Drink bier, red de natuur

  • Food-en-retail
  • 12 jul 2022 @ 14:11
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Als botanisch brouwer staat Lowlander naar eigen zeggen ‘achter het wereldwijde doel voor de natuur en heeft zichzelf daarom gecommitteerd aan de belofte om in 2030 natuurpositief te zijn. In lijn met deze ambitie is Lowlander sinds dit jaar lid van 1% For The Planet.

Door 1% van de omzet te doneren, steunt de botanisch brouwer verschillende goede doelen die zich inzetten voor de natuur. 

En om de impact via de consument te vergroten introduceert Lowlander deze zomer de meest luie en smaakvolle manier om klimaatverandering tegen te gaan, wilde dieren te beschermen en biodiversiteit te stimuleren; namelijk het drinken van bier.

Goed doen terwijl je niks meer hoeft te doen dan het drinken van bier. Dat is de boodschap waar Lowlander deze zomer de consument mee wilt stimuleren om een Laidbacktivist te worden.

‘Want om van de natuur te kunnen blijven genieten is het onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om voor de planeet te zorgen in plaats van eindeloos van onze planeet te nemen,’ aldus het biermerk.

En de consument denkt hier hetzelfde over volgens Lowlander. Een wereldwijde enquête uitgevoerd door Nielsen laat zien dat 81% van de ondervraagden vindt dat bedrijven bij moeten dragen aan een beter milieu. Daarnaast geeft 70% van de bierdrinkers aan eerder een biertje te kopen dat duurzaam gebrouwen is (YouGov).

‘Sinds de oprichting van Lowlander zijn we constant actief op zoek naar manieren en initiatieven om afval te verminderen, klimaatverandering tegen te gaan, biodiversiteit te behouden en wilde dieren te beschermen met als uiteindelijk doel om in 2030 als bedrijf natuurpositief te zijn. Dit betekent dat we de harde doelstelling hebben om meer aan de natuur terug te geven dan dat we eraan onttrekken. Vanaf de start hebben we de bewuste keuze gemaakt om niet een eigen brouwerij te bouwen maar gebruik te maken van de overcapaciteit van andere brouwerijen omdat dit vele malen minder water- en CO2-verbruik per liter geproduceerd bier betekent. Ook introduceerde we als een van de eerste breedschalig bier op blik en hebben we recent ‘s werelds eerste natuurpositieve gin gelanceerd, in een lichtere en recyclebare kartonnen fles,’ aldus Lowlanders Chief Botanical Officer Frederik Kampman.

In lijn met de ambitie om in 2030 natuurpositief te zijn, is Lowlander lid van 1% For The Planet. Door 1% van de omzet van elk verkocht Lowlander biertje te doneren, steunt de botanisch brouwer verschillende goede doelen die zich inzetten voor de natuur.

1% For The Planet is een wereldwijde beweging, opgericht met het model van verantwoorde bedrijven die teruggeven aan non-profitorganisaties op het gebied van milieu. Tot op heden hebben de 1% For The Planet-leden, waaronder Patagonia, Pukka Thee, Boxed Water en Peak Design, via dit netwerk al meer dan $270 miljoen geïnvesteerd in milieuvriendelijke non-profit oplossingen.

Lowlanders botanisch gebrouwen assortiment bestaat uit de White Ale, Floral Ale, Indonesian Pale Ale, de klimaatpositieve Cool Earth Lager, een zomerse Tropical Ale, Organic Blonde Ale, Autumn I.P.A. en de Winter I.P.A.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken