Nike: kracht van de comeback nu extra relevant
- Food-en-retail
- 25 mei 2020 @ 09:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConceptenMarketing
- 25 mei 2020 @ 09:53
- Peter van Woensel Kooy
'Meer dan ooit hebben we sportverhalen nodig om ons eraan te herinneren waartoe we in staat zijn', zegt Nike in de nieuwe film die inhaakt op de pandemie-gevoelens. Legendarische comebacks brengen nieuwe inspiratie.
'Er is een reden waarom we van comeback-verhalen houden. Als we LeBron James, Serena Williams en Tiger Woods bekijken, zien we onszelf daarin - ons besluit, onze moed, onze hoop. Meer dan ooit hebben we deze verhalen nodig om ons eraan te herinneren waartoe we in staat zijn. Abonneer je op ons kanaal', adviseert Nike.
Nike zegt ernaar te streven om elke atleet ter wereld innovatie en inspiratie te bieden. Want 'als je een lichaam hebt, ben je een atleet'.
'Onze missie is wat ons drijft om al het mogelijke te doen om het menselijk potentieel te vergroten. We doen dat door baanbrekende sportinnovaties te creëren, door onze producten duurzamer te maken, door een creatief en divers wereldwijd team op te bouwen en door een positieve impact te maken in gemeenschappen waar we wonen en werken. Koop Nike.'
Deze film, die nu al wordt genoemd als een van de beste uit de Nike-commercial legacy, en in zeer korte tijd al ruim 47 miljoen views scoorde op YouTube, moet deze filosofie juist in corona-tijden onderstrepen.
'Je kan nooit stuk genoeg zitten, om een comeback te maken.' Als we iets geleerd hebben van sport: we came back from the impossible... never too far down, you can't stop us, toont het sportmerk.
(PvWK, beeld boven: screenshot Serena Williams uit de tvc)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- corona
- Nike
- mentaliteit
- you can't stop us
- merk
- commercial
- swoosh
- Nike
- hopeloos
- filosofie
- vecht
- hoop
- sport
- impossible
- back
- winnaar
- legacy
- never too far down
- stuk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management