Nieuwe Libresse campagne #Baarmoederverhalen
- Food-en-retail
- 3 jul 2020 @ 10:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 3 jul 2020 @ 10:28
- Sjaak Hoogkamer
Na prijswinnende campagnes als Viva La Vulva en #BloodNormal introduceert Libresse een nieuwe campagne om vrouwentaboes te doorbreken: #Baarmoederverhalen.
De confronterende campagnevideo laat emotionele en soms moeilijke momenten zien, van miskramen tot (on)gewenste kinderloosheid, endometriose en de menopauze.
De nieuwe campagne moedigt vrouwen aan om open en eerlijk te zijn over hun baarmoederverhalen en bij te dragen aan een begripvolle wereld waarin vrouwen zich vrij voelen om deze emoties en ervaringen te bespreken.
#Baarmoederverhalen is een samenwerking tussen Libresse en regisseur, schrijver en producer Nisha Ganatra, die eerder een Golden Globe won en genomineerd werd voor een Emmy. Ook werkten zes vrouwelijke animatoren mee aan de video die het leven in de baarmoeder in beeld brachten. Op een kunstzinnige manier worden de menopauze, endometriose, bewuste kinderloosheid, maar ook de soms zware weg naar een zwangerschap verbeeld. Deze baarmoederverhalen geven zowel de biologische gebeurtenissen als ook de psychologische effecten weer.
‘Hoewel de campagne #Baarmoederverhalen al ontwikkeld werd voordat COVID-19 de hele maatschappij op zijn kop zette, zijn de problemen waarmee vrouwen te maken hebben niet on-hold gezet door de huidige situatie. In veel gevallen is de isolatie en het stilzwijgen van vrouwen zelfs verergerd en daarom is het juist nu zo belangrijk hier gehoor aan te geven. Met #Baarmoederverhalen willen we een beweging in gang zetten. We willen ongebaande paden bewandelen. Met oprechte aandacht voor het vrouwelijk lichaam, haar ervaringen en gevoelens die zo lang genegeerd, verzwegen en ontkend zijn. #Baarmoederverhalen start een gesprek en roept vrouwen op hun kant van het verhaal te vertellen,’ aldus Ineke van den Bemt, Marketing Manager Essity Feminine Care.
Credits
Klant : Libresse/Essity
Project : #Wombstories
Verantwoordelijk Libresse : Ineke van den Bemt
Reclamebureau : AMV BBDO
Media bureau : Zenith
PR & influencer management : HPB
Digital marketing : Isobar
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




