Biografie Marvin Jacobs is creative director bij Airborne, het audio agency dat verbonden is aan het Utrechtse Born05. Airborne richt zich specifiek op audio, zoals voice driven content voor smart speakers en vooral podcasts. Vanaf januari 2020 blogt hij maandelijks voor MarketingTribune. Hij schrijft voor verschillende vakmedia, bijvoorbeeld als Professor Podcast voor Linda.nl. Hij is ook de man achter de The Journey voor KLM, de campagne die nationaal en internationaal veel awards in de wacht heeft gesleept. In 2019 werd hij tijdens de Grand Prix Content Marketing uitgeroepen tot Content Marketeer van het Jaar. Voor MarketingTribune schrijft hij over (inter)nationale ontwikkelingen op het gebied van podcasts. Daarnaast zal hij verwijzen naar interessante cases en goede vakinhoudelijke podcasts waar je als marketeer je voordeel mee kunt doen.
Marvin Jacobs

[column] Betalen voor podcasts wordt de norm, maar wat zijn de gevolgen?
Marvin Jacobs van audio agency Airborne schrijft regelmatig voor MarketingTribune over het audiolandschap. De komst van het Deense Podimo op de Nederlandse markt gaat veel veranderen, volgens hem. Hij signaleert 8 belangrijke ontwikkelingen.
[column] Dit zijn de 5 belangrijkste audiotrends voor 2022
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne, waar hij onder meer podcasts ontwikkelt voor merken als ANWB, Rituals en Randstad. Voor MarketingTribune kijkt hij vooruit naar 2022: wat gaat er binnen de wereld van audio komend jaar gebeuren?
[column] Netflix laat zien hoe je een merk bouwt met tijd
Netflix breidt zijn dienstverlening uit naar podcasts en gaming. Een verrassende stap voor een videostreamingservice. Althans, zo lijkt het. Marvin Jacobs, Creative Director van audio agency Airborne, bepleit dat het een logische strategie is - iets waarvan ook andere merken kunnen leren.
[column] Einde van het push-tijdperk
Bij Spotify en Apple zullen luisteraars steeds vaker moeten gaan betalen voor podcasts, zo kondigden beide partijen deze maand aan. Marvin Jacobs, Creative Director bij audio agency Airborne, stelt dat de podcast daarmee een belangrijke nieuwe fase in gaat. Dit past bovendien in een veel bredere ontwikkeling die vooral merken voor grote, nieuwe uitdagingen plaatst.
[column] 7 aanjagers voor de audiorevolutie
In ons dagelijkse mediadieet groeit luisteren het hardst. Of dat nu muziek is via streaming services, podcast of Clubhouse: we brengen een steeds groter deel van de dag door met een koptelefoon op of de speakers aan. Maar waar komt die verandering van ons luistergedrag vandaan? Marvin Jacobs, Creative Director bij audio agency Airborne, ziet 7 aanjagers die van invloed zijn.
[column] Hoe Clubhouse het audiolandschap op scherp zet
Wat betekent Clubhouse voor het audiolandschap? Gaat deze nieuwe social audio-app de manier veranderen waarop we luisteren? En wat zijn de gevolgen voor andere vormen van audio, zoals podcasts? Marvin Jacobs ziet duidelijk de nieuwe contouren van het snel veranderende audiodomein.
[audioblog] 2021: Luisteren wordt het nieuwe kijken
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Velux. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland. In deze eerste bijdrage van 2021 blikt hij vooruit: wat kunnen we komend jaar verwachten?
[audioblog] De opkomst van social audio
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] BMW verkent grenzen audio-entertainment
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals de BankGiro Loterij en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Groeiend aantal platforms aast op de luisteraar
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Terugpraten tegen je podcast
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe audio steeds meer omarmd wordt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Nederlandse start-ups willen audiolandschap veranderen
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Podcast blijft geliefd bij adverteerders
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Podcasts populair tijdens coronacrisis
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en KLM. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe Google podcasts vindbaar maakt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe televisie de podcast omarmt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
Leren van podcast S-Town
S-Town is de meest succesvolle podcast ooit. De 7-delige serie verscheen op 31 maart en is sindsdien ruim 40 miljoen keer gedownload. Bijzonder, als je het mij vraagt. Het team achter S-Town maakt het luisteraars namelijk niet makkelijk. Dat blijkt al meteen bij het begin. Een citaat uit de openingscène: 'I'm told fixing an old clock can be maddening. You're constantly wondering if you've just spent hours going down a path that will likely take you nowhere.'
- AlgemeenNieuws Chantalle Weemaes: 'Professionals...Nieuws [branded content] Pleidooi voor een...Nieuws [branded content] Prijsstrategie:...Nieuws ‘Hé psssst, jochie!’ Utrecht...Nieuws Snelle verrast busreizigers in...Nieuws Makelaarsland geschorst door NVM...
- B2BNieuws Consumenten dansen op de vulkaanNieuws Trage woningproductie roept vragen...Nieuws BvA groeit door en benoemt 3 nieuwe...Weblog MWG eert het heden en vergeet haar...Weblog Is personal marketing een mythe? Weblog De sweet spot van de creativiteit
- BureausNieuws Digitaal designbureau Momkai krijgt...Nieuws G-Star en The Family maken duurzaam...Nieuws Nieuwe campagne Marktplaats om...Nieuws The Best Social haalt Duitse klant...Nieuws Campagne ASN zet in op meer...Nieuws Nieuwe mensen bij Gardeners
- ContentmarketingWeblog [Marketing the Rainbow #16] Diesel,...Weblog [column] Met conversational...Nieuws De Grand Prix Content Marketing is...Nieuws Petrol Industries en Jay Jay Boske...Nieuws DIY video Gamma over bouwen boomhut...Nieuws Crowdmedia start wervingscampagne...
- DesignWeblog [column] TreingeluidenNieuws RAW zoekt talent voor DOOH ChallengeNieuws Nominaties European Design Awards...Nieuws Schakelen met Volkswagen TaigoWeblog [column] De klank van ItaliëWeblog [column] Geleend vertrouwen
- Food en RetailNieuws Insecten sparen bij de HemaWeblog [video] Dirk Mulder vlogt op Beter...Nieuws Martijn Keesmaat van Hooghoudt:...Nieuws Ikea opent mini-woonwarenhuizen in...Weblog [column] Nieuwe consumentenregels...Nieuws Coca-Cola lanceert zomercampagne in...
- MediaNieuws Uitgeverij Scala neemt tijdschrift...Nieuws Online Radio Award voor Kink,...Nieuws [onderzoek] Ruim helft Nederlanders...Nieuws Omzet New Skool Media gegroeid in 2021Nieuws KRO-NCRV lanceert campagne tegen...Nieuws Econoom Kees de Kort verlaat BNR na...
- Online MarketingNieuws Nieuwe podcast over...Nieuws Thomas Lubert van Wijnvoordeel: Als...Nieuws Google en Twitter niet aansprakelijk...Nieuws ACM verduidelijkt regels voor...Nieuws [branded content] Zo ontwerp je een...Nieuws Marketingfacts lanceert nieuwe website
- SponsoringNieuws SBS6 en Radio 10 mediapartners Alpe...Nieuws Nederlandse Loterij keert 50,4...Nieuws TikTok officiele sponsor Uefa Womens...Nieuws Nederlandse topdarters bij Toto Dart...Nieuws Hartstichting en ONeill lanceren...Nieuws Biecht Derksen valt verkeerd: Toto...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

Kunstmuseum Den Haag

Vereniging Nederlandse Woonbond

Christelijke Hogeschool Ede

Bengelmedia

Prins Bernhard Cultuurfonds

Easywalker

Sligro Food Group

Sligro Food Group

Saint-Gobain Weber Beamix

Tripolis
Laatste Nieuws
- Uitgeverij Scala neemt tijdschrift... 23-05-2022
- Online Radio Award voor Kink,... 20-05-2022
- [onderzoek] Ruim helft Nederlanders... 17-05-2022
- Omzet New Skool Media gegroeid in 202116-05-2022
- KRO-NCRV lanceert campagne tegen... 16-05-2022
- Econoom Kees de Kort verlaat BNR na... 13-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres
- Toon alle events »