Readly start samenwerking met Disney
- Media
- 5 okt 2022 @ 11:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 okt 2022 @ 11:04
- Sjaak Hoogkamer
De digitale abonnementenservice op tijdschriften en kranten, Readly werkt samen met The Walt Disney Company om meer dan 80 Engelstalige Disney tijdschriften voor Readly abonnees toegankelijk te maken.
De toevoeging van het Disney portfolio versterkt Readly's kinderencategorie en naar eigen zeggen 'haar positie als de digitale leesapp voor het hele gezin.'
Het Disney tijdschriftenportfolio omvat strips zoals Disney's Frozen, Mickey Mouse, Donald Duck, High School Musical, Star WarsTM en MARVEL. De titels zullen tijdens een gefaseerde lancering beschikbaar komen op het platform van Readly voor het hele gezin als onderdeel van het onbeperkte leesabonnement.
Uit onderzoek van het Britse National Literacy Trust blijkt dat één op de vier (26%) kinderen tijdschriften en strips digitaal leest. Ook kunnen voor Nederlandse kinderen Engelstalige strips een leuke en motiverende manier zijn om Engels te leren. Het is daarom naar eigen zeggen ‘een relevant moment voor Readly om het aanbod van titels voor kinderen uit te breiden.’
‘Digitaal lezen onder kinderen neemt toe en uit onderzoek blijkt dat het gunstig is voor kinderen om verschillende vormen van kwaliteitscontent te lezen, zoals strips en tijdschriften om een passie te inspireren en betrokkenheid te stimuleren. Jongeren die bezig zijn met lezen zullen eerder willen lezen, dus het is het perfecte moment om deze populaire tijdschriften aan het hele gezin aan te bieden naast het brede portfolio van titels op ons platform,’ aldus Ranj Begley, Chief Content Officer bij Readly.
Uit het onderzoek van het National Literacy Trust bleek dat de mogelijkheid om digitaal te lezen effectief kon zijn voor kinderen met een geringe leesbetrokkenheid, zoals onwillige lezers. Voor deze kinderen steeg het leesplezier niet alleen ten opzichte van lezen op het scherm, maar ook ten opzichte van lezen in gedrukte vorm, wat erop wijst dat digitaal lezen het potentieel had om een weg te bieden naar algemeen lezen en geletterdheid.
Readly biedt momenteel 6300 tijdschriften en kranten aan op zijn app. De inhoudsportefeuille van Readly heeft de afgelopen maanden een aanzienlijke impuls gekregen met de toevoeging van regionale kranten uit het VK en toonaangevende tijdschriften uit de VS. Bovendien gaat Readly's productontwikkeling door met de lancering van podcasts op het platform.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing