Albert Heijn zoekt klantervaringen voor AH Packathon 2024

- Food-en-retail
- 15 mrt 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPackaging design
- 15 mrt 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn organiseert 17 mei 2024 de tweede editie van de AH Packathon. Voor deze editie nodigt de retailketen klanten uit om te delen waar zij tegen aanlopen bij verpakkingen van het huismerk.
Hopelijk zien de deelnemers kansen om vanuit duurzaamheid en gebruiksgemak deze verpakkingen te verbeteren, aldus AH. Vanaf vandaag kan iedereen die informatie online delen.
Albert Heijn richt zich naar eigen zeggen op verduurzaming van verpakkingen door het gebruik van materiaal te minimaliseren, gerecycled materiaal in te zetten, verpakkingen te recyclen en gebruik te maken van producten die gedeeltelijk gemaakt zijn van biogrondstoffen. Recent kondigde Albert Heijn aan ruim 20 miljoen kg aan verpakkingsmateriaal gereduceerd te hebben ten opzichte van 2018. De focus voor 2025 is om eigenmerkverpakkingen zo te ontwerpen, dat ze later gerecycled kunnen worden. Daarom is er ook dit jaar weer een Packathon om innovatie in verpakkingen te stimuleren.
Klant centraal bij AH Packathon 2024
Bij de eerste editie in 2023 werden duurzame denkers, creatieve ontwerpers en andere experts uitgenodigd om te werken aan duurzame verpakkingsinnovaties. 'Deze tweede editie legt de focus op het verbeteren van de ervaringen van klanten met eigenmerk verpakkingen.'
Albert Heijn blijft stappen zetten op verduurzaming van eigenmerk verpakkingen en is daarbij uiteraard geïnteresseerd in de vragen en ideeën die consumenten hebben hierover. Albert Heijn doet daarom een oproep aan klanten om hun ervaringen met eigenmerk productverpakking te delen. Uit de inzendingen selecteert Albert Heijn vijf cases voor de AH Packathon. Tijdens de AH Packathon gaan leveranciers en experts vervolgens concreet aan de slag met deze vijf verpakkingen verder te verduurzamen en om het gemak voor de klant te verbeteren.
Consumenten van de geselecteerde cases zijn VIP gast bij de Packathon 2024 in Zaandam op het kantoor van Albert Heijn. Samen met de jury beoordelen zij de oplossingen, meldt de retailer nog.
Inzendingen kunnen hier online geregistreerd worden, bij AH Packathon Albert Heijn.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- cx
- verpakking
- wedstrijd
- cases
- duurzaam
- AH Packathon
- idee
- Albert Heijn
- huismerk
- klant
- call for entries
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij): 'Sterke merken durven keuzes...
- Disney heropent pop-up in Batavia Stad Fashion Outlet
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




