Impact van reaguurders en reageerders groter dan gedacht

Impact van reaguurders en reageerders groter dan gedacht
  • Online
  • 22 nov 2016 @ 10:49
  • 9726 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaOnderzoekOnline

Meer dan 45 procent van alle berichten op social media, nieuwssites en blogs bestaat uit reacties op posts en artikelen, afkomstig van reageerders en reaguurders. Dat blijkt uit een meting door het nieuw ontwikkelde algoritme van Coosto.

Tussen de 35 en 40 procent van het totale aantal berichten op blogs, nieuwssites, fora en social-media bestaat uit reacties waarin niet expliciet wordt gesproken over het onderwerp, maar die wel een directe link daarmee hebben. Feitelijk heel logisch: in onze verbale communicatie benoemen we dit ook niet in elke zin. We gebruiken uitdrukkingen zoals ‘vind ik ook’, ‘goed gedaan’  of ‘ben ik het niet mee eens’. De inhoud van deze reacties is vaak ongenuanceerd en voegt daardoor juist extra achtergrondinformatie toe, zoals sentiment en context. Online reageren gebeurt steeds vaker en wint aan populariteit: artikelen en blogposts die een reactiemogelijkheid bevatten, worden meer gedeeld en gelezen. Dit is de directe invloed van reageerders en reaguurders.

Grotere impact door 40% meer bereik
Het nieuwe algoritme van Coosto koppelt op unieke wijze de reactie aan het onderwerp, zonder dat het wordt genoemd. Het bereik van een onderwerp wordt door het meetellen van deze reacties gemiddeld 40 procent groter. 'Dit omvangrijke en groeiende aantal reacties was wereldwijd nog onontdekt. Afdeling R&D werkte een jaar aan de feature, waarmee wij nu reacties - waar dan ook op het internet - kunnen koppelen aan een onderwerp. Het bereik en de impact van een onderwerp of merk blijken hierdoor vele malen groter dan voorheen werd aangenomen', aldus Toine Verheul, CEO van Coosto. 

Dit algoritme behoort vanaf vandaag tot de standaarduitrusting van Coosto. Het is onafhankelijk van taal en land ontwikkeld en daardoor is het mogelijk om wereldwijd de reacties die gerelateerd zijn aan een onderwerp of merk te meten. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken