Diamant- en juwelenmerk Baunat accepteert crypto als betaalmiddel
- Food-en-retail
- 9 jul 2021 @ 16:08
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieZakelijkWinkelen
- 9 jul 2021 @ 16:08
- Peter van Woensel Kooy
Baunat, het Belgische diamanten juwelenmerk, heeft aangekondigd dat het vanaf nu cryptocurrency accepteert als betaalmethode voor alle transacties.
Omdat Baunat geen positie inneemt in cryptocurrency, heeft het merk besloten om samen te werken met een van 's werelds grootste crypto dedicated & blockchain gebaseerde betalingsplatformen. Cryptocurrencies werken met behulp van een technologie genaamd blockchain. Blockchain is een gedecentraliseerde technologie verspreid over vele computers die transacties beheert en vastlegt. Een deel van de charme van deze technologie is de veiligheid ervan. Om cryptocurrencies te kopen, heeft u een 'wallet' nodig, een portemonnee in vorm van een online app die uw valuta kan bewaren. U maakt een account aan op een platform en nadien kunt u geld overmaken om cryptocurrencies zoals Bitcoin of Ethereum te kopen.
'Crypto is ongetwijfeld de toekomst van fintech. Als innovatief bedrijf is het een logische stap om cryptocurrency als betaaloptie op onze website te introduceren. Met deze toevoeging reiken we de hand aan een gemeenschap met een waarde van meer dan 2 biljoen euro', aldus Stefaan Mouradian, ceo Baunat.
'Ons merk is altijd een early adopter geweest als het op technologie aankomt en in het huidige economische klimaat is het makkelijk om de toegevoegde waarde te zien van een betalingstechnologie die op het punt staat om te exploderen in de mainstream markt', reageert Steven Boelens, Executive Director van het juwelenhuis.
(PvWK, beeld: Thought Catalog / Pexels)
Over Baunat
'Het Belgische diamant- en juwelenmerk Baunat is wereldwijd gekend om haar hoogwaardige diamantjuwelen en uitmuntende service. Dankzij aankoop aan de bron, slim voorraadbeheer en digitale marketing, kan het haar juwelen aanbieden aan een ongeziene prijs-kwaliteitverhouding. De Baunat klant is een ‘Smart buyer’. Mensen die kiezen voor premium kwaliteit in al haar facetten (materialen, product, afwerking maar ook service en transparantie), maar die niet bereid zijn te betalen voor inefficiënte of niet-tastbare elementen die niet tot uiting komen in het product dat zij kopen. Meer info op www.baunat.com.'
(bron: Baunat)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




