale kanalen voor jonge ouders, kunnen niet alleen gratis felicitatiekaarten geregeld worden voor de 'freshborn'. Maar valt er ook heel origineel en veilig een aangepaste kraamvisite te organiseren... aan het raam. Zwitsal spreekt van een succesvol idee, dat 'goed aanslaat'.
(PvWK)

Bijzonder portfolio in gratis MarketingTribune
Om het 90-jarig bestaan van Unilever te vieren, presenteert het fmcg-corncern in twee delen een speciaal verjaardagsportfolio in MarketingTribune print (MT6 en MT7). Vanwege de pandemie kan niet iedereen bij haar/zijn post komen op kantoor. Dus geven we de print MT zolang de crisis duurt gratis weg als pdf. Download hier de MT met daarin ook de Unilever 90 jaar special. En deelt 'm voort, attendeer je collega op dit handige aanbod! Collectors items!

Geschiedenis Zwitsal
'Het begon allemaal met apothekersleerling C.J. Jansen, die in 1920 stage liep bij een apotheek in Zwitserland. Van een collega kreeg hij het recept voor een zalf die snel en goed werkte tegen onder andere zonnebrand. Terug in Nederland startte hij zelf met de verkoop van deze ‘Zwitserse balsem’. Omdat de balsem vooral voor baby’s werd gebruikt, breidde Jansen al snel zijn assortiment uit met typische babyproducten als olie, zeep en poeder. In 1928 introduceerde Jansen de naam Zwitsal en in 1929 kwam er een beeldmerk op de verpakking bij: zijn eigen 11 maanden oude dochtertje Mieke, mét een kuifje in het haar. In 1974 werd het logo gemoderniseerd, maar het inmiddels beroemde kuifje van Mieke bleef behouden. Zwitsal is in al die jaren uitgegroeid tot Nederlands grootste en bekendste babymerk.'

(bron Unilever)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken