Hak bedankt voor choco-moes

- Food-en-retail
- 28 mrt 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConceptenMarketingFood
- 28 mrt 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Deze week kreeg Hak via deze site van MarketingTribune en via Insta een enthousiaste uitnodiging van Chocomel om samen te werken aan een nieuw product: choco-moes met 0% suiker.
Zie hier de opvallende invite. Chocomel haastte zich nog om -zoals de redactie dacht- te melden dat het toch echt geen 1 april grap betrof. Op zich was het ook geen absurd voorstel. Vandaag reageert Hak als volgt:
28 maart 2024
Beste redactie,
Tot onze verrassing ontvingen we bij Hak begin deze week een enthousiaste uitnodiging van Chocomel om samen te werken aan een nieuw product: choco-moes met 0% suiker. Mooie stunt, maar eerlijk gezegd leek die combinatie ons niet echt te HAKken. Hak houdt het liever bij de enige echte appelmoes 0%. Zonder toegevoegde suiker of zoetstoffen, lekker plantaardig en met alleen heerlijke appels. Want wat de boer niet kent... enfin.
We wensen Chocomel veel succes met de lancering! Bijgaand vinden jullie een link naar onze reactie. Meneer in ’t Veld legt hierin haarfijn uit wat Hak ervan vindt.
Met de groe(n)ten van Hak
'We waren echt in shock van Chocomel', staat op dit inhaakfilmpje.
Het brand character van Hak
Volgende stap Chocomel
Toch weerhield dit Chocomel er niet van om alsnog hun choco-moes droom te realiseren, stelt dat laatste merk in een directe reactie op Haks geestige afwijzing. 'Met hulp van 24Kitchen chef Perry de Man is binnen no-time samen aan een product gewerkt, dat op 4 april in Amsterdam wordt gelanceerd. Uiteraard zijn Perry én Harold daar bij om het heugelijke nieuws te vieren.'
Het brand character van Chocomel
Op donderdag 4 april 2024 wordt de nieuwe choco-moes onthuld bij 'Moes' op de Ferdinand Bolstraat 62 in Amsterdam. 'Van 10:00 -13:00 uur is iedereen welkom om deze nieuwe smaaksensatie te komen proeven en de gelegenheid te grijpen om zichzelf als nieuwe meme te vereeuwigen door een selfie te maken met de enige èchte Hide the Pain Harold', meldt Chocomel nu.
De bijbehorende nieuwe Insta-film staat hier. PR stunt geslaagd, zonder 1 april-gedoe.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers