AH en WWF starten 'Dieren laten van zich horen'

- Food-en-retail
- 4 sep 2024 @ 11:46
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieContentCommunicatie
- 4 sep 2024 @ 11:46
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn kondigt een bijzondere samenwerking aan met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) en Freek Vonk. Samen lanceren zij een innovatieve, audiovisuele spaaractie die de aandacht wil vestigen op bedreigde diersoorten en natuurbehoud.
De nieuwe spaaractie 'Dieren laten van zich horen' loopt van 9 t/m 29 september 2024.
Veel diersoorten en hun leefgebieden worden bedreigd. Albert Heijn wil hier bewustzijn over creëren en klanten meenemen in de bijzondere dierenwereld en start daarom samen met Freek Vonk en WWF-NL de campagne 'Dieren laten van zich horen'. Er zijn 96 dieren geselecteerd die allemaal hun eigen kaartje hebben gekregen. Via die kaartjes kunnen kinderen en gezinnen van alles over ze leren, bijvoorbeeld waar ze leven. Met de Soundbox kun je ook nog eens horen welke geluiden ze maken. Zo leert iedereen zelf waarom het zo belangrijk is dat juist alle dieren blijven bestaan en hoe we daar met z’n allen voor kunnen zorgen.
Vonk: 'Er wordt helaas niet altijd goed geluisterd naar de natuur en het dierenrijk, terwijl dat juist zo ontzettend belangrijk is. Alle dieren hebben ons iets te vertellen! Met deze spaaractie willen we kinderen en gezinnen in heel Nederland bewust maken van de schoonheid van de natuur en het belang om daar ongelooflijk zuinig op te zijn. Spits je oren en reis met ons mee door de magische wereld van de natuur.'
Sparen voor dierenkaartjes en unieke Soundbox
Tijdens de actieperiode kunnen klanten sparen voor een unieke collectie dierenkaarten met afbeeldingen en informatie over bedreigde diersoorten. Bij elke €10 aan boodschappen ontvangen klanten vier kaarten. Op elke kaart staat in hoeverre en waarom het dier bedreigd wordt. 'De kleur van de kaart refereert aan het leefgebied waar het dier leeft: toendra, bossen, graslanden, woestijnen, tropische regenwouden, oceanen, de poolgebieden en dieren uit Nederland. De dieren laten van zich horen middels de unieke Soundbox, gemaakt van FSC-hout. Swipe je kaartje en je hoort het dier. Met de Soundbox kun je naast de geluiden ook een quiz spelen; er zijn per dier vijf vragen die zijn ingesproken door Freek Vonk. In het verzamelalbum kun je veel meer lezen over de leefgebieden van de dieren en er is een handig bewaarblikje. Zo komen kinderen en hun ouders spelenderwijs meer te weten over deze bedreigde dieren en hun leefgebieden. Verzamel alle dierenkaartjes van de campagne Dieren laten van zich horen.'
In navolging van de vorige spaarcampagne met Freek Vonk is er weer een speciale podcastreeks te beluisteren, belooft AH. 'Freek Vonk deelt zijn passie voor dieren en natuurbehoud en vertelt over de dieren in de acht leefgebieden van de spaarcampagne.'
Meld je aan als Ranger
Kinderen die hun spaarboek vol hebben, kunnen zich aanmelden voor een jaar lang gratis Ranger-lidmaatschap bij WWF-NL. Als Ranger leren ze nog meer over bedreigde diersoorten en wat zij zelf kunnen doen om de natuur te beschermen.
Merk in het venster hieronder alvast als eerste de commercial op, die vanaf 9 september op tv te zien zal zijn.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management