Kruidnootkroket gelanceerd
- Food-en-retail
- 26 nov 2020 @ 08:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 26 nov 2020 @ 08:53
- Peter van Woensel Kooy
Voor het lokale Sinterklaasfeest bedacht ondernemer Jeroen Tijl uit Middelharnis een bijzonder exemplaar voor in de snackbar: de kruidnootkroket.
De bijzondere kroket wordt uiteraard gemaakt met kruidnoten maar er zit ook een vleugje karamel in. Het is dus een zoete kroket, die volgens Jeroen Tijl (23) lekker is bij de thee of koffie. Hij adviseert in vakmedium de Snackkoerier om er karamel- of chocoladesaus bij te serveren. ‘In ieder geval geen mosterd.’
Leuk extraatje
'De kroket heeft een klein formaat, 80 gram, en kost 1 euro. 'Het is een leuk extraatje. Ik ben er vorige week mee begonnen en heb er tot nu toe zo’n 25 van verkocht', aldus Tijl. De reacties zijn wisselend. 'Sommigen gaan er al vanuit dat ze het niet lekker vinden en willen hem daarom niet proberen. Mensen die hem wel proberen zijn positief verrast.' Andere klanten nemen er een paar mee om anderen in hun omgeving te laten proeven, vertelt de ondernemer.’
Landelijke aandacht
NOS Jeugdjournaal wijdde intussen een item aan de kruidnootkroket. Tijl mag graag experimenteren met huisgemaakte snacks. Zo staan ook een eigen peperkroket, champginonkroket en een eigen rundvleeskroket op het menu. De combinatie van vlees met zoet en speculaassmaken doet denken aan het Limburgse zoervleis. Ook in hazenpeper gaan soms speculaaskruiden. In 2014 kwam Febo al eens met een pepernootkroket. Eetpaleis 't Vosje uit Rosmalen volgde een jaar later en adviseerde in plaats van mosterd chocoladesaus erbij. De nieuwste kruidnootkroket is sowieso tot 5 december 2020 verkrijgbaar. 'Het omrijden naar Middelharnis waard', voegt de Goedheiligman zelf nog toe.
(PvWK, bronnen: Snackkoerier, Smulweb, 24Kitchen)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- snackbar
- ondernemer
- exemplaar
- feest
- bedacht
- Jeroen Tijl
- hanzenpeper
- bijzonder
- zoervleis
- kruidnoot
- Sinterklaas
- kroket
- Middelharnis
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers