Nike: kracht van de comeback nu extra relevant

  • Food-en-retail
  • 25 mei 2020 @ 09:53
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ConceptenMarketing

'Meer dan ooit hebben we sportverhalen nodig om ons eraan te herinneren waartoe we in staat zijn', zegt Nike in de nieuwe film die inhaakt op de pandemie-gevoelens. Legendarische comebacks brengen nieuwe inspiratie.

'Er is een reden waarom we van comeback-verhalen houden. Als we LeBron James, Serena Williams en Tiger Woods bekijken, zien we onszelf daarin - ons besluit, onze moed, onze hoop. Meer dan ooit hebben we deze verhalen nodig om ons eraan te herinneren waartoe we in staat zijn. Abonneer je op ons kanaal', adviseert Nike.

Nike zegt ernaar te streven om elke atleet ter wereld innovatie en inspiratie te bieden. Want 'als je een lichaam hebt, ben je een atleet'.

'Onze missie is wat ons drijft om al het mogelijke te doen om het menselijk potentieel te vergroten. We doen dat door baanbrekende sportinnovaties te creëren, door onze producten duurzamer te maken, door een creatief en divers wereldwijd team op te bouwen en door een positieve impact te maken in gemeenschappen waar we wonen en werken. Koop Nike.'

Deze film, die nu al wordt genoemd als een van de beste uit de Nike-commercial legacy, en in zeer korte tijd al ruim 47 miljoen views scoorde op YouTube, moet deze filosofie juist in corona-tijden onderstrepen.

'Je kan nooit stuk genoeg zitten, om een comeback te maken.' Als we iets geleerd hebben van sport: we came back from the impossible... never too far down, you can't stop us, toont het sportmerk.
(PvWK, beeld boven: screenshot Serena Williams uit de tvc)










Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken