De kracht van idealen
- Food-en-retail
- 17 aug 2016 @ 11:58
- Link
-
Sander Veenendaal
creatief directeur
Heldergroen - MVOWinkelen
- 17 aug 2016 @ 11:58
- Sander Veenendaal
De grootheden uit Apples beroemde ‘Think different’ campagne hadden allemaal idealen. Geloven dat het beter kan, weten hoe het anders moet, dat is de drive van idealisten. Idealen streef je niet alleen na met je hoofd, maar met je chi, zouden de Chinezen zeggen.
Kracht dus. Een kracht waarmee de martial-arts specialist in één duw een rij krijgers op de grond krijgt. Nelson Mandela (foto boven) hield 27 jaar gevangenschap (!) vol dankzij de kracht van zijn idealen. Idealen geven niet allen mensen, maar ook merken kracht.
'Realism is in the work when idealism is in the soul...'
- Henri Bergson (filosoof) -
Idealen brengen beweging
De mensen achter merken met idealen zijn per definitie behalve idealist ook realist. Je moet wel realist zijn om de daad bij de droom te voegen en het merk of product te lanceren waar je in gelooft. Het zijn mensen die extra gedreven zijn vanwege hun idealen. Een ideaal is dat punt op de horizon waar je meer voor wil doen, harder voor werkt, vroeger voor opstaat. Nobelprijswinnaar Wangari Maathai begon met het planten van 1 boom, inmiddels heeft haar Green Belt Movement 51 miljoen bomen geplant in Kenia. Idealen krijgen mensen in beweging. Je personeel, de consument en zelfs de massa.
Pure pragmatism can’t imagine a bold future. Pure idealism can’t get anything done. It is the delicate blend of both that drives innovation.'
- Simon Sinek -
Zie jij de ideale wereld?
Idealen hebben mensen nodig. Liefst zoveel mogelijk. Wij, marketeers zijn bij uitstek degenen die weten hoe we idealen mainstream en concreet kunnen maken. In hoeverre zet jij jouw creativiteit en expertise bewust in voor idealen? Voor producten die waarde toevoegen aan de wereld en meer geven dan nemen? Wie gaat voor idealen, zorgt niet alleen voor vooruitgang, maar creëert ook een voorsprong. Want een ideaal is de ideale positionering. Het maakt je merk een merk om van te houden, om in te geloven en voor te kiezen. Niet voor niets is Triodos al jaren de snelst groeiende bank van Nederland*.
Idealen zijn onze raison d’être. Het heeft zin en geeft zin. Gebruik ook de kracht van idealen en werk vandaag nog aan een mooiere werkelijkheid. Op naar de ideale wereld!
Sander Veenendaal
oprichter en creatief directeur bureau Heldergroen
-
Sander Veenendaal
- Werkt bij: Heldergroen
- Functie: creatief directeur
- Website:http://www.heldergroen.nl
- Profiel »
- raison d’être
- Mandela
- voorsprong
- oprichter
- mvo
- waarde toevoegen
- de kracht van idealen
- werkelijkheid
- wereld
- mooier
- ideale wereld
- bureau
- Apple
- vooruitgang
- Heldergroen
- geven
- creatief directeur
- Sander Veenendaal
- andaag nog
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management