Coolblue integreert AI op Coolblue.nl
- Food-en-retail
- 23 nov 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingVirtual Reality
- 23 nov 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Coolblue heeft AI op de website geïntroduceerd. Ze noemen deze slimme assistent Chat G-Piet, voor gedichten. 'Een groot succes, al ruim 13.000 klanten hebben sinds de lancering op maandag 20 november gebruikgemaakt van de tool.'
Chat G-Piet schreef volgens het retailmerk tijdens het eerste piekmoment al ruim 440 gedichten per minuut. Leuk feitje: meer dan 2000 mensen hebben het gedicht laten voorlezen door de AI stem van Pieter Zwart.
De populairste producten om een gedicht voor te laten schrijven zijn naar eigen zeggen tot nu toe:
- Apple Airpods Pro 2
- Nintendo Switch OLED + Mario Kart
- BlueBuilt laptopstandaard
'Beginbaas' bij Coolblue, Pieter Zwart, die bekend staat om de geraffineerde Nederlandstalige copy en zijn liefde voor deze craft: 'Chat G-Piet is de eerste AI feature op Coolblue.nl. Met deze tool helpen we onze klanten dit jaar supersnel met hun sinterklaasgedichtjes. Chat G-Piet kan namelijk binnen enkele seconden voor elk product op onze website een gepersonaliseerd gedichtje genereren.'
Dichten met ‘Chat G-Piet’
Wie nog een sinterklaasgedichtje moet schrijven en inspiratie wil opdoen, kan op Coolblue.nl een product kiezen voor zichzelf of voor iemand anders en direct een gedichtje laten maken door Chat G-Piet. De tool is beschikbaar tot 5 december. Meer informatie is te vinden op coolblue.nl/chatgpiet en in het venster hieronder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- liefde
- geraffineerd
- Coolblue
- Chat G-Piet
- Nederlandstalig
- beginbaas
- AI feature
- copy
- Coolblue.nl
- Sint
- adcn
- Coolblue
- Pieter Zwart
- craft
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit door - 'grensshoppen' zet...
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij): 'Sterke merken durven keuzes...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




