Drink bier, red de natuur
- Food-en-retail
- 12 jul 2022 @ 14:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 jul 2022 @ 14:11
- Sjaak Hoogkamer
Als botanisch brouwer staat Lowlander naar eigen zeggen ‘achter het wereldwijde doel voor de natuur en heeft zichzelf daarom gecommitteerd aan de belofte om in 2030 natuurpositief te zijn. In lijn met deze ambitie is Lowlander sinds dit jaar lid van 1% For The Planet.
Door 1% van de omzet te doneren, steunt de botanisch brouwer verschillende goede doelen die zich inzetten voor de natuur.
En om de impact via de consument te vergroten introduceert Lowlander deze zomer de meest luie en smaakvolle manier om klimaatverandering tegen te gaan, wilde dieren te beschermen en biodiversiteit te stimuleren; namelijk het drinken van bier.
Goed doen terwijl je niks meer hoeft te doen dan het drinken van bier. Dat is de boodschap waar Lowlander deze zomer de consument mee wilt stimuleren om een Laidbacktivist te worden.
‘Want om van de natuur te kunnen blijven genieten is het onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om voor de planeet te zorgen in plaats van eindeloos van onze planeet te nemen,’ aldus het biermerk.
En de consument denkt hier hetzelfde over volgens Lowlander. Een wereldwijde enquête uitgevoerd door Nielsen laat zien dat 81% van de ondervraagden vindt dat bedrijven bij moeten dragen aan een beter milieu. Daarnaast geeft 70% van de bierdrinkers aan eerder een biertje te kopen dat duurzaam gebrouwen is (YouGov).
‘Sinds de oprichting van Lowlander zijn we constant actief op zoek naar manieren en initiatieven om afval te verminderen, klimaatverandering tegen te gaan, biodiversiteit te behouden en wilde dieren te beschermen met als uiteindelijk doel om in 2030 als bedrijf natuurpositief te zijn. Dit betekent dat we de harde doelstelling hebben om meer aan de natuur terug te geven dan dat we eraan onttrekken. Vanaf de start hebben we de bewuste keuze gemaakt om niet een eigen brouwerij te bouwen maar gebruik te maken van de overcapaciteit van andere brouwerijen omdat dit vele malen minder water- en CO2-verbruik per liter geproduceerd bier betekent. Ook introduceerde we als een van de eerste breedschalig bier op blik en hebben we recent ‘s werelds eerste natuurpositieve gin gelanceerd, in een lichtere en recyclebare kartonnen fles,’ aldus Lowlanders Chief Botanical Officer Frederik Kampman.
In lijn met de ambitie om in 2030 natuurpositief te zijn, is Lowlander lid van 1% For The Planet. Door 1% van de omzet van elk verkocht Lowlander biertje te doneren, steunt de botanisch brouwer verschillende goede doelen die zich inzetten voor de natuur.
1% For The Planet is een wereldwijde beweging, opgericht met het model van verantwoorde bedrijven die teruggeven aan non-profitorganisaties op het gebied van milieu. Tot op heden hebben de 1% For The Planet-leden, waaronder Patagonia, Pukka Thee, Boxed Water en Peak Design, via dit netwerk al meer dan $270 miljoen geïnvesteerd in milieuvriendelijke non-profit oplossingen.
Lowlanders botanisch gebrouwen assortiment bestaat uit de White Ale, Floral Ale, Indonesian Pale Ale, de klimaatpositieve Cool Earth Lager, een zomerse Tropical Ale, Organic Blonde Ale, Autumn I.P.A. en de Winter I.P.A.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




