Anouk Hoogendijk nieuwe gezicht van Cruyff
- Food-en-retail
- 13 apr 2022 @ 08:37
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConsumentenMerken
- 13 apr 2022 @ 08:37
- Peter van Woensel Kooy
Voormalig voetbalster en tv-personality Anouk Hoogendijk wordt het nieuwe gezicht van sport & lifestylemerk Cruyff. Anouk is nauw betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwste collectie.
Ook brengt zij najaar 2022 haar eigen ontwerp uit van boots en sneakers. De collecties zijn exclusief verkrijgbaar bij de Cruyff flagship stores, via Cruyff.com en geselecteerde retailers, zoals Nelson en Omoda.
Anouk: 'Ik heb een grote liefde voor fashion en sneakers, altijd al gehad. Dat ik die interesse nu kan combineren met mijn andere grote liefde, sport, is te gek.” De lijn die nu uitkomt bestaat uit een mix van high- & low-tops met chunky soles. Een mix van stoer, sportief en classy, precies zoals Anouk het zelf graag ziet. “Ik hou heel erg van de combi: vrouwelijk en stoer. Dus een jurkje met boots. Of een mooi pak met sneakers. Ik vind het tof dat je met je stijl echt kunt laten zien wie je bent.' Een favoriet model uit de nieuwste selectie heeft Anouk ook: 'De Catalina in multicolor versie; het chunky model met de kleurtjes. Die zou ik net als op de foto dragen met een gaaf pak of met een leren broek en een leuke trui.'
Samenwerking met Cruyff
De link tussen Anouk en Cruyff is geen toevallige; Anouk is als ambassadeur al betrokken bij de Cruyff foundation. De basis voor de match werd al lang geleden gelegd, toen Anouk nog actief was als voetbalster: 'Mijn eerste voetbalschoenen waren van Cruyff en ik heb met nummer 14 gespeeld voor Oranje tijdens het wk. Maar bovenal ben ik vooral groot fan van Johan en dat wat hij heeft achtergelaten, als voetballer en als mens.'
Als het nieuwe gezicht van Cruyff is Anouk met haar persoonlijke favorieten uit de nieuwste selectie (SS22) op de foto gegaan (zie beeld). De samenwerking bevalt zo goed dat zij voor de komende selectie, in het najaar (FW22), haar eigen sneakers én een boot op de markt zal brengen met Cruyff (de eerste laars in de selectie van het merk).
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




