Biografie Marvin Jacobs is creative director bij Airborne, het audio agency dat verbonden is aan het Utrechtse Born05. Airborne richt zich specifiek op audio, zoals voice driven content voor smart speakers en vooral podcasts. Vanaf januari 2020 blogt hij maandelijks voor MarketingTribune. Hij schrijft voor verschillende vakmedia, bijvoorbeeld als Professor Podcast voor Linda.nl. Hij is ook de man achter de The Journey voor KLM, de campagne die nationaal en internationaal veel awards in de wacht heeft gesleept. In 2019 werd hij tijdens de Grand Prix Content Marketing uitgeroepen tot Content Marketeer van het Jaar. Voor MarketingTribune schrijft hij over (inter)nationale ontwikkelingen op het gebied van podcasts. Daarnaast zal hij verwijzen naar interessante cases en goede vakinhoudelijke podcasts waar je als marketeer je voordeel mee kunt doen.
Marvin Jacobs

[column] Hoe Clubhouse het audiolandschap op scherp zet
Wat betekent Clubhouse voor het audiolandschap? Gaat deze nieuwe social audio-app de manier veranderen waarop we luisteren? En wat zijn de gevolgen voor andere vormen van audio, zoals podcasts? Marvin Jacobs ziet duidelijk de nieuwe contouren van het snel veranderende audiodomein.
[audioblog] 2021: Luisteren wordt het nieuwe kijken
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Velux. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland. In deze eerste bijdrage van 2021 blikt hij vooruit: wat kunnen we komend jaar verwachten?
[audioblog] De opkomst van social audio
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] BMW verkent grenzen audio-entertainment
Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals de BankGiro Loterij en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Groeiend aantal platforms aast op de luisteraar
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals ANWB en Rituals. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel groeiend audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Terugpraten tegen je podcast
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe audio steeds meer omarmd wordt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Nederlandse start-ups willen audiolandschap veranderen
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Podcast blijft geliefd bij adverteerders
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en ANWB. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Podcasts populair tijdens coronacrisis
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals Rituals en KLM. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe Google podcasts vindbaar maakt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken, zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
[audioblog] Hoe televisie de podcast omarmt
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne en ontwikkelt onder meer podcasts in opdracht van organisaties en merken zoals KLM en het Rijksmuseum. Voor MarketingTribune bericht hij maandelijks over de belangrijkste ontwikkelingen binnen het snel uitdijende audiodomein - binnen en buiten Nederland.
Leren van podcast S-Town
S-Town is de meest succesvolle podcast ooit. De 7-delige serie verscheen op 31 maart en is sindsdien ruim 40 miljoen keer gedownload. Bijzonder, als je het mij vraagt. Het team achter S-Town maakt het luisteraars namelijk niet makkelijk. Dat blijkt al meteen bij het begin. Een citaat uit de openingscène: 'I'm told fixing an old clock can be maddening. You're constantly wondering if you've just spent hours going down a path that will likely take you nowhere.'
- AlgemeenNieuws Mijn marketing: Paul WolteringNieuws Customer Data Platform is winnende...Nieuws onderzoek De win wins van...Nieuws De technologie achter innovatieve...Nieuws De grote voordelen van online...Nieuws Mijn marketing: Bert Hagendoorn
- B2BNieuws EventSummit in Jaarbeurs wordt...Weblog Interne communicatie: standaard...Nieuws Reputatie van topbedrijven...Nieuws Auke Boersma leidt AdcombiWeblog Strategisch denken voor marketeersNieuws B Corp: deze bedrijven zijn écht...
- BureausNieuws Ace neemt Off The Record overNieuws Intracto Group lijft Zoekhelden inNieuws Funda kiest voor XXSNieuws Fatboy: van saai naar opwindend...Nieuws 2Basics lanceert gaming-labelNieuws OG lanceert 'schoon taken'-campagne
- ContentmarketingWeblog Wat is je missie?Nieuws Context, de podcast over content...Nieuws Zandbeek 25 jaar: pionieren is meer...Weblog [column] Wat is dit voor WC...Nieuws Ellen Waalderbos cliënt content...Nieuws Axioma ontwikkelt...
- DesignNieuws DDW 1Dutch Design Week heeft een...Nieuws Vruchtvlees verandert naam in VerveWeblog Het trucje van autodesigner Robert...Nieuws podcast Alex Normanton lanceert DOPA...Nieuws logo Inter Milan Van voetbal naar...Nieuws BNO lanceert podcast Designers Inc
- Food en RetailNieuws [video] Dirk Mulder op bezoek bij...Nieuws [longread] Toekomstscenario's voor...Nieuws Etos zet bereik in om kennis van...Nieuws Holland Heineken Hemd nieuwste...Nieuws Digitalisering en duurzaamheid...Nieuws Word groene vrienden met Innocent
- MediaNieuws Marcel Van Roosmalen biedt...Nieuws Helene van Santen hoofdredacteur...Nieuws Slaven Mandic verlaat MediahuisNieuws Donovan van Heuven nieuwe...Nieuws Klaartje Kuypers naar Havas MediaNieuws Ecosia kiest JCDecaux als partner
- Online MarketingNieuws Booking onderzoek: na pandemie volop...Nieuws Hoe 1 jaar corona ons online gedrag...Weblog column Waarom zien webshops er al 20...Nieuws Hulp bij review schrijven vaak gewenstNieuws Farmaceuten laten steken vallen in...Nieuws Hier om kiest Microsoft voor Nuance
- SponsoringNieuws Schaatser Kjeld Nuis nieuwe Toyota...Nieuws M line en Fonds Gehandicaptensport...Nieuws Ook Red Bull voegt zich bij KPN...Nieuws Kleertjes.com: hoofdsponsor van The...Nieuws eDivisie wordt KPN eDivisieNieuws Lifebuoy en KNVB gaan partnership aan
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

BBP Media

BBP Media

BBP Media

Solarclarity
TeamITG

Toneelgroep Oostpool

Too Good To Go

Toneelgroep Oostpool

Simavi

Rijksmuseum
Laatste Nieuws
- Marcel Van Roosmalen biedt... 14-04-2021
- Helene van Santen hoofdredacteur... 12-04-2021
- Slaven Mandic verlaat Mediahuis12-04-2021
- Donovan van Heuven nieuwe... 06-04-2021
- Klaartje Kuypers naar Havas Media06-04-2021
- Ecosia kiest JCDecaux als partner 01-04-2021