Consumentenbond zegt samenwerking Stichting Reclame Code op
- Media
- 15 dec 2021 @ 11:20
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 dec 2021 @ 11:20
- Michiel van Zaane
De Consumentenbond heeft de samenwerking met de Stichting Reclame Code definitief opgezegd. Directe aanleiding is de goedkeuring die de Stichting gaf aan de Reclamecode Online Kansspelen, ondanks de grote bezwaren die de Consumentenbond tegen de code heeft.
Eerder schortte de Consumentenbond de samenwerking met de Stichting al op vanwege de onwil van de sector om de code aan te passen. Volgens de Consumentenbond biedt de code te weinig bescherming aan kwetsbare groepen en tegen kansspelverslaving (lees hier het artikel op MarketingTribune).
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: ‘De Stichting kende onze bezwaren, maar koos er desondanks voor akkoord te gaan met de code. Blijkbaar weegt het commerciële belang van de gokbranche zwaarder dan het welzijn van consumenten. Voor de Consumentenbond is dit de druppel, nadat we bij eerdere codes, zoals de reclamecode voor voedingsmiddelen en de code voor telemarketing, al tegen dezelfde problemen aanliepen. De balans is weg. En daarmee is samenwerking zinloos. Dat is de pijnlijke conclusie die je moet trekken.’
De Consumentenbond blijft zich onder andere via de toezichthouder en via de politiek onverminderd inzetten voor betere bescherming van kwetsbare groepen tegen schadelijke vormen van reclames voor online gokken.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- reclame code commissie
- consumenten
- online gokken
- commercie
- gokverslaving
- reclame
- bescherming
- Consumentenbond
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
- Nieuwe Dumpert-serie volgt... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management