Hak bedankt voor choco-moes

- Food-en-retail
- 28 mrt 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConceptenMarketingFood
- 28 mrt 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Deze week kreeg Hak via deze site van MarketingTribune en via Insta een enthousiaste uitnodiging van Chocomel om samen te werken aan een nieuw product: choco-moes met 0% suiker.
Zie hier de opvallende invite. Chocomel haastte zich nog om -zoals de redactie dacht- te melden dat het toch echt geen 1 april grap betrof. Op zich was het ook geen absurd voorstel. Vandaag reageert Hak als volgt:
28 maart 2024
Beste redactie,
Tot onze verrassing ontvingen we bij Hak begin deze week een enthousiaste uitnodiging van Chocomel om samen te werken aan een nieuw product: choco-moes met 0% suiker. Mooie stunt, maar eerlijk gezegd leek die combinatie ons niet echt te HAKken. Hak houdt het liever bij de enige echte appelmoes 0%. Zonder toegevoegde suiker of zoetstoffen, lekker plantaardig en met alleen heerlijke appels. Want wat de boer niet kent... enfin.
We wensen Chocomel veel succes met de lancering! Bijgaand vinden jullie een link naar onze reactie. Meneer in ’t Veld legt hierin haarfijn uit wat Hak ervan vindt.
Met de groe(n)ten van Hak
'We waren echt in shock van Chocomel', staat op dit inhaakfilmpje.
Het brand character van Hak
Volgende stap Chocomel
Toch weerhield dit Chocomel er niet van om alsnog hun choco-moes droom te realiseren, stelt dat laatste merk in een directe reactie op Haks geestige afwijzing. 'Met hulp van 24Kitchen chef Perry de Man is binnen no-time samen aan een product gewerkt, dat op 4 april in Amsterdam wordt gelanceerd. Uiteraard zijn Perry én Harold daar bij om het heugelijke nieuws te vieren.'
Het brand character van Chocomel
Op donderdag 4 april 2024 wordt de nieuwe choco-moes onthuld bij 'Moes' op de Ferdinand Bolstraat 62 in Amsterdam. 'Van 10:00 -13:00 uur is iedereen welkom om deze nieuwe smaaksensatie te komen proeven en de gelegenheid te grijpen om zichzelf als nieuwe meme te vereeuwigen door een selfie te maken met de enige èchte Hide the Pain Harold', meldt Chocomel nu.
De bijbehorende nieuwe Insta-film staat hier. PR stunt geslaagd, zonder 1 april-gedoe.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Unilever verkoopt The Vegetarian Butcher aan Vivera
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn, Etos en Gall&Gall:...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Gazelle introduceert nieuwe campagne24-03-2025
- Koninklijke Jaarbeurs en Coca-Cola... 24-03-2025
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center