Online supermarkt Picnic breidt uit naar hoofdstad provincie Flevoland

Online supermarkt Picnic breidt uit naar hoofdstad provincie Flevoland
  • Food-en-retail
  • 3 nov 2022 @ 08:33
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingStrategie

Wethouder Piet van Dijk heeft de nieuwe hub van online supermarkt Picnic in Lelystad geopend. Met de uitbreiding naar de hoofdstad van de provincie Flevoland worden ruim 33.000 huishoudens bereikt.

Picnic bezorgt de boodschappen inmiddels gratis thuis bij meer dan één miljoen huishoudens, verdeeld over ruim 170 plaatsen in Nederland. Bijna zeven jaar geleden ging de websuper van start in Amersfoort, om vervolgens uit te breiden naar grote en kleinere plaatsen in ons land. Nu rolt Picnic met de uitbreiding naar Lelystad de bezorging verder uit in Flevoland, waar het in totaal ruim 124.000 huishoudens bereikt. Recent ging Picnic van start in onder meer Leeuwarden, Groningen, Drachten, Emmen, Roermond en in Almere.

Gewenste uitbreiding
Met de nieuwe hub in Lelystad gaat een wens in vervulling van medeoprichter van Picnic Michiel Muller. De provincie Flevoland maakt namelijk al sinds 2016 deel uit van het bezorggebied van de websuper, toen het bedrijf in Almere een hub opende, vertelt hij MarketingTribune. 'Sindsdien kregen we steeds vaker de vraag wanneer Picnic ook in andere delen van Flevoland beschikbaar zou zijn. Door uit te breiden met een locatie in Lelystad voegen we daar nu een nieuwe stad in de provincie aan toe.'

De boodschappen worden bezorgd vanuit een zogeheten hub, een lokaal distributiepunt. Deze is centraal gelegen in het bezorggebied aan de Noordersluisweg 1 in Lelystad en heeft een oppervlakte van 660 vierkante meter. Van hieruit gaan vanaf vandaag 10 elektrische bezorgwagentjes de weg op. Op korte termijn moet dit aantal zijn uitgebreid naar 15.

Vermindering van CO2-uitstoot
De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke vermindering van de CO2-uitstoot van auto’s, doordat consumenten niet meer naar de supermarkt hoeven te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door klanten zijn besteld. Op die manier gaat niets verloren.
(PvWK)

Over Picnic
'Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen de laagste prijs hebben. In 2018 startte Picnic ook in Duitsland en in 2021 in Frankrijk. Picnic is een initiatief van ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Daniel Gebler.'

(bron: Piicnic)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken