Nieuw: Nederlandse levensmiddelenverpakking met braille
- Food-en-retail
- 12 mei 2021 @ 16:03
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Packaging designMerken
- 12 mei 2021 @ 16:03
- Peter van Woensel Kooy
Ontwerpbureau DiDutch uit Enschede heeft een brailleverpakking ontwikkeld voor Naturally Tasty. Deze soepfabrikant uit Nijmegen wil dat haar producten voor een brede groep consumenten beschikbaar is, dus ook voor blinden.
De braille op het blik verschijnt in drie talen en is binnenkort te verkrijgen in retail. ‘Hiermee introduceert Naturally Tasty de eerste soepverpakking in Nederland die gebruik maakt van brailleschrift’, zegt Tim Velthuis, industrial designer bij DiDutch, ‘Dat maakt deze verpakking écht bijzonder. Gelukkig kunnen eenvoudige aanpassingen al zorgen voor grote impact, waardoor we de zelfstandigheid van deze groep mensen kunnen stimuleren. Thuis, maar ook in de supermarkt.’
Breder toegankelijk
Met de introductie van een nieuwe verpakking met brailleschrift wilde Naturally Tasty dat haar soeplijn toegankelijk werd voor een nog grotere groep consumenten. DiDutch en Naturally Tasty hebben nu samen deze verpakking gerealiseerd die braille integreert op het label, om zo extra aandacht te vragen voor blinden en slechtzienden. En dus de inhoud beter te laten 'lezen'.
Techniek
De braille wordt aangebracht op vergelijkbare wijze als andere vormen van papier embossing, meldt Verpakkingsmanagement.nl. 'Het papier wordt dus als het ware tegen een matrijs aangedrukt die speciaal op maat is gemaakt voor deze verpakking. De hele gehele wikkel wordt vervolgens automatisch op de beker geplakt.'
(PvWK, bronnen: DiDutch en Verpakkingsmanagement)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Naturally Tasty
- Enschede
- beschikbaar
- mvo
- brede groep
- soep
- consumenten
- DiDutch
- design
- braille
- blinden
- lezen
- merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




