Aldi lanceert nieuwe fanwear collectie

- Food-en-retail
- 10 jul 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingWinkelenDoelgroepen
- 10 jul 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
De vakantie staat voor de deur. Festivals, camping of het strand - daar hoort natuurlijk ook een trendy outfit bij. stelt discount-retailer Aldi. 'Goed nieuws voor onze fans, want vanaf nu ligt de nieuwe fanwear collectie in de winkels.'
Zo ben je 'klaar voor de zomer met Aldi fanwear.' Het koppelen van mode-items aan 'huismerken' of instahnties die je daar niet 1, 2, 3 mee associeert, blijkt bijzonder aan te slaan onder Gen Z en Gen Alpha. Het levert een combinatie van humor, opvallendheid en nonchalance op en staat -wanneer een goede onrtwerper is ingevlogen voor de collectie- ook nog eens goed. De maker geniet extra gratis reclame en scoort sympathie voor het gedragen merk. Zo zijn eerdere collecties van Hema, McDonald's, Febo en Zeeman in Nederland al legendarisch en genieten soms zelfs verzamelaarswaarde.
De collectie van Aldi bestaat deze zomer uit kleding en accessoires met het iconische Aldi-logo en een stijlvol blauwwit lijnenspel. Van sportsokken, slippers, t-shirts en sweatshorts tot badlakens en festival-musthaves als regencapes, heup- en schoudertasjes. Alles voor minder dan tien euro, zoals je van een discounter mag verwachten. 'Dat wordt een onvergetelijke zomer!', aldus de makers.
Afgelopen week werden diverse festivalgangers door Aldi verrast en helemaal helemaal festival ready gemaakt met een nieuwe fanwear outfit. Het resultaat zie je op de social kanalen van Aldi, meldt de formule. Bekijk de Aldi fanwear collectie online, hier op Aldi Fanwear.
(PvWK)

Over Aldi en Aldi Nord
'Aldi is de uitvinder van discount en heeft zo’n vijfhonderd winkels verspreid over heel Nederland. Deze winkels worden beheerd door zes regionale hoofdkantoren. Circa 10.000 Aldi-medewerkers vormen het kloppende hart van deze groeiende organisatie. ALDI heeft een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food. De Aldi Nord Group is één van de meest toonaangevende internationale retailers. Met een traditie van meer dan 110 jaar staat het merk Aldi synoniem voor de uitvinding van discount. Aldi Nord focust op de essentie en biedt zijn klanten in acht Europese landen betrouwbare en hoogwaardige producten tegen de laagst mogelijke prijs. De sleutel tot het aanhoudende succes van Aaldi Nord zijn de meer dan 91.000 Aldi medewerkers in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal en Spanje.'
(bron: Aldi)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




