Aldi lanceert nieuwe fanwear collectie

- Food-en-retail
- 10 jul 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingWinkelenDoelgroepen
- 10 jul 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
De vakantie staat voor de deur. Festivals, camping of het strand - daar hoort natuurlijk ook een trendy outfit bij. stelt discount-retailer Aldi. 'Goed nieuws voor onze fans, want vanaf nu ligt de nieuwe fanwear collectie in de winkels.'
Zo ben je 'klaar voor de zomer met Aldi fanwear.' Het koppelen van mode-items aan 'huismerken' of instahnties die je daar niet 1, 2, 3 mee associeert, blijkt bijzonder aan te slaan onder Gen Z en Gen Alpha. Het levert een combinatie van humor, opvallendheid en nonchalance op en staat -wanneer een goede onrtwerper is ingevlogen voor de collectie- ook nog eens goed. De maker geniet extra gratis reclame en scoort sympathie voor het gedragen merk. Zo zijn eerdere collecties van Hema, McDonald's, Febo en Zeeman in Nederland al legendarisch en genieten soms zelfs verzamelaarswaarde.
De collectie van Aldi bestaat deze zomer uit kleding en accessoires met het iconische Aldi-logo en een stijlvol blauwwit lijnenspel. Van sportsokken, slippers, t-shirts en sweatshorts tot badlakens en festival-musthaves als regencapes, heup- en schoudertasjes. Alles voor minder dan tien euro, zoals je van een discounter mag verwachten. 'Dat wordt een onvergetelijke zomer!', aldus de makers.
Afgelopen week werden diverse festivalgangers door Aldi verrast en helemaal helemaal festival ready gemaakt met een nieuwe fanwear outfit. Het resultaat zie je op de social kanalen van Aldi, meldt de formule. Bekijk de Aldi fanwear collectie online, hier op Aldi Fanwear.
(PvWK)
Over Aldi en Aldi Nord
'Aldi is de uitvinder van discount en heeft zo’n vijfhonderd winkels verspreid over heel Nederland. Deze winkels worden beheerd door zes regionale hoofdkantoren. Circa 10.000 Aldi-medewerkers vormen het kloppende hart van deze groeiende organisatie. ALDI heeft een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food. De Aldi Nord Group is één van de meest toonaangevende internationale retailers. Met een traditie van meer dan 110 jaar staat het merk Aldi synoniem voor de uitvinding van discount. Aldi Nord focust op de essentie en biedt zijn klanten in acht Europese landen betrouwbare en hoogwaardige producten tegen de laagst mogelijke prijs. De sleutel tot het aanhoudende succes van Aaldi Nord zijn de meer dan 91.000 Aldi medewerkers in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal en Spanje.'
(bron: Aldi)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Unilever verkoopt The Vegetarian Butcher aan Vivera
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn, Etos en Gall&Gall:...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafe presenteert opmerkelijke mix... 27-03-2025
- Circana Merken Top 100: 'Positie... 26-03-2025
- Claire van Beek (Moodiesundies):... 26-03-2025
- Hans im Glück opent eerste... 25-03-2025
- Thuiswinkel Markt Monitor: China... 25-03-2025
- Gazelle introduceert nieuwe campagne24-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center