[column] Top 5-TikTok-trends: Jennifer Aniston, Blokker en het witte goud.

[column] Top 5-TikTok-trends: Jennifer Aniston, Blokker en het witte goud.
  • Media
  • 14 apr 2023 @ 08:28
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1.        VIDEO: Langer dan 30 seconden

Foodie Emily Mariko creëert recepten waar je direct van begint te watertanden. Het is dan ook eerder regel dan uitzondering dat haar video’s viraal gaan op TikTok. Ook deze video ging over het platform als een lopend vuurtje en werd door maar liefst 27.3M(!) mensen bekeken, waarvan er 3,6M op de like-button hebben geklikt. Opvallend aan deze TikTok is, naast het lekkere recept, de duur van de video (49 seconden) en het feit dat muziek ontbreekt. Steeds vaker zien we dat video’s niet meer kort en bondig zijn, maar een langere afspeeltijd aannemen. Het uitblijven van muziek komt ook steeds vaker voor. Is dit een nieuwe trend?



2.        FILTER: CapCut

De filters van CapCut zijn niet weg te denken uit onze top 5. Elke week wordt er weer een nieuw sjabloon opgepakt door het platform. Ditmaal zien we actrice Jennifer Aniston uit een fragment van Friends waarin ze in haar handen klapt en zegt ‘Oh, lucky me!’ Wederom een sjabloon die erg makkelijk in gebruik is. Het enige wat je hoeft te doen is een videofragment te uploaden en hier een sarcastische quote bij te plaatsen. Deze filter is erg leuk om te gebruiken bij een ‘kijkje achter de schermen’ van je bedrijf, om je werknemers te leren kennen of herkenbare momenten te schetsen.

 


@sydneyonsocials This one is early 😆 and so easy to make (whether you choose to use the CapCut template or just mouth out the words and put a relatable text bubble on screen) + TREND TEXT SUBSCRIBERS SAW THIS FIRST! ‼️‼️‼️ so make sure to sign up for 3 saily trends sent straight to your phone 🫶🏻 #trend #trendalert #trending #trendingsong #socialmedia #socialmediamarketing #socialmediagrowth #socialmediatips #socialmediagrowthtips #marketingtips #tiktoktips #tiktokgrowthtips #contentideas ♬ original sound - Shambles

3.        SOUND: Dancing

Een veelzijdige sound die zich verspreidt op TikTok is een versnelde versie van een bestaand liedje: ‘Dancing’ van Aaron Smtih. Net zoals menig nummer begon de trend met een TikTok-dansje en breidde zich dit uit tot een viral sound. Een vrolijk nummer dat makkelijk geplaatst kan worden onder video’s als een ‘kijkje achter de schermen’, tutorials en product reveals.

           



4.        ACCOUNT: Blokker

Een account dat deze week zeker de spotlight verdient is Blokker. De veelzijdige winkel is pas net begonnen op het platform, maar gooit al hoge ogen. Op het account vind je voornamelijk ‘Blokker Lifehacks’, ‘Blokker Finds’ en andere lifestyle video’s, afgewisseld met af en toe een trend. Niet alleen de inhoud van de content is aantrekkelijk, maar ook de manier van filmen en editen is TikTok-proof. Een gouden combinatie blijkt uit de 30.7K likes en het oplopende aantal volgers. Volgens ons een aanrader om eens te bekijken.



5.        FOOD: Asperges

De lente is begonnen en dat kan maar één ding betekenen in foodie land: asperges! Nu het witte goud weer volop in de winkels ligt, kunnen foodbloggers het niet laten om hier de meest lekkere recepten mee te maken. Waar we ‘vroeger’ enkel de combinatie met hollandaisesaus, ham en ei kenden (en als je eens gek deed verving je de ham door zalm), worden nu de meest bijzondere gerechten gemaakt met deze groente. Wees dus niet verbaasd als je For You-page wordt overladen met recepten - en vergeet vooral niet zelf in te spelen op deze tijdelijke hype.


@sorayariem.psd ❤️❤️ ASPERGES IN DE WINKEL ❤️❤️ asperge gnocchi ❤️❤️ #asperges #gnocchi #foodtok #kookvideo #lekkereten ♬ My Addiction - Alex Guesta

C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken