[column] Top 5-TikTok-trends: Jennifer Aniston, Blokker en het witte goud.
- Media
- 14 apr 2023 @ 08:28
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 14 apr 2023 @ 08:28
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
1. VIDEO: Langer dan 30 seconden
Foodie Emily Mariko creëert recepten waar je direct van begint te watertanden. Het is dan ook eerder regel dan uitzondering dat haar video’s viraal gaan op TikTok. Ook deze video ging over het platform als een lopend vuurtje en werd door maar liefst 27.3M(!) mensen bekeken, waarvan er 3,6M op de like-button hebben geklikt. Opvallend aan deze TikTok is, naast het lekkere recept, de duur van de video (49 seconden) en het feit dat muziek ontbreekt. Steeds vaker zien we dat video’s niet meer kort en bondig zijn, maar een langere afspeeltijd aannemen. Het uitblijven van muziek komt ook steeds vaker voor. Is dit een nieuwe trend?
2. FILTER: CapCut
De filters van CapCut zijn niet weg te denken uit onze top 5. Elke week wordt er weer een nieuw sjabloon opgepakt door het platform. Ditmaal zien we actrice Jennifer Aniston uit een fragment van Friends waarin ze in haar handen klapt en zegt ‘Oh, lucky me!’ Wederom een sjabloon die erg makkelijk in gebruik is. Het enige wat je hoeft te doen is een videofragment te uploaden en hier een sarcastische quote bij te plaatsen. Deze filter is erg leuk om te gebruiken bij een ‘kijkje achter de schermen’ van je bedrijf, om je werknemers te leren kennen of herkenbare momenten te schetsen.
@sydneyonsocials This one is early 😆 and so easy to make (whether you choose to use the CapCut template or just mouth out the words and put a relatable text bubble on screen) + TREND TEXT SUBSCRIBERS SAW THIS FIRST! ‼️‼️‼️ so make sure to sign up for 3 saily trends sent straight to your phone 🫶🏻 #trend #trendalert #trending #trendingsong #socialmedia #socialmediamarketing #socialmediagrowth #socialmediatips #socialmediagrowthtips #marketingtips #tiktoktips #tiktokgrowthtips #contentideas ♬ original sound - Shambles
3. SOUND: Dancing
Een veelzijdige sound die zich verspreidt op TikTok is een versnelde versie van een bestaand liedje: ‘Dancing’ van Aaron Smtih. Net zoals menig nummer begon de trend met een TikTok-dansje en breidde zich dit uit tot een viral sound. Een vrolijk nummer dat makkelijk geplaatst kan worden onder video’s als een ‘kijkje achter de schermen’, tutorials en product reveals.
4. ACCOUNT: Blokker
Een account dat deze week zeker de spotlight verdient is Blokker. De veelzijdige winkel is pas net begonnen op het platform, maar gooit al hoge ogen. Op het account vind je voornamelijk ‘Blokker Lifehacks’, ‘Blokker Finds’ en andere lifestyle video’s, afgewisseld met af en toe een trend. Niet alleen de inhoud van de content is aantrekkelijk, maar ook de manier van filmen en editen is TikTok-proof. Een gouden combinatie blijkt uit de 30.7K likes en het oplopende aantal volgers. Volgens ons een aanrader om eens te bekijken.
@blokker Blokker Woondeals 😉 #blokker #woondeal #huishouden #teddypoef #inrichting ♬ original sound - Blokker
5. FOOD: Asperges
De lente is begonnen en dat kan maar één ding betekenen in foodie land: asperges! Nu het witte goud weer volop in de winkels ligt, kunnen foodbloggers het niet laten om hier de meest lekkere recepten mee te maken. Waar we ‘vroeger’ enkel de combinatie met hollandaisesaus, ham en ei kenden (en als je eens gek deed verving je de ham door zalm), worden nu de meest bijzondere gerechten gemaakt met deze groente. Wees dus niet verbaasd als je For You-page wordt overladen met recepten - en vergeet vooral niet zelf in te spelen op deze tijdelijke hype.
@sorayariem.psd ❤️❤️ ASPERGES IN DE WINKEL ❤️❤️ asperge gnocchi ❤️❤️ #asperges #gnocchi #foodtok #kookvideo #lekkereten ♬ My Addiction - Alex Guesta
C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

