Nieuw: Nederlandse levensmiddelenverpakking met braille
- Food-en-retail
- 12 mei 2021 @ 16:03
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Packaging designMerken
- 12 mei 2021 @ 16:03
- Peter van Woensel Kooy
Ontwerpbureau DiDutch uit Enschede heeft een brailleverpakking ontwikkeld voor Naturally Tasty. Deze soepfabrikant uit Nijmegen wil dat haar producten voor een brede groep consumenten beschikbaar is, dus ook voor blinden.
De braille op het blik verschijnt in drie talen en is binnenkort te verkrijgen in retail. ‘Hiermee introduceert Naturally Tasty de eerste soepverpakking in Nederland die gebruik maakt van brailleschrift’, zegt Tim Velthuis, industrial designer bij DiDutch, ‘Dat maakt deze verpakking écht bijzonder. Gelukkig kunnen eenvoudige aanpassingen al zorgen voor grote impact, waardoor we de zelfstandigheid van deze groep mensen kunnen stimuleren. Thuis, maar ook in de supermarkt.’
Breder toegankelijk
Met de introductie van een nieuwe verpakking met brailleschrift wilde Naturally Tasty dat haar soeplijn toegankelijk werd voor een nog grotere groep consumenten. DiDutch en Naturally Tasty hebben nu samen deze verpakking gerealiseerd die braille integreert op het label, om zo extra aandacht te vragen voor blinden en slechtzienden. En dus de inhoud beter te laten 'lezen'.
Techniek
De braille wordt aangebracht op vergelijkbare wijze als andere vormen van papier embossing, meldt Verpakkingsmanagement.nl. 'Het papier wordt dus als het ware tegen een matrijs aangedrukt die speciaal op maat is gemaakt voor deze verpakking. De hele gehele wikkel wordt vervolgens automatisch op de beker geplakt.'
(PvWK, bronnen: DiDutch en Verpakkingsmanagement)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- soep
- consumenten
- braille
- lezen
- DiDutch
- brede groep
- merk
- beschikbaar
- Naturally Tasty
- design
- mvo
- Enschede
- blinden
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
- Guillaume Motte (Sephora) trapt NRF... 30-06-2025
- Kassabon in supermarkt informeert... 27-06-2025
- Rivièra Maison tot verrassing... 26-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation