Aldi lanceert nieuwe fanwear collectie

- Food-en-retail
- 10 jul 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingWinkelenDoelgroepen
- 10 jul 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
De vakantie staat voor de deur. Festivals, camping of het strand - daar hoort natuurlijk ook een trendy outfit bij. stelt discount-retailer Aldi. 'Goed nieuws voor onze fans, want vanaf nu ligt de nieuwe fanwear collectie in de winkels.'
Zo ben je 'klaar voor de zomer met Aldi fanwear.' Het koppelen van mode-items aan 'huismerken' of instahnties die je daar niet 1, 2, 3 mee associeert, blijkt bijzonder aan te slaan onder Gen Z en Gen Alpha. Het levert een combinatie van humor, opvallendheid en nonchalance op en staat -wanneer een goede onrtwerper is ingevlogen voor de collectie- ook nog eens goed. De maker geniet extra gratis reclame en scoort sympathie voor het gedragen merk. Zo zijn eerdere collecties van Hema, McDonald's, Febo en Zeeman in Nederland al legendarisch en genieten soms zelfs verzamelaarswaarde.
De collectie van Aldi bestaat deze zomer uit kleding en accessoires met het iconische Aldi-logo en een stijlvol blauwwit lijnenspel. Van sportsokken, slippers, t-shirts en sweatshorts tot badlakens en festival-musthaves als regencapes, heup- en schoudertasjes. Alles voor minder dan tien euro, zoals je van een discounter mag verwachten. 'Dat wordt een onvergetelijke zomer!', aldus de makers.
Afgelopen week werden diverse festivalgangers door Aldi verrast en helemaal helemaal festival ready gemaakt met een nieuwe fanwear outfit. Het resultaat zie je op de social kanalen van Aldi, meldt de formule. Bekijk de Aldi fanwear collectie online, hier op Aldi Fanwear.
(PvWK)
Over Aldi en Aldi Nord
'Aldi is de uitvinder van discount en heeft zo’n vijfhonderd winkels verspreid over heel Nederland. Deze winkels worden beheerd door zes regionale hoofdkantoren. Circa 10.000 Aldi-medewerkers vormen het kloppende hart van deze groeiende organisatie. ALDI heeft een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food. De Aldi Nord Group is één van de meest toonaangevende internationale retailers. Met een traditie van meer dan 110 jaar staat het merk Aldi synoniem voor de uitvinding van discount. Aldi Nord focust op de essentie en biedt zijn klanten in acht Europese landen betrouwbare en hoogwaardige producten tegen de laagst mogelijke prijs. De sleutel tot het aanhoudende succes van Aaldi Nord zijn de meer dan 91.000 Aldi medewerkers in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal en Spanje.'
(bron: Aldi)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes