Nieuwe merkstrategie kindervoedingsmerk Spoony
- Food-en-retail
- 20 feb 2025 @ 10:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 feb 2025 @ 10:30
- Sjaak Hoogkamer
Madaga en Spoony, twee voorlopers op het gebied van gezonde kindervoeding op kinderopvanglocaties, hebben de krachten gebundeld en gaan samen verder onder de naam Spoony.
Gardeners ontwikkelde voor de nieuwe organisatie de nieuwe merkstrategie en vertaalde deze door naar een eigenwijze tone of voice en merkidentiteit. De opdracht voor Gardeners was ‘om een impactvol nieuw merk te creëren waarmee Spoony de ambitieuze missie kan realiseren om in één generatie ieder kind te laten smullen van gezond eten.’
Gezond leren eten kost tijd en kan stress geven voor drukke ouders. Foodtainment is Spoony’s formule om van gezond leren eten een groot en leuk smaakavontuur te maken, op de kinderopvanglocatie en thuis. Ingrid Keller, CEO en founder Spoony: ‘Spoony tovert hiermee de uitdagende beleving van gezond leren eten om naar een positieve wereld, waarin het zelf ontdekken centraal staat. Inclusief alle eigenwijsheid die daar mee gepaard gaat.’ Daarom ontwikkelde Gardeners een merkstrategie voor Spoony met als boodschap: ‘Ontdek ‘t lekker zelf’.
Maira Evers van Gardeners: ‘Het actieve, tikkeltje ondeugend en recht-voor-je-raap karakter van Spoony werd door de studio van Gardeners tot leven gebracht met een speelse mix van dynamiek en levendigheid. Met een eigenwijs bewegend logo waarin de lepel door de letters roert en symbool staat voor eten en ontdekken, terwijl de glimlach vriendelijkheid en plezier in gezond eten uitstraalt. De kleuren komen recht uit de moestuin en de fotografie laat het verrassende en verwonderde effect van in-en uitzoomen zien.’
Keller: ‘We willen met speels activisme een beweging in gang zetten waardoor ieder kind op een positieve en leuke manier gezond eten ontdekt. Met een prei in de ene hand en een banaan in de andere laten we van ons horen. We durven het anders te doen en maken ‘t magisch. Is het een lepel, een schoffel, trommelstok? Jij mag het zeggen. Magie en verwondering zitten in onze genen. Gardeners heeft dit DNA weten te vangen in ons nieuwe merk.’
Het nieuwe Spoony werd afgelopen week gelanceerd met een nieuwe website. In de loop van het jaar werkt Gardeners aan een activatieconcept om meer kinderdagopvanglocaties klant te laten worden van Spoony. Bovendien ondersteunt Gardeners met PR en het claimen van thought leadership.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management