Kruidnootkroket gelanceerd
- Food-en-retail
- 26 nov 2020 @ 08:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 26 nov 2020 @ 08:53
- Peter van Woensel Kooy
Voor het lokale Sinterklaasfeest bedacht ondernemer Jeroen Tijl uit Middelharnis een bijzonder exemplaar voor in de snackbar: de kruidnootkroket.
De bijzondere kroket wordt uiteraard gemaakt met kruidnoten maar er zit ook een vleugje karamel in. Het is dus een zoete kroket, die volgens Jeroen Tijl (23) lekker is bij de thee of koffie. Hij adviseert in vakmedium de Snackkoerier om er karamel- of chocoladesaus bij te serveren. ‘In ieder geval geen mosterd.’
Leuk extraatje
'De kroket heeft een klein formaat, 80 gram, en kost 1 euro. 'Het is een leuk extraatje. Ik ben er vorige week mee begonnen en heb er tot nu toe zo’n 25 van verkocht', aldus Tijl. De reacties zijn wisselend. 'Sommigen gaan er al vanuit dat ze het niet lekker vinden en willen hem daarom niet proberen. Mensen die hem wel proberen zijn positief verrast.' Andere klanten nemen er een paar mee om anderen in hun omgeving te laten proeven, vertelt de ondernemer.’
Landelijke aandacht
NOS Jeugdjournaal wijdde intussen een item aan de kruidnootkroket. Tijl mag graag experimenteren met huisgemaakte snacks. Zo staan ook een eigen peperkroket, champginonkroket en een eigen rundvleeskroket op het menu. De combinatie van vlees met zoet en speculaassmaken doet denken aan het Limburgse zoervleis. Ook in hazenpeper gaan soms speculaaskruiden. In 2014 kwam Febo al eens met een pepernootkroket. Eetpaleis 't Vosje uit Rosmalen volgde een jaar later en adviseerde in plaats van mosterd chocoladesaus erbij. De nieuwste kruidnootkroket is sowieso tot 5 december 2020 verkrijgbaar. 'Het omrijden naar Middelharnis waard', voegt de Goedheiligman zelf nog toe.
(PvWK, bronnen: Snackkoerier, Smulweb, 24Kitchen)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bijzonder
- Middelharnis
- ondernemer
- Sinterklaas
- snackbar
- kruidnoot
- Jeroen Tijl
- bedacht
- zoervleis
- kroket
- hanzenpeper
- feest
- exemplaar
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- 'Proteïnehype waait niet snel over'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




