Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage

- Food-en-retail
- 2 dec 2024 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerkoopCommunicatieMarketing
- 2 dec 2024 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Unilever heeft zijn plantbased voedingsassortiment-merk De Vegetarische Slager te koop gezet. Dat meldt bron Sky. Een partner polst al mogelijke kopers in de markt.
Dit zou volgens Sky zijn omdat het moederbedrijf 'haar focus op internationale megamerken stroomlijnt'. MarketingTribune merkte onlangs al als eerste op dat het HQ van de ijsdivisie van Unilever naar Amsterdam verkast, onderdeel van de deels af te stoten Food divisie van concern, die van oudsher uit Nederland wordt aangestuurd.
Unox en Conimex zijn ook in de aanbieding, melden Reuters en RTL. 'En niet een worst, ijsje of zak kroepoek, maar de hele fabriek. Als de geruchten waar zijn, houdt Unilever uitverkoop.' Eerder verkocht de voedings- en levensmiddelenreus al de margarine- en theedivisies, bekend van onder meer de a-merken Becel en Lipton. De productie van Unox is overigens in 2017 al uitbesteed, de marketing nog niet.
Sky News heeft vernomen dat Unilever samen met Piper Sandler werkt aan een plan om De Vegetarische Slager te verkopen, zes jaar na de aankoop ervan. De Vegetarische Slager werd in 2007 opgericht door Jaap Korteweg, 'een veehouder van de negende generatie die zich had bekeerd tot vegetarisme'. Jaap Korteweg volgen wij al wat langer. Het (gratis te raadplegen) dossier DVS telt inmiddels ruim 260 stukken, ook interessant voor mogelijke kopers en collega marketeers. 'Unilever zet voedingsmerken met €1 mrd aan omzet te koop', bevestigt nu ook het FD. Maar de verkoop van de gehele voedingsdivisie is geen optie, zegt ceo Hein Schumacher in het dagblad. Hij benadrukt hier dat het bedrijf ‘buitengewoon gecommitteerd’ is aan Nederland. Dat bleek eerder uit o.m. deze longread in 2022: Op bezoek bij Unilevers 'Hive' Food Innovation Center. Meer info over de veiling op Sky news.
(PvWK | foto Unilever / X)
Lees ook: [column] Merken-uitverkoop begonnen bij Unilever
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- food
- Becel
- Unox
- merk
- Lipton
- voeding
- hq
- plantbased
- Raket
- Conimex
- Ola
- De Vegetarische Slager
- assortiment
- Jaap Korteweg
- Magnum
- Unilever
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management