Nieuwe Libresse campagne #Baarmoederverhalen
- Food-en-retail
- 3 jul 2020 @ 10:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 3 jul 2020 @ 10:28
- Sjaak Hoogkamer
Na prijswinnende campagnes als Viva La Vulva en #BloodNormal introduceert Libresse een nieuwe campagne om vrouwentaboes te doorbreken: #Baarmoederverhalen.
De confronterende campagnevideo laat emotionele en soms moeilijke momenten zien, van miskramen tot (on)gewenste kinderloosheid, endometriose en de menopauze.
De nieuwe campagne moedigt vrouwen aan om open en eerlijk te zijn over hun baarmoederverhalen en bij te dragen aan een begripvolle wereld waarin vrouwen zich vrij voelen om deze emoties en ervaringen te bespreken.
#Baarmoederverhalen is een samenwerking tussen Libresse en regisseur, schrijver en producer Nisha Ganatra, die eerder een Golden Globe won en genomineerd werd voor een Emmy. Ook werkten zes vrouwelijke animatoren mee aan de video die het leven in de baarmoeder in beeld brachten. Op een kunstzinnige manier worden de menopauze, endometriose, bewuste kinderloosheid, maar ook de soms zware weg naar een zwangerschap verbeeld. Deze baarmoederverhalen geven zowel de biologische gebeurtenissen als ook de psychologische effecten weer.
‘Hoewel de campagne #Baarmoederverhalen al ontwikkeld werd voordat COVID-19 de hele maatschappij op zijn kop zette, zijn de problemen waarmee vrouwen te maken hebben niet on-hold gezet door de huidige situatie. In veel gevallen is de isolatie en het stilzwijgen van vrouwen zelfs verergerd en daarom is het juist nu zo belangrijk hier gehoor aan te geven. Met #Baarmoederverhalen willen we een beweging in gang zetten. We willen ongebaande paden bewandelen. Met oprechte aandacht voor het vrouwelijk lichaam, haar ervaringen en gevoelens die zo lang genegeerd, verzwegen en ontkend zijn. #Baarmoederverhalen start een gesprek en roept vrouwen op hun kant van het verhaal te vertellen,’ aldus Ineke van den Bemt, Marketing Manager Essity Feminine Care.
Credits
Klant : Libresse/Essity
Project : #Wombstories
Verantwoordelijk Libresse : Ineke van den Bemt
Reclamebureau : AMV BBDO
Media bureau : Zenith
PR & influencer management : HPB
Digital marketing : Isobar
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




