Coolblue integreert AI op Coolblue.nl

- Food-en-retail
- 23 nov 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingVirtual Reality
- 23 nov 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Coolblue heeft AI op de website geïntroduceerd. Ze noemen deze slimme assistent Chat G-Piet, voor gedichten. 'Een groot succes, al ruim 13.000 klanten hebben sinds de lancering op maandag 20 november gebruikgemaakt van de tool.'
Chat G-Piet schreef volgens het retailmerk tijdens het eerste piekmoment al ruim 440 gedichten per minuut. Leuk feitje: meer dan 2000 mensen hebben het gedicht laten voorlezen door de AI stem van Pieter Zwart.
De populairste producten om een gedicht voor te laten schrijven zijn naar eigen zeggen tot nu toe:
- Apple Airpods Pro 2
- Nintendo Switch OLED + Mario Kart
- BlueBuilt laptopstandaard
'Beginbaas' bij Coolblue, Pieter Zwart, die bekend staat om de geraffineerde Nederlandstalige copy en zijn liefde voor deze craft: 'Chat G-Piet is de eerste AI feature op Coolblue.nl. Met deze tool helpen we onze klanten dit jaar supersnel met hun sinterklaasgedichtjes. Chat G-Piet kan namelijk binnen enkele seconden voor elk product op onze website een gepersonaliseerd gedichtje genereren.'
Dichten met ‘Chat G-Piet’
Wie nog een sinterklaasgedichtje moet schrijven en inspiratie wil opdoen, kan op Coolblue.nl een product kiezen voor zichzelf of voor iemand anders en direct een gedichtje laten maken door Chat G-Piet. De tool is beschikbaar tot 5 december. Meer informatie is te vinden op coolblue.nl/chatgpiet en in het venster hieronder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Sint
- Chat G-Piet
- Coolblue.nl
- copy
- AI feature
- adcn
- beginbaas
- liefde
- Coolblue
- Coolblue
- geraffineerd
- Pieter Zwart
- craft
- Nederlandstalig
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management