Anouk Hoogendijk nieuwe gezicht van Cruyff

Anouk Hoogendijk nieuwe gezicht van Cruyff
  • Food-en-retail
  • 13 apr 2022 @ 08:37
  • 16584 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ConsumentenMerken

Voormalig voetbalster en tv-personality Anouk Hoogendijk wordt het nieuwe gezicht van sport & lifestylemerk Cruyff. Anouk is nauw betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwste collectie.

Ook brengt zij najaar 2022 haar eigen ontwerp uit van boots en sneakers. De collecties zijn exclusief verkrijgbaar bij de Cruyff flagship stores, via Cruyff.com en geselecteerde retailers, zoals Nelson en Omoda.

Anouk: 'Ik heb een grote liefde voor fashion en sneakers, altijd al gehad. Dat ik die interesse nu kan combineren met mijn andere grote liefde, sport, is te gek.” De lijn die nu uitkomt bestaat uit een mix van high- & low-tops met chunky soles. Een mix van stoer, sportief en classy, precies zoals Anouk het zelf graag ziet. “Ik hou heel erg van de combi: vrouwelijk en stoer. Dus een jurkje met boots. Of een mooi pak met sneakers. Ik vind het tof dat je met je stijl echt kunt laten zien wie je bent.' Een favoriet model uit de nieuwste selectie heeft Anouk ook: 'De Catalina in multicolor versie; het chunky model met de kleurtjes. Die zou ik net als op de foto dragen met een gaaf pak of met een leren broek en een leuke trui.'

Samenwerking met Cruyff
De link tussen Anouk en Cruyff is geen toevallige; Anouk is als ambassadeur al betrokken bij de Cruyff foundation. De basis voor de match werd al lang geleden gelegd, toen Anouk nog actief was als voetbalster: 'Mijn eerste voetbalschoenen waren van Cruyff en ik heb met nummer 14 gespeeld voor Oranje tijdens het wk. Maar bovenal ben ik vooral groot fan van Johan en dat wat hij heeft achtergelaten, als voetballer en als mens.' 

Als het nieuwe gezicht van Cruyff is Anouk met haar persoonlijke favorieten uit de nieuwste selectie (SS22) op de foto gegaan (zie beeld). De samenwerking bevalt zo goed dat zij voor de komende selectie, in het najaar (FW22), haar eigen sneakers én een boot op de markt zal brengen met Cruyff (de eerste laars in de selectie van het merk).
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken