Dirk-Jan Stoppelenburg volgt Michiel Witteveen op als ceo Mirage Retail Group
- Food-en-retail
 - 30 sep 2021 @ 08:08
 - Link
 - 
  
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaFood
 
- 30 sep 2021 @ 08:08
 - Peter van Woensel Kooy
 
Michiel Witteveen stopt als ceo van Mirage Retail Group, het moederbedrijf van onder meer Blokker, Intertoys en BCC.
Dat maakt het retailbedrijf bekend. Witteveen wordt opgevolgd door Dirk-Jan Stoppelenburg, die het bedrijf naar de beurs moet brengen. Witteveen blijft nog wel actief betrokken bij Mirage, als eigenaar en Voorzitter van de Raad van Commissarissen, meldt Twinkle.
De wisseling van de wacht aan de top is volgens het bedrijf onderdeel van de strategie ‘voor borging van de continuïteit van de organisatie.’ Onder Witteveen groeide Mirage Retail Holding naar eigen zeggen uit tot en ‘wendbare ondernemende organisatie met startup mentaliteit’. Begin 2019 kocht hij – destijds als ceo van Blokker - de winkelketen van de toenmalige eigenaar, de familie Blokker. Enkele maanden later werd speelgoedketen Intertoys, dat in de jaren ervoor speelbal was geworden van verschillende investeerders, overgenomen en nieuw leven ingeblazen. Later werd ook BCC aan het portfolio toegevoegd.
Nu is het dus tijd voor een volgende stap: met een beursgang denkt Mirage klaar te zijn voor de toekomst. Met dus een nieuwe ceo aan het roer. Stoppelenburg is sinds april 2019 betrokken bij Mirage als Voorzitter van de Raad van Commissarissen. Hij was betrokken bij de ontwikkeling van de strategie om Mirage en diens formules winstgevend te maken. Eerder was hij ceo van kledingbedrijf Scotch & Soda. Per 1 februari 2022 neemt hij het stokje over. Witteveen: ‘Ik ben trots op onze mensen en de mooie groep bedrijven die in korte tijd zoveel hebben gerealiseerd om Mirage Retail Group te vernieuwen, relevantie te creëren in de Nederlandse retail en de weg naar winstgevendheid terug te vinden.’
(PvWK, bron: Blokker / Twinkle, beeld: uitzending Op1 / NPO)
- 
Peter van Woensel Kooy
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: senior redacteur, merk-expert
 - Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
 - Profiel »
 
- Mirage Retail Group
 - Michiel Witteveen
 - retail
 - Dirk-Jan Stoppelenburg
 - Scotch & Soda
 - Intertoys
 - Blokker
 - beursgang
 - personalia
 - HRM
 - marketing
 
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
 - De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
 - Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
 - MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
 - Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
 - TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
 
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Laatste Nieuws
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
 - Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
 - Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
 - Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
 - CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
 - Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 




