ERU lanceert 'gesmeerde' campagne
- Food-en-retail
- 18 feb 2025 @ 08:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 feb 2025 @ 08:00
- Sjaak Hoogkamer
Nederlands kaasmerk Koninklijke ERU lanceert een merkcampagne waarin de gezinsochtend centraal staat. Met deze campagne wordt het merk, dat vorig jaar 200 jaar bestond, nieuw leven ingeblazen.
‘ERU is het nummer 1 smeerkaasmerk van Nederland, maar heeft al een tijd niets meer van zich laten horen. Met deze campagne willen we het merk en het product Goudkuipje weer stevig op de kaart zetten in Nederland, zodat het weer top-of-mind is bij Nederlanders,’ zegt Audrey van Ham, CEO van ERU.
Hiervoor is onder andere een nieuwe merkbelofte ontwikkeld door reclamebureau Natwerk: ‘Dat loopt lekker gesmeerd’. De strategie speelt in op het drukke, chaotische leven van ouders met schoolgaande kinderen. Van Ham over de nieuwe merkkoers: ‘We willen laten zien dat je met ERU snel, maar ook met kwaliteit, iets op tafel kunt zetten – of het nu gaat om een lunch voor je kinderen of een borrelhapje voor gasten.’
‘Een iconisch merk als ERU nieuw leven inblazen, dat is de droom van ieder reclamebureau,’ zegt Tom te Buck, strateeg bij Natwerk. ‘Het merkidee is gestoeld op gemak, omdat dit een van de belangrijkste redenen is voor mensen om smeerkaas te kopen. Maar het is ook een product waar plezier van af moet stralen. Daarom hebben we de belofte ‘Dat loopt lekker gesmeerd’ expres groots neergezet, een grote belofte voor een klein kuipje smeerkaas. Daarmee brengen we humor in het merk, een effectief wapen om het merk weer op de kaart te zetten.’
In de campagne staat de familie Reems centraal- een gezin met zes kinderen, geen standaard reclamegezin, aldus ERU. De campagne wordt door mediabureau Match My Brand 360 graden uitgerold over TV, (digital-)out-of-home, social media en in samenwerking met influencers. Deze campagne is een nieuw begin voor ERU, benadrukt van Ham: ‘Naast de campagne is er aandacht voor de uitbreiding naar markten als België en Duitsland. Voor deze landen zal de campagne lokaal aangepast worden, rekening houdend met culturele verschillen en taalbarrières. Hierdoor combineert ERU haar bekende identiteit met maatwerkcommunicatie in nieuwe markten.’
Credits:
Klant: Koninklijke ERU
Bureau: Natwerk
Media: Match My Brand
Productie: Better Call Sol
Regie: Joris Weerts
Sound Design: Bertus Pelser – AMP Amsterdam
Edit: Martin Heijgelaar
VFX / Online: Studio Whoohoo
Grading: De Grot
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- McDonald’s introduceert Old... 18-03-2025
- Kruidvat stoot bol van troon als... 18-03-2025
- Heineken zoekt wereldwijd naar... 17-03-2025
- Ikea Nederland verwelkomt op... 17-03-2025
- Protest tegen 'bedrieglijk groene'... 17-03-2025
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center