Ziggo Sport haakt in op verkiezingsstrijd
- Media
- 14 mrt 2023 @ 10:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 mrt 2023 @ 10:27
- Sjaak Hoogkamer
Ziggo heeft in nieuwe campagne zijn eigen ‘verkiezing’. Lijsttrekker Sierd de Vos roept mensen op zondag af te stemmen op de Partij van het Jaar: El Clásico.
Terwijl de verkiezingsstrijd in Nederland in volle gang is, werkt de voetbalwereld toe naar de La Liga-topper tussen FC Barcelona en Real Madrid op zondagavond. 'El Clásico is de grootste wedstrijd van het jaar,' zegt Ziggo Sport-commentator Sierd de Vos. 'Om mensen af te laten stemmen, voeren we daarom landelijk campagne voor de Partij van het Jaar. Een dikke knipoog naar de Provinciale Statenverkiezingen.’
Vanmorgen, 14 maart, hingen de verkiezingsposters van de Partij van het Jaar op verschillende plaatsen in Nederland. Lijsttrekker Sierd de Vos past volgens Ziggo 'qua beeld dan ook naadloos tussen posters van partijen als de VVD, SP en CDA.'
Maandagavond werd de campagne tijdens het tv-programma Rondo geïntroduceerd, waarna vanmorgen de officiële campagnevideo op de televisiekanalen en socials van Ziggo Sport live ging. Deze middag bezoekt lijsttrekker Sierd de Vos met zijn campagneteam het centrum van Utrecht om de inwoners in de juiste stemming te krijgen. Bovendien zullen onder andere de gevel van de Ziggo Dome en het grote led-scherm op het stationsplein bij Hoog Catharijne deze week in het teken van de Partij van het Jaar staan.
El Clásico is een belangrijke wedstrijd voor het Spaanse landskampioenschap in La Liga. De wedstrijd begint zondagavond om 21:00 uur en is live te zien bij Ziggo Sport op Ziggo Sport Voetbal.
De campagne is bedacht en uitgevoerd in samenwerking met creative agency in sports One:Nil.
Credits campagne:
Klant: Ziggo Sport
Concept & Strategie: One:Nil
Productie: Four Creating
Design: GraphicHunters
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend van Boek
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

