Dirk-Jan Stoppelenburg volgt Michiel Witteveen op als ceo Mirage Retail Group

Dirk-Jan Stoppelenburg volgt Michiel Witteveen op als ceo Mirage Retail Group
  • Food-en-retail
  • 30 sep 2021 @ 08:08
  • 16041 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaFood

Michiel Witteveen stopt als ceo van Mirage Retail Group, het moederbedrijf van onder meer Blokker, Intertoys en BCC.

Dat maakt het retailbedrijf bekend. Witteveen wordt opgevolgd door Dirk-Jan Stoppelenburg, die het bedrijf naar de beurs moet brengen. Witteveen blijft nog wel actief betrokken bij Mirage, als eigenaar en Voorzitter van de Raad van Commissarissen, meldt Twinkle.

De wisseling van de wacht aan de top is volgens het bedrijf onderdeel van de strategie ‘voor borging van de continuïteit van de organisatie.’ Onder Witteveen groeide Mirage Retail Holding naar eigen zeggen uit tot en ‘wendbare ondernemende organisatie met startup mentaliteit’. Begin 2019 kocht hij – destijds als ceo van Blokker - de winkelketen van de toenmalige eigenaar, de familie Blokker. Enkele maanden later werd speelgoedketen Intertoys, dat in de jaren ervoor speelbal was geworden van verschillende investeerders, overgenomen en nieuw leven ingeblazen. Later werd ook BCC aan het portfolio toegevoegd.

Nu is het dus tijd voor een volgende stap: met een beursgang denkt Mirage klaar te zijn voor de toekomst. Met dus een nieuwe ceo aan het roer. Stoppelenburg is sinds april 2019 betrokken bij Mirage als Voorzitter van de Raad van Commissarissen. Hij was betrokken bij de ontwikkeling van de strategie om Mirage en diens formules winstgevend te maken. Eerder was hij ceo van kledingbedrijf Scotch & Soda. Per 1 februari 2022 neemt hij het stokje over. Witteveen: ‘Ik ben trots op onze mensen en de mooie groep bedrijven die in korte tijd zoveel hebben gerealiseerd om Mirage Retail Group te vernieuwen, relevantie te creëren in de Nederlandse retail en de weg naar winstgevendheid terug te vinden.’
(PvWK, bron: Blokker / Twinkle, beeld: uitzending Op1 / NPO)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken