Nieuwe Libresse campagne #Baarmoederverhalen

Nieuwe Libresse campagne #Baarmoederverhalen
  • Food-en-retail
  • 3 jul 2020 @ 10:28
  • 17864 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Na prijswinnende campagnes als Viva La Vulva en #BloodNormal introduceert Libresse een nieuwe campagne om vrouwentaboes te doorbreken: #Baarmoederverhalen.

De confronterende campagnevideo laat emotionele en soms moeilijke momenten zien, van miskramen tot (on)gewenste kinderloosheid, endometriose en de menopauze.

De nieuwe campagne moedigt vrouwen aan om open en eerlijk te zijn over hun baarmoederverhalen en bij te dragen aan een begripvolle wereld waarin vrouwen zich vrij voelen om deze emoties en ervaringen te bespreken.  

#Baarmoederverhalen is een samenwerking tussen Libresse en regisseur, schrijver en producer Nisha Ganatra, die eerder een Golden Globe won en genomineerd werd voor een Emmy. Ook werkten zes vrouwelijke animatoren mee aan de video die het leven in de baarmoeder in beeld brachten. Op een kunstzinnige manier worden de menopauze, endometriose, bewuste kinderloosheid, maar ook de soms zware weg naar een zwangerschap verbeeld. Deze baarmoederverhalen geven zowel de biologische gebeurtenissen als ook de psychologische effecten weer.

‘Hoewel de campagne #Baarmoederverhalen al ontwikkeld werd voordat COVID-19 de hele maatschappij op zijn kop zette, zijn de problemen waarmee vrouwen te maken hebben niet on-hold gezet door de huidige situatie. In veel gevallen is de isolatie en het stilzwijgen van vrouwen zelfs verergerd en daarom is het juist nu zo belangrijk hier gehoor aan te geven. Met #Baarmoederverhalen willen we een beweging in gang zetten. We willen ongebaande paden bewandelen. Met oprechte aandacht voor het vrouwelijk lichaam, haar ervaringen en gevoelens die zo lang genegeerd, verzwegen en ontkend zijn. #Baarmoederverhalen start een gesprek en roept vrouwen op hun kant van het verhaal te vertellen,’ aldus Ineke van den Bemt, Marketing Manager Essity Feminine Care.

Credits

Klant : Libresse/Essity

Project : #Wombstories

Verantwoordelijk Libresse : Ineke van den Bemt

Reclamebureau : AMV BBDO

Media bureau : Zenith

PR & influencer management : HPB

Digital marketing : Isobar



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken