Diamant- en juwelenmerk Baunat accepteert crypto als betaalmiddel
- Food-en-retail
- 9 jul 2021 @ 16:08
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieZakelijkWinkelen
- 9 jul 2021 @ 16:08
- Peter van Woensel Kooy
Baunat, het Belgische diamanten juwelenmerk, heeft aangekondigd dat het vanaf nu cryptocurrency accepteert als betaalmethode voor alle transacties.
Omdat Baunat geen positie inneemt in cryptocurrency, heeft het merk besloten om samen te werken met een van 's werelds grootste crypto dedicated & blockchain gebaseerde betalingsplatformen. Cryptocurrencies werken met behulp van een technologie genaamd blockchain. Blockchain is een gedecentraliseerde technologie verspreid over vele computers die transacties beheert en vastlegt. Een deel van de charme van deze technologie is de veiligheid ervan. Om cryptocurrencies te kopen, heeft u een 'wallet' nodig, een portemonnee in vorm van een online app die uw valuta kan bewaren. U maakt een account aan op een platform en nadien kunt u geld overmaken om cryptocurrencies zoals Bitcoin of Ethereum te kopen.
'Crypto is ongetwijfeld de toekomst van fintech. Als innovatief bedrijf is het een logische stap om cryptocurrency als betaaloptie op onze website te introduceren. Met deze toevoeging reiken we de hand aan een gemeenschap met een waarde van meer dan 2 biljoen euro', aldus Stefaan Mouradian, ceo Baunat.
'Ons merk is altijd een early adopter geweest als het op technologie aankomt en in het huidige economische klimaat is het makkelijk om de toegevoegde waarde te zien van een betalingstechnologie die op het punt staat om te exploderen in de mainstream markt', reageert Steven Boelens, Executive Director van het juwelenhuis.
(PvWK, beeld: Thought Catalog / Pexels)
Over Baunat
'Het Belgische diamant- en juwelenmerk Baunat is wereldwijd gekend om haar hoogwaardige diamantjuwelen en uitmuntende service. Dankzij aankoop aan de bron, slim voorraadbeheer en digitale marketing, kan het haar juwelen aanbieden aan een ongeziene prijs-kwaliteitverhouding. De Baunat klant is een ‘Smart buyer’. Mensen die kiezen voor premium kwaliteit in al haar facetten (materialen, product, afwerking maar ook service en transparantie), maar die niet bereid zijn te betalen voor inefficiënte of niet-tastbare elementen die niet tot uiting komen in het product dat zij kopen. Meer info op www.baunat.com.'
(bron: Baunat)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Lidl introduceert Supersupplementen om groente te promoten
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation