Global TV Deck: 'E-commerce omarmt tv'

Global TV Deck: 'E-commerce omarmt tv'
  • Media
  • 19 nov 2021 @ 08:00
  • 11375 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Zondag 21 november is het World TV Day en in dat kader heeft de Global TV Group een update gepubliceerd van Global TV Deck. Michel van der Voort, directeur Screenforce: ‘Uit de update blijkt dat direct to consumer (DTC) e-commercebedrijven dankbaar gebruik maken van tv.’

Uit de analyse blijkt dat tussen 2015 en 2020 de tv-bestedingen van DTC-bedrijven in de vijftien onderzochte landen gemiddeld meer dan verdubbeld zijn. Van der Voort: ‘Ook blijkt dat de FAAAM-techbedrijven (Facebook, Apple, Amazon, Alphabet en Microsoft), die onderdeel zijn van de DTC-sector, tv steeds meer inzetten als communicatiemiddel en als belangrijke aanjager voor hun groeistrategie.’

‘In Nederland nemen de tv-bestedingen gestaag toe’

Van der Voort: ‘Wat Nederland betreft speelt voor DTC-bedrijven de wet van de remmende voorsprong. Omdat Nederland al lange tijd een hoge internetpenetratie kent, ligt de grote groei in de vorm van een verdubbeling verder achter ons. De groei in Nederland van 2018 tot 2020 bedraagt +16%. De landen die de sterkste groei lieten zien de afgelopen jaren waren Amerika, Canada, Tsjechië, Brazilië en Colombia.

Belangrijkste key learnings uit het Global TV Deck

  • De bestedingen van DTC-bedrijven aan tv groeien van jaar tot jaar. Gemiddeld zijn in de vijftien onderzochte landen de tv-bestedingen van DTC-bedrijven van 2015 tot 2020 meer dan verdubbeld.
  • DTC-bedrijven passen zich helemaal aan de behoefte aan van de consument.
  • DTC-bedrijven vertrouwen op data en analysetechnieken voor hun mediastrategiebeslissingen.

‘Hoog bereik van tv draagt bij aan effectiviteit’

Het gemiddeld maandbereik van tv in 2020 onder de Nederlandse populatie is 94,7%. Het weekbereik is 89,2% en het dagbereik 69,3%.

Screenforce
Screenforce (Ster, ORN, Ad Allicance en Talpa Network) is de Nederlandse tv-marketingorganisatie met als doel adverteerders en mediabureaus te helpen om het beste te halen uit reclame rond premium videocontent. Screenforce verzorgt informatie over tv en andere premium videoplatforms, biedt services aan adverteerders en bureaus en vertegenwoordigt de belangen van de Screenforce-participanten op het gebied van public affairs.

DTC-analyse is hier te downladen update bereik van tv wereldwijd hier.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken