Ikea Nederland verwelkomt op Wereldslaapdag 360 klanten

- Food-en-retail
- 17 mrt 2025 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 17 mrt 2025 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Ter ere van Wereldslaapdag kregen 360 gelukkige winnaars de unieke kans om een nacht door te brengen in Hotel Ikea. Op vrijdag 14 maart 2025 veranderden alle Ikea winkels in Nederland voor één keer in een bijzondere overnachtingsplek.
Gasten sliepen er tussen de Ikea meubels midden in de showroom.
De avond begon met een warm welkom en een feestelijk drankje, gevolgd door een sfeervol diner. Tijdens een inspirerende sessie leerden de gasten meer over de essentiële elementen van een goede nachtrust. Vervolgens stond er een interactieve quiz op het programma, waarbij deelnemers kans maakten op leuke prijzen. Iedere vestiging zorgde daarnaast voor een eigen verrassende activiteit, wat de ervaring nog specialer maakte.
Na een nacht vol comfort tussen de Ikea meubels werden de gasten in de ochtend gewekt met koffie en thee op bed. Daarna volgde een ontspannende yogasessie om de dag rustig te beginnen. De overnachting werd compleet gemaakt met een uitgebreid ontbijt in het Ikea restaurant, waarna de gasten fris en energiek aan hun dag konden beginnen: een mooie PR stunt die goed past in de contentmarketing van het Zweedse woonwarenhuis en een extra ondrersteuning voor de beddenafdeling. De genodigden deelden hun ervaringen natuurlijk ook uitbundig op hun eigen socials: be good and let somebody else tell it.
(PvWK | beeld: Meesterwerk i.o. Ikea)
Actiescene tijdens het j.l. slaapfeest bij Ikea
Over Ingka Group
'Ikea holding de Ingka Group is met 400 winkels in 31 markten verantwoordelijk voor ongeveer 88% van de wereldwijde omzet. Ikea werd in 1943 opgericht door Ingvar Kamprad in de Zweedse provincie Småland. Zijn visie was om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen, door kwalitatief goede producten die met zorg voor mens en milieu zijn gemaakt toegankelijk te maken. Ikea timmert hard aan de weg om in 2030 circulair te produceren, waarbij alle producten volgens circulaire designprincipes worden ontworpen en uitsluitend gebruik wordt gemaakt van hernieuwbare of gerecyclede materialen. Ikea opende in 1978 de eerste Nederlandse winkel in Sliedrecht. Inmiddels werken er 6000 mensen bij Ikea Nederland, verspreid over vestigingen in Amersfoort, Amsterdam, Barendrecht, Breda, Duiven, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, Leeuwarden, Utrecht en Zwolle. Voor meer informatie, kijk op http://Ikea.nl.'
(bron: Ingka Group)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes