Readly start samenwerking met Disney
- Media
- 5 okt 2022 @ 11:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 okt 2022 @ 11:04
- Sjaak Hoogkamer
De digitale abonnementenservice op tijdschriften en kranten, Readly werkt samen met The Walt Disney Company om meer dan 80 Engelstalige Disney tijdschriften voor Readly abonnees toegankelijk te maken.
De toevoeging van het Disney portfolio versterkt Readly's kinderencategorie en naar eigen zeggen 'haar positie als de digitale leesapp voor het hele gezin.'
Het Disney tijdschriftenportfolio omvat strips zoals Disney's Frozen, Mickey Mouse, Donald Duck, High School Musical, Star WarsTM en MARVEL. De titels zullen tijdens een gefaseerde lancering beschikbaar komen op het platform van Readly voor het hele gezin als onderdeel van het onbeperkte leesabonnement.
Uit onderzoek van het Britse National Literacy Trust blijkt dat één op de vier (26%) kinderen tijdschriften en strips digitaal leest. Ook kunnen voor Nederlandse kinderen Engelstalige strips een leuke en motiverende manier zijn om Engels te leren. Het is daarom naar eigen zeggen ‘een relevant moment voor Readly om het aanbod van titels voor kinderen uit te breiden.’
‘Digitaal lezen onder kinderen neemt toe en uit onderzoek blijkt dat het gunstig is voor kinderen om verschillende vormen van kwaliteitscontent te lezen, zoals strips en tijdschriften om een passie te inspireren en betrokkenheid te stimuleren. Jongeren die bezig zijn met lezen zullen eerder willen lezen, dus het is het perfecte moment om deze populaire tijdschriften aan het hele gezin aan te bieden naast het brede portfolio van titels op ons platform,’ aldus Ranj Begley, Chief Content Officer bij Readly.
Uit het onderzoek van het National Literacy Trust bleek dat de mogelijkheid om digitaal te lezen effectief kon zijn voor kinderen met een geringe leesbetrokkenheid, zoals onwillige lezers. Voor deze kinderen steeg het leesplezier niet alleen ten opzichte van lezen op het scherm, maar ook ten opzichte van lezen in gedrukte vorm, wat erop wijst dat digitaal lezen het potentieel had om een weg te bieden naar algemeen lezen en geletterdheid.
Readly biedt momenteel 6300 tijdschriften en kranten aan op zijn app. De inhoudsportefeuille van Readly heeft de afgelopen maanden een aanzienlijke impuls gekregen met de toevoeging van regionale kranten uit het VK en toonaangevende tijdschriften uit de VS. Bovendien gaat Readly's productontwikkeling door met de lancering van podcasts op het platform.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes