Spotify organiseert workshops 3D audio
- Media
- 14 jan 2020 @ 11:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Voice
- 14 jan 2020 @ 11:07
- Sjaak Hoogkamer
Een Amerikaans onderzoek van mediabureau Mindshare uit 2019 liet zien dat audio-only advertising niet alleen een meer emotionele reactie teweeg brengt dan louter visuele advertising, maar gemiddeld ook 18% meer positieve emotionele respons oproept.
Calls-to-action in audio ads zijn voor consumenten bij uitstek positieve ervaringen, concludeert het bureau. Toch worstelen marketeers vaak nog met ‘sonic branding’ en hoe audio advertising op Spotify zo effectief mogelijk in te zetten. In een wereld waar de contactmomenten met consumenten steeds vaker screenless zijn, is het belangrijk dat merken zich ook op non-visuele media profileren.
Voor veel merken is volgens Spotify nog veel te winnen op het gebied van digitale audio
Om hen kennis te laten maken met de creatieve mogelijkheden van digital audio organiseert Spotify Nederland sinds kort 3D Audio Workshops. Rachel de Jonge, Sales Director Nederland bij Spotify: ‘Er is voor veel merken nog een wereld te winnen als het aankomt op het optimaal benutten van de creatieve mogelijkheden rond digital audio. Merken hebben de afgelopen jaren veel aandacht besteed aan het creëren van visual branding en een groot deel van hun advertising budget geïnvesteerd in visuele kanalen. Het ontwikkelen van een audio-first marketingstrategie is cruciaal in een medialandschap waarin connected devices en smart speakers oprukken. Audio advertising speelt hierin vanzelfsprekend een prominente rol. Spotify zal dit jaar meer 3D Audio Workshops organiseren voor merken die meer willen weten over de kracht van audio, en hoe audio optimaal ingezet kan worden als onderdeel van de media mix.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing