Bijenkorf bewondert en verwondert deze kerst
- Food-en-retail
- 5 nov 2021 @ 17:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 nov 2021 @ 17:31
- Sjaak Hoogkamer
Met de opening van de etalages van alle zeven winkels is het feestseizoen bij de Bijenkorf officieel begonnen. Onder de noemer Bewonder en Verwonder inspireert het warenhuis zowel online als in de winkels.
De campagne Bewonder en Verwonder vertelt volgens het warenhuis ‘het verhaal van een bijtje dat wakker wordt uit de winterslaap en nieuwsgierig de bijenkorf verlaat.
'We vliegen met haar mee op een wonderbaarlijke ontdekkingstocht door de natuur en bewonderen wat we onderweg tegenkomen.’
Het bijtje is te zien in 57 etalages, de winkels, en zodra het donker wordt op de gevel van de Bijenkorf Amsterdam. Speciaal voor het feestseizoen geeft een digitaal bijtje op deBijenkorf.nl een rondleiding in een magisch bos langs cadeaus, mode, serviezen en make up. De illustraties hiervan zijn verzorgd door Myriam Wares, een illustrator die bekend staat om haar ervaringen met surrealistische omgevingen.
‘Wij willen onze klanten ieder jaar verrassen en inspireren. Dat doen wij uiteraard met de etalages waarin verwondering en bewondering centraal staan. Ik ben ook trots op de digitale beleving van dit thema op de site. En ik kijk ook erg uit naar het wensbos in Amsterdam en Eindhoven. Zo geven we zowel in de winkel als online onze klanten een bijzonder gevoel,’ aldus Marjolijn Meynen, directeur Klant, Creativiteit & Communicatie van de Bijenkorf.
Wensbos in samenwerking met SBB
Natuur en duurzaamheid zijn de pijlers van de feestcampagne en daarom staat van 12 november t/m 24 december op het dakterras van de Bijenkorf in Amsterdam en vanaf 13 november op de 3e verdieping van de Bijenkorf Eindhoven een winterbos, dat in nauwe samenwerking met Staatsbosbeheer tot stand gekomen is.
Bezoekers van dit bos kunnen een korte audiotour beluisteren en een wenslint kopen en dit met een wens voor iemand anders in de wensboom hangen. Vlak voor Kerst laat de Bijenkorf een van deze wensen in vervulling gaan. De opbrengst van de wenslinten gaat samen met een donatie van de Bijenkorf naar NL Cares, die het geld gebruikt om eenzaamheid in Nederland te bestrijden. De bomen in het wensbos worden na 24 december weer teruggeplant, waarbij de Bijenkorf het aantal bomen verdubbelt.
Events en masterclasses
Dit jaar zal Sint Nicolaas de winkels weer bezoeken. Ook zijn er weer diverse i masterclasses op het gebied van mode, beauty en koken. Nieuw is de Bijenkorf Dinerbox waarmee de klant thuis een 4 gangen duurzaam kerstmenu op tafel zet. De dinerbox is ontwikkeld door vier jonge sterrenchefs en de gerechten zijn ook te proeven in de restaurants van de Bijenkorf. Vaste klanten van de Bijenkorf sparen in de laatste weken van het jaar bij iedere aankoop automatisch mee voor exclusieve kerstornamenten.
Onder het motto ‘uitpakken met inpakken’ is er dit jaar extra aandacht voor het verpakken van cadeaus in de winkels. Sieraden en horloges kunnen weer zonder kosten gegraveerd worden met initialen of een boodschap en wie het even niet meer weet kan een persoonlijk (stijl)advies boeken voor mode, lingerie, cosmetica of cadeaus. Ook nieuw dit jaar is de serviesverhuurservice. Wie zijn dinertafel eens heel anders wil dekken deze kerst en geen zin heeft in afwassen, kan bij de Bijenkorf het serviesgoed van The Table huren.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




